Здравей, Гост    Вход: 
 
Регистрация   Забравена парола
Карта на сайта    Сватбен речник

Добре дошъл, Гост.

ноември 28, 2024, 13:29:58

 
Добре дошъл, Гост.

За вход използвайте лентата в горната част на екрана!

Новини:
 
   Начало   Помощ Търси Календар Вход Регистрация  
Анкета
Въпрос: На коя маса са родителите на младоженците?
на младоженската маса - 101 (16.8%)
на отделна маса - 500 (83.2%)
Общ брой гласове: 599

Страници: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 30   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Сватба - как точно протича всичко?  (Прочетена 214686 пъти)
 
Lionelsa
Баш Майстор
**
Пол: Жена
Публикации: 1616



Моят сватбен албум

« Отговор #315 -: ноември 11, 2010, 13:02:53 »

Имайте предвид, че в горещите летни дни дългите програми не са препоръчителни - на много хора им става лошо, все има по някой припаднал, препотяват се многократно, вкл. и младоженците и е хубаво да има резервни ризи, защото по снимките се вижда много грозно.

Така, че като правите програмата си по мое мнение е добре да разкарвате гостите възможно най-малко и да не ги карате да ви чакат. Из форума многократно е обсъждано как се губи настроението, когато гостите се мотаят из ресторанта/на коктейла и чакат повече от час да се наснимат младоженците. Ако има и малки деца, помислете много добре за това.
Активен
JuliS
Ентусиаст
**
Публикации: 53


Моят сватбен албум

« Отговор #316 -: ноември 15, 2010, 19:07:37 »

Момичета,

всичко вечемина. Беше един наистина прекрасен ден! give_rose
Качих снимки в албума. Имеме и фотосесия...но още не е примен! Като ми я изпратят - ще кача и нея!
Активен
michelle
Сватбен ШАМАН
*
Пол: Жена
Публикации: 1484



« Отговор #317 -: ноември 15, 2010, 19:16:41 »

 JuliS ,  досега не съм писала по повод твои постове, но следях с голям интерес всичко, което подготвяхте със съпруга ти. Винаги ми се е искало да кажа-браво, чудесни неща! Толкова много вложено старание, желание, добър вкус и сръчност. Не бях виждала бъдещи булка и младоженец да направят буквално всичко по организацията на сватбата им. Възхищавам се и на двама ви! Много хубава и чаровна двойка сте, а ти си била една прекрасна булка  smile Пожелавам ви и занапред да запазите това въображение, упоритост и ентусиазъм във всичко, което правите. И да сте все така усмихнато и хубаво семейство  give_rose
Активен
petya_petkova
Новак
*
Публикации: 9



« Отговор #318 -: ноември 17, 2010, 09:33:55 »

 Здравейте. Нова съм тук и догодина ни предстои сватба на 4.06. blush Скоро не сме ходили по сватби и изобщо не сме наясно как протича сватбата в ресторанта, музиката и ритуалите кое след кое следва ,или на всяка сватба е различно? Ако искаме да имаме оркестър и DJ как става, кой ще води сватбата и как се съвместяват?. Кога са ритуалите и как се процедира? Ще се радвам ако ни обясните и дадете яснота по въпроса кое след кое следва.

Много ви благодаря! smile Girl_hide
Активен
Mariaid
Сватбен ГУРУ
*****
Публикации: 883



« Отговор #319 -: ноември 17, 2010, 10:20:45 »

petya_petkova, и ние бяхме в същото положение, но не се притеснявайте. DJ-ят води сватбата и знае добре кое след кое следва. На нас, например, именно той на срещата ни разясни кое след кое следва. Не се притеснявай, имате достатъчно време.  good Моят съвет е да започнете с подготовката на по-големите неща - ритуална, ресторант, църква, DJ, фото и видео  smile
Активен
Nina Style
Баш Майстор
**
Пол: Жена
Публикации: 1790


www.ninabg.com


Моят сватбен албум

« Отговор #320 -: ноември 17, 2010, 11:36:48 »

petya_petkova Щом искате оркестър и дж те помежду си се разбират кой какво ще прави . Естествено с вашето съгласие предварително . Повечето оркестри си имат певица ,която води и сватбите . Иначе това е задължение на дж. Обикновенно ритуалите ги озвучава дж . А кой по колко ще свири това зависи от вас . Ако предпочитате повече хора и народни оркестъра свири ,а за останалото се включва дж.  good
Активен
D.J. Алекси
Ентусиаст
**
Пол: Мъж
Публикации: 131


Ако искаш сърце да дадеш, сърце ти трябва да имаш


Моят сватбен албум

« Отговор #321 -: ноември 17, 2010, 12:21:03 »

smile Ако имате оркестър и ди-джей за музиката се уточнявате предварително, а ритуалите може да ги води както ди-джея, така и водеща, певец или певица на оркестъра. Вижте предварително, кой ще Ви впечатли повече с начина на говорене и водене и най-вече ще Ви допаднат идеите му на работа.

Ще се опитам да подредя кое след кое следва (много зависи и от кой град сте, какви са Вашите традиции, ритуали и обичаи, като всеки колега е запознат с тях и ги има в репертоара си, така че безпроблемно могат да се вмъкнат или промени реда им)

На въпроса Ви, как протича сватбата в ресторанта? - Заповядайте примерно и ориентировъчно протичане/програма на сватбата, ако сватбата Ви е само с ди-джей.:

1. Изнесен ритуал* (ако има такъв в, или извън ресторанта)

2. Welcome drink (поднасяне на поздравления и подаръците от гостите, преди да се настанят на сватбените трапези, ако сте избрали този начин за приемане на поздрави от присъстващите)

3. Посрещане на младото семейство (аз примерно при "изнесен ритуал" 1-во посрещам бъдещото младо семейство, техните кумуве и родители* и след това давам думата на дамата, която ще обяви официално бракът за сключен)

4. Разчупване на пита, захранване със сол и мед

5. Наздравица с шампанско, хвърляне и чупене на чаши

6. Преминаване по бялото платно и ритане на сватбеното менче

7. Младоженците и техните кумуве се канят на сватбената трапеза

8. Официално откриване на сватбеното тържество

9. Реч на кума

10. Първи сватбен танц

11. Втори танц за кумувете

12. Трети танц за родители, роднини, приятели и всички гости

13. Хоро

14. Танц на младоженците с техните родители* (по желание)

15. Музика, танци, весело настроение...

16. Сервиране на основното ястие

17. Даряване (ако няма Welcome drink)

18. Музика, танци, весело настроение

19. Поднасяне на подаръците към кума и кумата на ръченица (пиле, торта или друго)

20. Музика, танци, весело настроение

21. Букет

22. Жартиер*

23. Музика, танци, весело настроение

24. Разрязване на сватбената торта

25. Музика, танци, весело настроение

26. Блус за завършване на сватбения диск

27. Купона продължава с много музика и танци*

Това е горе-долу накратко като ориентир за Вас, надявам се да сте добили някаква представа относно протичането на една сватба в ресторанта. Успех! smile
Активен
petya_petkova
Новак
*
Публикации: 9



« Отговор #322 -: ноември 19, 2010, 17:38:33 »

Благодарим ви много за подробното обяснение! Доста ми помогнахте и се ориентирахме. Все още не сме решили дали ще сме само с диджей или ще имаме оркестър + диджей  . Не можем да се разберем с родителите понеже почти цялата сватба искат да е поемат финансово те...
Активен
bella_mi
Любопитен
*
Публикации: 40


« Отговор #323 -: ноември 20, 2010, 12:43:53 »

Моми4ета, имам нужда от съвет отностно организацията на сватбения ден. За някои неща нямам никакъв план, за други имам доста ясна представа, но не знам дали са реалисти4ни. Много ще се радвам ако ми кажете обективното си мнение. Зна4и, планът за сега е следния:
- Подписваме набързо в обредния дом рано сутринта, само ние двамата и кумовете по дънки и маратонки, така да се каже.
- Аз се обли4ам и оправям в хотела, към който принадлежат ресторанта и градината. Родителите и най-близките ми роднини са там.
- Младоженеца се оправя у тях си и пристига с родителите и най-близките си.
- Гостите са поканени от 16:00 4аса, пристигат, биват посрещнати от шаферките.
- До 16:30 се събират вси4ки. На някое местенце в градината е постлана бяла пъте4ка, наредени са стол4ета с бели калъфи за гостите, с една дума е украсено красиво. Гостите и младоженеца ме 4акат там. Баща ми ме води до там под звуците на "Ела се вие превива", изпълнявана от братов4едка ми, която е народна певица, със съпровод от гайда.
- Там към 16:30 се извършва ритуала и тук изниква първия въпрос: възможно ли е да си наемем например водеща на сватба, която само да извърши ритуала? Т.е. да наемем такава жена само за 15-20 минути например, защото ми се вижда абсолютно излишно в ресторанта да имаме и ДЖ, и водеща.
- След това гостите минават и ни поздравяват с 4аша шампанско, поднасят ни подаръците и ние им подаряваме нашите, правим си снимки с всеки. Вси4ко това продължава до към 17:30. След това под формата на коктейл (с шампанско и хапки) гостите остават да си поприказват и да се опознаят, а ние с кумовете отиваме да си правим снимки (до малко преди 19:00 4аса). Тук изниква следващия въпрос: Искам да има някаква тиха музи4ка за фон, просто да не изглежда все едно сме ги събрали на помен
хората. Това озна4ава, 4е ДЖ ще трябва да е там доста по-рано от тържеството в ресторанта. Възможно ли е това? Естествено, 4е ще си заплатим оувър тайма.
- Малко преди 19:00 шаферките подканят гостите да влизат в ресторанта и ги настаняват по местата им. Ние влизаме към 19:00 в ресторанта, следва посрещане и веселба. За самото празненство нямам още конкретни идеи, не съм и мислела. На този етап искам да си изясня по какъв на4ин искаме да проте4е деня, за по-малките неща ще мисля по-късно.

В този вариант църквата отпада. Като цяло с вси4ките му обредни домове, църкви и ритуали ми се струва супер тър4ане целия ден. А на мен ми се иска да е по-спокойно, да можем да си се насладим на момента максимално. Освен това проекто-кума ни е 4ужденец, не е православен и не знам дали ще се съгласи да се покръсти за евентуален църковен брак.
Току що ми светна и друго - в ресторантите се правят не само ве4ерни сватби, тоест ако има дневна сватба преди нас, тя ще си те4е в ресторанта, а ние отвън ще пеем ела се вие превива, не знам дали е възможно.
Какво мислите вие?
Активен
Nina Style
Баш Майстор
**
Пол: Жена
Публикации: 1790


www.ninabg.com


Моят сватбен албум

« Отговор #324 -: ноември 20, 2010, 15:37:47 »

bella_mi Защо трябва да тичате да подписвате предварително ? Записвате си час в дома ,когато искате и обредничката идва в градината и прави ритуала. Няма нужда да наемате друга водеща за това или да тичате да подписвате предварително. ДЖ ,когато има изнесен ритуал идва по рано и си слага техниката вън за ритуала. Някои дж искат допълнително пари за изнесен ритуал /40-50лв/ . Плана ти е добър . Колкото до дневна сватба ще ти кажа ,че големите р-ти не взимат по две сватби за един ден.  Това трябва да го уточните предварително с р-та ,който си изберете .  А колкото до подписването ,ако държите можете и през седмицата да се подпишете и да дойде една водеща само за ритуала в градината . Не е задължително да я наемате за цялата сватба .  good
« Последна редакция: ноември 20, 2010, 15:40:43 от Nina Style » Активен
магито
Global Moderator
Заслужил майстор на спорта
***
Пол: Жена
Публикации: 4922


яхнала метлата


Моят сватбен албум

« Отговор #325 -: ноември 20, 2010, 20:37:16 »

Съмнявам се да можеш в деня на сватбата да подпишете на бързо просто, защото няма да имате време.Само за прическа и грим трябва да отделиш 2 часа, ако дойдат у вас.Всичко което си писала зависи от това за кой град става на въпрос и какво ще се уговорите с DJ-я, защото много пъти те водят и сватбата, но по-принцип можете да наемете жена само за ритуала.
Активен
Diavolitsa
Професор
****
Пол: Жена
Публикации: 373



« Отговор #326 -: ноември 20, 2010, 20:58:53 »

Здравей и от мен... Подписването по-рано през деня го правиш за да може датата на свидетелството да е датата на сватбата ти нали? По принцип при изнесен ритуал разписваш в залата и после жена от там си идва и си води ритуала, за което се заплаща допълнително. Ако пишеш къде ще е сватбата ще е по-лесно. С дж е каквото се уговориш като час - пак срещу съответното заплащане.
Активен
bella_mi
Любопитен
*
Публикации: 40


« Отговор #327 -: ноември 21, 2010, 11:52:34 »

Благодаря много за бързите отговори, сватбата ще е в Пловдив. Това с изнесения ритуал ме обърква малко. Миналата седмица бях пратила свеки до обредния дом да провери как е с 4асовете, записването им, капариране и т.н. От единия обреден дом и казали, 4е не предлагат услугата изнесен ритуал, а от другия и казали, 4е изнесения ритуал запо4ва едва от 18:00 и и предложили като 4асове 18:00, 18:30 и 19:00 4аса. На мен 18:00 4аса ми се струва адски късно за запо4ване на сватба. След мнението на Нина ми се струва оба4е, 4е е станало някакво объркване. Или свеки нещо не е разбрала или не е обяснила то4но какво искаме. Ще взема утре да се обадя в обредния дом и да питам за какво става въпрос.
Активен
Nina Style
Баш Майстор
**
Пол: Жена
Публикации: 1790


www.ninabg.com


Моят сватбен албум

« Отговор #328 -: ноември 21, 2010, 17:54:37 »

Благодаря много за бързите отговори, сватбата ще е в Пловдив. Това с изнесения ритуал ме обърква малко. Миналата седмица бях пратила свеки до обредния дом да провери как е с 4асовете, записването им, капариране и т.н. От единия обреден дом и казали, 4е не предлагат услугата изнесен ритуал, а от другия и казали, 4е изнесения ритуал запо4ва едва от 18:00 и и предложили като 4асове 18:00, 18:30 и 19:00 4аса. На мен 18:00 4аса ми се струва адски късно за запо4ване на сватба. След мнението на Нина ми се струва оба4е, 4е е станало някакво объркване. Или свеки нещо не е разбрала или не е обяснила то4но какво искаме. Ще взема утре да се обадя в обредния дом и да питам за какво става въпрос.
Обредния дом в стария град/Пълдин / не предлагат изнесен ритуал . Те записват часове но половината такса се плаща в централния дом . Там е малко объркано ,защото е частен ,но всъщност обредничките са същите от централния дом. Найстина изнесените ритуали са от 18ч до 19ч. ,но варианта е да се подпишете по рано в самия дом и после да е само театър . Това ,че искате да е в 16ч / ако не бъркам / ми е убягнало . Свекърва ти е разбрала много правилно .
Активен
Mauve
Ентусиаст
**
Публикации: 66



« Отговор #329 -: ноември 26, 2010, 16:06:04 »

Момичета, помогнете ми...
Гражданското ни е в 3ч. В колко часа трябва да си запиша час за грим и фризъор.... И дали е по-удачно да отида на място за да избегна евентуални творчески закъснения, или да ги извикам в къщи. Няма да има много ритуали около взимането, освен затискането на вратата - никакви хора пред блока и т.н.
 give_rose
Активен
Страници: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 30   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines