Здравей, Гост    Вход: 
 
Регистрация   Забравена парола
Карта на сайта    Сватбен речник

Добре дошъл, Гост.

април 18, 2024, 18:56:19

 
Добре дошъл, Гост.

За вход използвайте лентата в горната част на екрана!

Новини:
 
   Начало   Помощ Търси Календар Вход Регистрация  
Страници: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 23   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Юни е тука, но на лятото дали му пука?!?  (Прочетена 40358 пъти)
 
menyanthe
Сватбен ГУРУ
*****
Публикации: 564



Моят сватбен албум

« Отговор #210 -: юни 19, 2021, 09:13:27 »

Аз да кажа, че и като бях в 7-ми клас (а и всики други класове), и сега - не виждам никакъв смисъл от този тип учене и зубрене. Не се научих да го правя - много предмети с мъка ги изкарвах заради това, но пак имам отличен успех. Сега в работата - теорията ми куца супер много, защото не мога да помня "безсмислени" неща, но на практика винаги съм се справяла супер добре.

Но именно защото не можех да зубря, след 7-ми клас имах 3.75 по литература (по математика беше около 5.50). Не че не се мъчех цяла година. И след това - до ден днешен съм с постоянно главоболие - не знам какво отключи това напрежение тогава, но 24/7 да си с главоболие над 20 години - айде, не мерси за великата "механична" памет, с която така и не се сдобих. Пак успях в живота и без нея и въпреки главоболието. Никаква полза не видях - само вреда. Ами не всички сме еднакви и не всички можем да работим по един и същи начин.

Аз съм като рибата тук - колкото и да се мъча, дървото на механичната памет няма да го изкача. Но пък имам други умения, които ми помагат много повече - някои от тях дори невъзможни за повечето хора (даже не могат да разберат, като им обяснявам, за какво става въпрос точно  pardon).

Активен
магито
Global Moderator
Заслужил майстор на спорта
***
Пол: Жена
Публикации: 4922


яхнала метлата


Моят сватбен албум

« Отговор #211 -: юни 19, 2021, 09:33:09 »

Аз разбирам Свекърва какво иска да каже, но разбирам и Манянте.

Много зависи от детето.Аз изпитвах панически ужас и изпадах буквално в паника при изпити на чиста теория.Аз съм като нея практик.Ако не виждам връзка между това което говоря и действителността направо не мога да го кажа, защото не го разбирам.Изключително трудно ми е било по литература да пиша 5 страници отговор на литературен въпрос.Ми не е за всеки.Чета с удоволствие, Йовков го обожавам, много любим автор е, за това и едната близначка трябваше да е Албена, ама айде преживях го.Но да пиша по негово произведение ме докарва до паник атаки буквално.
В същото време ученето на безмислени неща води до една памет която после отключваш.Но тук зависи много от учителя и какво ще иска от теб и как ще го представи.Има ужасни учители, който искат да наизустиш всичко.Още помня безмислените уроци по география за рудите и отраслите на промишлеността.Бях написала на чина целия урок!

Та много зависи как е структуриран начина на мислене на човек.Ншашата система в училище е отвратителна, а сега е станала ужасна.Учителите бързат, имат да предават ужасно много материал, особено след 4-ти клас настава ужасно мазало.И накрая какво Висшите училища изкарват специалности който не са адекватни на днешното търсене.

За мен цялото образование е загубена работа.
Активен
emmmmmy
Заслужил майстор на спорта
***
Публикации: 4265



Моят сватбен албум

« Отговор #212 -: юни 19, 2021, 10:04:41 »

Образованието е загубено време и кауза, ако не е насочено, осмислено и детето да се бута в нещата, където е силно. И аз нямам механична памет, за мен първите 7 години в училище са мъчение ( извън това което ми вървеше ) .  huhhuh.gif Опитът ми е същият като Менианте. Стрес и изхабяване, което в късна възраст ми попречи да имам търпение и свежа глава, за да успея там където искам наистина.  Затова съм много За системата на специализирани училища след 7 клас, техникуми, колежи и прочие. Имам едно наум и не бих товарила детето си до 7 клас. После вече е добре да се насочи нанякъде, с помощ на педагозите и на родителите.
Ако изпитваха с есета, нямаше да имам 3.13 по литература. При това съм човек който години наред пише и твори. Но да уча наизуст темички на някой който съм давала по 20 лв на час да ми ги диктува- е, това не ми се отдаде. Системата е порочна.
Активен
svekarva
Заслужил майстор на спорта
***
Публикации: 4023



« Отговор #213 -: юни 19, 2021, 10:38:38 »

Пак отидохме в друга посока. Става въпрос за разказа "Череши", не за зубрене и не за отговор на литературен въпрос. Да, децата са различни, имат различни умения, които по- късно ще развият и всеки ще намери място под слънцето. Но на тази възраст най- лесното, което могат да направят е да преразкажат текст. За това се иска само механична памет - да запомнят текста /могат да го запомнат като логика, ако паметта им работи така/, не е въпрос и на зубрене, защото се предполага, че го чуват за първи път като прочит от друг човек и разполагат за определено време с текста и после да го преразкажат /да покажат дали са разбрали за какво става дума/, като спазват правилата за правопис, които пак са доказателство за налична механична памет.
За другите, които "нямат механична памет" има изпит по математика, с равно по сила значение. Нека не забравяме това. В крайна сметка децата имат равен шанс да покажат силните си страни, едните да помнят, другите - да мислят.
В случая не обсъждаме дали това е най- правилният начин за изпити и дали трябва да е само един път, без втори шанс и не изпускат ли по този начин елитните училища много кадърни, но стеснителни деца. Такава ни е засега системата.
П.П. Еми, Менианте, Маги, при положение, че знаете чужди езици, изобщо не може да ме убедите, че нямате силно развита механична памет. Думи и граматика се помнят, когато се учат като чужд език и не са майчин или не живееш от дете в чужда страна.  smile heart
« Последна редакция: юни 19, 2021, 10:49:48 от svekarva » Активен
bulche91
Сватбен ГУРУ
*****
Публикации: 627



« Отговор #214 -: юни 19, 2021, 11:15:43 »

Малее аз съм обратното, мога есета и преразкази на поразия да бълвам, но виж практическата част ми е ужасна.

Образованието и методиката в момента са много остарели, изобщо не са в крак с новия свят. Един съсед работи в тази посока, как да накараме ученето да не е запомняне на информация, а как по правилен начин да намираме информацията, да остсяваме fake news и да я предоставяме по правилен начин. В някоя от нордик страните децата са обучават от малки как да намират fake news и сега по време на пандемията е помогнало ужасно много за да се намали потока в социалните мрежи. За справка, леля ми, високо образована жена, вчера пращала на майка ми че да си сложи паричка на мястото на ваксината и да види че стои, била гледала стотици видеа. Е майка ми успяла да я залепи ама на другата ръка хахах
Активен
магито
Global Moderator
Заслужил майстор на спорта
***
Пол: Жена
Публикации: 4922


яхнала метлата


Моят сватбен албум

« Отговор #215 -: юни 19, 2021, 11:35:41 »

Аз не знам чужд език.Езиците никога не са ми били сила.Не помня имена, не знам как се казват авторите на книгите който съм прочела.Когато чета книга, и ако името е много странно си го перефразирам както на мен ми е удобно.Въобще тая част от паметта ми е много зле.Уча език само ако съм в среда на хора който го говорят.Немски учех по 13 часа седмично, говорехме само на немски и учителката беше страхотна накара ни да мислим на немски.Само и едионствено тогава успях да превключа на друга вълна ама това е било в 8-ми клас и вече бях по-осъзната.

Но мога да преразкажа текст, ама елементите на разсъждение почти никога не съвпадат с тия по критерии.Помня общо как е звучала книгата, подробности рядко.

Булката е абсолютно права.Излиза поколение което не мисли, не знае как да търси правилно информация и да отсява вярно от лъжа.
Активен
Vivi20
Сватбен ГУРУ
*****
Публикации: 790



« Отговор #216 -: юни 19, 2021, 11:39:42 »

Тук от 5 годишни ги карат да отговарят на въпроси по текст - comprehension. И пак не е преразказ, а да видят какво си разбрал. Преразказ за мен е папагалска история, дори да го преразкажеш ... разбрал ли си го, осъзнал ли си го? Също тук и от 6 годишни учат принципите на умножение и деление, без да се учи таблицата за умножение. Не мога да коментирам сега образованието в България, защото намам наблюдения, но аз лично страдах също от това зубрене и 12 години много малко неща научих, и всичко беше стрес и мъка ... остаряла и неадекватна система беше ... дано сега е по-добре.
Активен
svekarva
Заслужил майстор на спорта
***
Публикации: 4023



« Отговор #217 -: юни 19, 2021, 12:25:25 »

Виви, погледни тестовете за 4- ти клас, точно за разбиране на текст са. Има и за съставяне на разказ по картинка. Това е за тази възраст най- подходящото.
Не учат таблицата за умножение по начин, по който ние я учим, предполагам. Има много по- лесни методи за смятане по Монтесори, както и с двоични кодове. В това отношение в Англия са много напред, съгласна съм good
Булка, какво се очаква да доказва залепването на стотинката към ваксината? Че вътре има чип ли?
Активен
bulche91
Сватбен ГУРУ
*****
Публикации: 627



« Отговор #218 -: юни 19, 2021, 13:12:28 »

Да бе Свекс... На лелята на майка ми лепнало на мястото на ваксината, чип имало хаха. Снощи гледах и в Америка са луднали по този номер, една даже в съда показваше, лепна и на гърдите, опита се да го залепи на врата ама не стана...

Ох много сложно учат събиране, делене, умножаване, не знам как ще се оправяме...
Активен
Vivi20
Сватбен ГУРУ
*****
Публикации: 790



« Отговор #219 -: юни 19, 2021, 14:00:50 »

Булка, ще се оправите, ма си вземи учителка, иначе ще се биете много.  tease аз колко крещя с тия математики, детето вече има тикове от мен. angry
Активен
svekarva
Заслужил майстор на спорта
***
Публикации: 4023



« Отговор #220 -: юни 19, 2021, 14:14:47 »

Нарочно в отделен отговор Wink
Ето го изпитът по БЕЛ.
http://www.danybon.com/obrazovanie/nvo-bel-7-class-2021/
Част от него е преразказ на текста "Череши". Отново по радиото вървят дебати дали е подходящ за седмокласници, защо е непознат, защо не се изучава точно този автор в училище, защо не е в оригиналния си вид, въздействащ ли е и още хиляди защо. Със зъби и нокти видни литературоведи защитават идеята, че текстът /събрани лично от автора няколко творби/ ще възпита децата в патриотизъм и ще ги накара да останат в родния си край, в страната си, вместо да отидат в чужбина.
От всичко, което съм учила по педагогика и това, което зная от Монтесори курса, отново казвам, че мозъкът на децата в различните етапи от тяхното развитие функционира по различен начин. Възрастта около 7- ми клас е в натрупването на знания и задържането им като база, за да могат по- нататък да правят асоциации и да мислят абстрактно. Нещо, което винати и навсякъде се среща е "че до определена възраст човешкото дете знае, че щъркелът е птица, но ако няма нужната база класификация в главата си, то не знае, че всички птици не са щъркели". pardon
По тази причина защитавам и тезата си, че целта на разказа е да оцени как в момента се развива механичната памет на децата /дали могат да запомнят кои твари са птици и да задържат това за известно време в главата си/, дали ще се наложи да полагат усилия и дали ще могат да компенсират по друг начин прехода към абстрактно мислене. Не искам да убеждавам никого в нищо, особено като се случва за втори път. heart
Хаха, Булка, давай да мислим какво е истинското обяснение на задържането на стотинката. Реално във всяка фалшива новина има част абсолютна истина и затова много хора се хващат.
Предполагам, че на мястото на боцнатото се образува по- гладка тъкан или леко вдлъбване и затова се задържа crazy Някъде там са и границите на два мускула, ама съм забравила вече анатомията...
Активен
emmmmmy
Заслужил майстор на спорта
***
Публикации: 4265



Моят сватбен албум

« Отговор #221 -: юни 19, 2021, 22:17:07 »

Булката, убиваш ме, наистина ли има толкова глупави хора? shok Кой ще седне да се занимава с пенсионери да им слага чипове...
Аз влязох в университета с 5.56 по френски, по английски имах 5 на конкурсния изпит. Литература- 3.13 , на математиката не се явих, въпреки че ходих на уроци, бях бърнаутнала тотално и решихме да пропусна.
Във Френската  постъпих  пак с математиката, не с литературата, въпреки че пиша стихове и текстове от шестгодишна и ходех на всички поетични конкурси които намерят нашите. pardon
Факт е че дори да имам механична памет, тя явно е в посока само езици lol , имам 3 научени и 2 в процес на учене зарязани, но все пак ако ме пуснете в Италия ще ги разбирам, но няма да мога да отговарям, та пак е нещо. Но някак не го приемам ученето там като механично, да, зубрехме думи, но аз имах друга методика, учех чужд език чрез друг чужд език, никога не превеждах на български, гледах много телевизия на съответния чужд език, четях ужасно много книги. та писане на думи по 10 пъти е имало само в тъпото училище до седми клас, което не ми помагаше особено. crazy
Интересна тема сме подхванали, то не е до спора, ами много отговори се раждат в такава полемика, лично за себе си тази вечер стигнах до някои заключения за паметта си и ориентацията си в професионално отношение, защо така си смених сферата. Както каза Маги, смених я защото съм практик, а съм учила за теоретик. pardon
Активен
магито
Global Moderator
Заслужил майстор на спорта
***
Пол: Жена
Публикации: 4922


яхнала метлата


Моят сватбен албум

« Отговор #222 -: юни 20, 2021, 09:23:24 »

Значи учителите са нещо истински важно в целия процес.Ние имахме прекрасна учителка по немски език.Тя ни научи да го обичаме тоя гаден език, да мислим на него, да го говорим.Напусна жената и дойде една дето ние и обяснявахме падежите crazy и всички, целия курс, се провали.Аз имах 4 при готината учителка и знаех, че съм точно за толкова и не мрънках, че не е честна.При тази имах 6 и не научих Генитива и ми замина целия немски дето шпрехах.

Същото и по химия.То си е математика, ама някой да ти я обясни.

Мислъта ми е, че едно от сбърканите неща в нашата система е противопоставянето на учители и ученици.Учителите много често бяха хора работещи това, не защото е призвание, а защото е работа и се плаща, като навсякъде.Но не си даваха сметка, че пред тях има едни отворени умуве, който могат да станат велики, а могат и да пропаднат, заради нехаенето им.
Активен
menyanthe
Сватбен ГУРУ
*****
Публикации: 564



Моят сватбен албум

« Отговор #223 -: юни 20, 2021, 11:02:09 »

И аз като Еми - механичното писане на думи по не знам колко пътии/реда, абсолютно никакъв ефект нямаше. Аз учех чрез практика - като чета, като говоря, като пиша, като слушам... Дори и граматика - на теория нищо не мога да обясня - времена, падежи и т.н. - нищо не знам. Ама ако тръгна да говоря, пиша - знам по усет кога какво. Необяснимо е.  crazy
Активен
svekarva
Заслужил майстор на спорта
***
Публикации: 4023



« Отговор #224 -: юни 20, 2021, 18:46:24 »

Човешката памет е необятно пространство, все още се знае много малко за нея, но в общи линии, механичната памет е отговорна за точното възпроизвеждане на нещо по един и същи начин, тоест, не се влага мисъл, няма развитие на запаметеното. Като пример са думите в чуждия език - пишат се и се чуват винаги по един и същи начин, в стихотворението думите са подредени в една и съща последователност, техническите /или други/ термини значат точно едно и също, простите физически упражнения и движения са винаги едни и същи. Капацитетът на тази памет е огромен, защото е най- първичната. Заучена обаче погрешно една дума /как се чете и как се пише/, тя ще се явява винаги в грешен вариант. Създалите се по този начин връзки са нетрайни, за да останат в паметта те трябва да бъдат многократно повтаряни /дали ще се пишат, чуват, пеят, четат или говарят зависи от типа механична памет, съответно зрителна, слухова, емоционална и др./ В смисъл, че не можеш да тръгнеш да караш колело само с еднократно завъртане на педалите, а трябва да правиш и повтаряш движението определен период, за да запазиш създадената връзка. Силна механична памет по рождение имат единици - примерно да запомнят от един опит дума като изговаряне, смисъл и писане, но с тренировки може да се подобри.
Логическата памет представлява анализ на информацията, извличане на важните /според личното виждане/ моменти и възпроизвеждане във вид, който може и да не е точно същия - нещо като да разбъркаш реда на думите в стихотворението или за да напишеш думата правилно да спазиш всички правила по правописа и логически да стигнеш до това. Запаметеното чрез логическа памет остава много по- дълготрайно съхранено.
Човешкият мозък си знае работата, за да си облекчи помненето, един вид да оцелее, в различни моменти, за различни цели пуска в действие различни видове памет. Ето защо, за да се съхрани по- дълго време активното съществуване, на възрастните хора се препоръчва да учат езици, да решават ребуси, да танцуват, да пеят и др., за да поддържат механичната си памет и чрез нея да стимулират и логическата.
Съмсем различно нещо пък е мотивацията, амбицията, полагането на усилие, творческа или практическа ориентация на човека и стандартите за оценка, неговите и на обществото. Щом сме на този свят и някак се справяме, значи, че всичко е наред.
Булка, не се притеснявай за Звяр, ще се научи да чете и смята без да се налага да му обясняваш ти, обзалагам се. Като гледа децата наоколо или ще си изнамери сам начин, или ще слуша какво казва учителката. От теб се иска само правилна мотивация, защото тръгнеш ли да обясняваш по твой начин, както казва Виви, може и да се объркат нещата и да се получи обратен ефект. Това при положение, че няма дистанционно обучение, де.
Активен
Страници: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 23   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines