Здравей, Гост    Вход: 
 
Регистрация   Забравена парола
Карта на сайта    Сватбен речник

Добре дошъл, Гост.

август 18, 2017, 06:58:19

 
Добре дошъл, Гост.

За вход използвайте лентата в горната част на екрана!

Новини:
 
   Начало   Помощ Търси Календар Вход Регистрация  
Страници: 1 ... 50 51 [52]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Отдушник! част 2  (Прочетена 98121 пъти)
 
roumyana
Заслужил майстор на спорта
***
Публикации: 2644



Моят сватбен албум

« Отговор #765 -: май 02, 2017, 23:47:32 »

Аничка, сложна ситуация. В България системата определено е много различна и е едно и също за всички. Може би затова ни изглежда ужасно ако класифицират детето ни и го поставят в клас за деца с увреждания. В чужбина май не се приема за нещо трагично.  Аз лично, ако бях на твое място хич нямаше да го приема добре и спокойно. Малко или много това поставя етикет. По-добре да бъде предучилищна според мен, така ще има време да навакса и да напредне с говора. Всъщност аз не разбрах, Леа има проблем с говора или е свързано с езика. Още 1 година си е достатъчно време за прогрес. Дано съм разбрала всичко правилно и не съм се изказала по начин, който би те засегнал. (Аз поне съм много докачлива на тема моите деца и отказвам дори да видя някой проблем или болест).
Активен
Anichka
Сватбен ШАМАН
*
Пол: Жена
Публикации: 1015



Моят сватбен албум

« Отговор #766 -: май 03, 2017, 00:07:56 »

Няма перфектна система, така е. Нито в САЩ, нито в Бг, нито никъде. Ние не можем да паснем в калъп. Просто няма как. А пък ако няма някакви правила и норми, ще има анархия. Та отново не е добре.

Аз се заглеждам в детайлите и винаги гледам да съм прочела/разбрала, за да можем с Влади да вземем оптималното решение за ситуацията и възможностите ни. Много родители не го правят. Не ги обвинявам, просто са си така. Те биха записали детето да кажем 1-ви клас и приключили с въпроса за 1 час.

Руми, не се притеснявай, Леа има етикет вече (аз го приех и спрях да я сравнявам с другите деца), че има забавяне в говора (moderate speech delay). Като цяло е много стеснителна също. Няма други проблеми, физически всичко е ок, винаги като бебе се е развивала нормално. Не се знае защо има това забавяне.

Да, тук децата с увреждания са по-адаптирани, но пак повечето влизат под един калъп и нищо не е много индивидуално. Ако веднъж влезеш в програма за деца с увреждания, трудно се излиза. Например на Леа доклада е валиден до 2019, тоест за 3 години, което не е малко.
За това не мисля, че тази програме е добре за Леа. Най-малкото тя е само 4 дни в седмицата по 3 часа, което е крайно недостатъчно за 6-годишно дете.
Ако трябва Леа ще остане в Монтесори още една година, което е повтаряне, но няма да бъде в програмата за деца с увреждания.

До сега са й правени 2 теста:
1. Индивидуален доклад за говора през февруари 2016 от училищния комитет
2. Тест за готовност за предучилищна, направен от доктор, на който Леа не каза 1 звук, само посочваше с пръст, защото НЕ познаваше докторката. Казаха, че имала знания за 5.5 годишно дете, тогава беше на 5

Сега отказват да й направят тест за готовност за предучилищна и за 1-ви клас от училището.  pleasantry Молих ги поне няколко пъти в писмен вид.

Говорих по-късно днес и с Монтесори. Аз много обичам колектива (пристрастна съм, признавам си). Те предложиха да изчакам и да видя как ще се развие Леа през лятото. Реално до 15 август си има 4 месеца. Леа от 1-ви юни ще влезе в летен лагер с по-големи деца, които идват само за лятото. Тя може да "разцъфне", да стане по-смела и уверена, но може и много да се притеснява или заключи, ако някой по-голям я нарани. Ще видим.
Искрено се надявам началото на август да решим дали е нужна тази още една година предучилищна (която според мен е за в момента) или детето ще оцелее в 1-ви клас без проблем.

За протокола аз съм тръгнала на 6 години, 5 месеца в 1-ви клас, но моята личност и тази на Леа нямат нищо общо.
« Последна редакция: май 03, 2017, 00:53:17 от Anichka » Активен
Marri
Баш Майстор
**
Пол: Жена
Публикации: 1849


If you want a rainbow, you have to stand the rain.


Моят сватбен албум

« Отговор #767 -: май 03, 2017, 00:22:23 »

Ани, ти си познаваш детето най-добре,  познаваш вече и системата много добре,  смятам,  че си напълно в състояние да вземеш най-правилното за вас решение.

Мисля също,  че да,  може да се има доверие в специалистите и системата,  но не навсякъде на 100%
Може би защото американската системата е много различна,  може би защото не я познавам лично и задълбочено,  аз й нямам доверие.
Идеята да се отделят децата с проблеми в предучилищна,  да се работи върху тях и по-късно,  в първи клас или,  когато има индикации за това,  да се присъединят към общата система,  е много добра и тук е работеща.

Аз имам доверие в тукашната система. И тук правят прецизна оценка на децата, дали са готови за предучилищна,  за първи клас и прочие.
Симеон е ходил близо година на логопед преди детска градина (която тук е предучилищна ), и семестър и половина от втората година в детска градина.
Винаги съм се вълнуваща от темата и съм била под въпрос дали ще бъде с другите деца или с тези с проблеми.
Според информацията,  която имам за тук смятам,  че специалистите са достатъчно на ниво и системата работи в интерес на децата.
Той ще бъде първи клас тази година,  с положителен доклад, е напълно готов.
Но и да не беше, знам,  че щяха да направят най-доброто за него.
В нито един момент не съм заподозряла нечий друг интерес,  освен неговият,  а като чужденец съм била винаги много мнителна.

Ще споделя и друго впечатление. Имах от първи клас глухоням съученик. С много сериозни слухови,  а оттам и говорни проблеми.
Майка му,  не знам как(говоря за България ), но беше успяла да го запишем в редовно училище.
Аз бях с него 4 години и се преместих от училището. Той имаше огромен напредък. Беше много трудно за учителите и учениците,  но за него тази среда беше много полезна. След години,  може би 10 , питах за него и ми казаха,  че си е преодолял говорните проблеми до степен,  че човек не запознат със случая не може да предположи.

Сега ти е трудно още повече, такъв е периодът и ти съчувствам.
Ако позволиш,  бих те посъветвала да не отстъпваш.  give_rose
Активен
магито
Global Moderator
Заслужил майстор на спорта
***
Пол: Жена
Публикации: 4662


яхнала метлата


Моят сватбен албум

« Отговор #768 -: май 03, 2017, 07:39:07 »

Ани, кураж мила.Аз не знам как бих постъпила в такава ситуация, но ти си познаваш дете най-добре.От личните впечатления който имам Леа, наистина е едно стеснително дете.На външен вид, по движения и по начин на игра, не можеш да кажеш, че има какъвто и да е проблем.Надявам се, че лятото и лагера, ще се отразят благотворно на нея и на стеснителността и.Понякога ни трябва нещо да ни побутне в правилната посока.
Прегръдки!

ПП. Помня една позната която живее в Америка изживя кошмар, защото детето и беше в дадено училище, и тъй като беше по-буен, те искаха да ходи на психиатър ида му дават някакви хапчета.Момче, на 7-8 години което е будно и играе.С много мъки успя да го премести в друго училище, където се отнасяха съвсем нормално с него.Сега детето е тийнейджър и тези истории са зад гърба им.Та системата и там е много интересна.
« Последна редакция: май 03, 2017, 08:40:59 от магито » Активен
Alichka
Заслужил майстор на спорта
***
Пол: Жена
Публикации: 2788



« Отговор #769 -: май 03, 2017, 10:44:31 »

И аз съм от тези, които обичат да си организират нещата по свой вкус сега и веднага. Обаче има моменти, в които е по-добре човек да се остави по течението и да изчака по-добра ситуация. Щом имаш възможност да чакаш август - направи го good Три месеца не са малко време, когато става дума за детско развитие. Едва ли Леа ще стане супер отракана в този период. Това за мен е нещо по-близо до вродения темперамент, а не до външно влияние и възпитание. Може тя самата (индиректно) да те насочи към правилното решение.
Имаш ли възможност да направиш тристранна среща с "О, Чарли" и с главните в училището? Аз лично много мразя играта на развален телефон и предпочитам в такива случаи директно да се говори, като всеки си изложи доводите.

Потвърждавам казаното от Мари за деца с увреждания и "нормалната" среда. Имах съученичка в гимназията, която поради лекарска грешка в много ранна възраст беше изгубила слуха си. Тя беше с апаратче, но не чуваше добре въпреки това. Говорът й беше много развален и общуването в началото си беше трудно. За 4 години сред нас имаше коренна промяна и много лек акцент по-скоро като на чужденец.
Активен
inaxastra
Leader
****
Пол: Жена
Публикации: 5191


не разбирам твърде много ли знам или недостатъчно


Моят сватбен албум

« Отговор #770 -: май 03, 2017, 11:01:29 »

Нямам мнение, нито верен отговор, но искам само да привлека вниманието ви кьм това, че два примера не са обобщение. Може да се получи обратен ефект - детето да стане по-зле, защото не му е било предложена адекватна за неговите нужди среда. Това го казвам принципно, не конкретно за Леа.

Ани, знаеш, че винаги мисля за вас и от сьрце се надявам да успееш да вземеш най-доброто решение. Сьчувствам ти в колко трудна истуация се намираш и те прегрьщам  Friend
Активен
Alichka
Заслужил майстор на спорта
***
Пол: Жена
Публикации: 2788



« Отговор #771 -: май 03, 2017, 11:12:13 »

Нямам мнение, нито верен отговор, но искам само да привлека вниманието ви кьм това, че два примера не са обобщение. Може да се получи обратен ефект - детето да стане по-зле, защото не му е било предложена адекватна за неговите нужди среда.

О, категорично е така good Познавайки обаче тукашната система е в пъти по-трудно да вкараш дете с някакъв вид увреждане в нормално училище в сравнение с обратния път. Борбата на родителите е различна. Затова и няма как да можем да дадем съвет за Леа, защото не сме наясно с детайлите на систамата там.
Активен
Marri
Баш Майстор
**
Пол: Жена
Публикации: 1849


If you want a rainbow, you have to stand the rain.


Моят сватбен албум

« Отговор #772 -: май 03, 2017, 11:18:30 »

Ина е направила много плавилна забележка. Пътят на детето,  за което говоря беше много трънлив и само то си знае каква цена плати за напредъка,  още повече,  че в ония години дори учителите не проявяваха достатъчно такт и професионализъм.

Няма верен отговор наистина,  но вярвам,  че няма необратими постъпки и дори да сгрешиш,  можеш да се поправиш навреме.

Активен
nadelina88
Сватбен ГУРУ
*****
Пол: Жена
Публикации: 709



« Отговор #773 -: май 03, 2017, 14:52:03 »

Системата при вас е такава, че деца с увреждания и деца в норма са отделени в различни групи ли? Правилно ли разбирам? И под увреждания какво се разбира? Всяко увреждане е различно.
Ако сега не я запишеш в 1 клас, то догодина тя ще бъде на 7 години + няколко месеца. Замисли се и за това дали няма тогава да е напреднала много и независимо от програмата, в която е била и е обучавана, е надраснала първокласниците, които ще бъдат на 6 години + няколко месеца и ще й бъдат съученици.
Работя с дете, което в 1 клас изпитва затруднения, защото е родено и живяло в друга държава. Билингвизма при него оказва проблем, но това не го прави по-неготово да бъде първокласник. Работата със специалисти, от които и логопед, му дават възможност да наваксва бързо пропуските си. Тук идва въпроса ми - ако тръгне в 1 клас, логопеда изключва ли се от програмата?
Не си представям до каква степен точно е артикулационното нарушение на Леа, но тя среща ли проблеми в общуването с връстници?

Желая ти успех в намирането на правилното решение за детето! smile
Активен
Anichka
Сватбен ШАМАН
*
Пол: Жена
Публикации: 1015



Моят сватбен албум

« Отговор #774 -: май 05, 2017, 23:01:48 »

Благодаря на всички за споделените мнения  give_rose

Ще пробвам да отговоря на някои въпроси.

Това е доклада на Леа. Имам още няколко мини доклада, средно през 3-4 месеца за прогреса й.

"тя среща ли проблеми в общуването с връстници?" Не. Но има деца и деца. Отне и време да започне да подбира децата, с които иска да общува, а това са тези, които не я обиждат. Буквално постоянно иска да е с друго дете и да играе/общува. Леа не обича да бъде сама. Не съм чула друго дете да има проблем да я разбере. Тя просто има по-беден речник и използва прости изречения. Възрастен, който НЕ я познава обаче не би я разбрал, ако тя му се довери да му каже нещо. Обикновено не би казала нищо. Също така Не смятам, че тя е двуезично дете, защото тя разбира само на български и то не на 100%. Няма бг граматика, има малък запас от думи, които са със силен акцент. Бабите не я разбират за съжаление и това е голям проблем според мен.

"Тук идва въпроса ми - ако тръгне в 1 клас, логопеда изключва ли се от програмата?" Ще продължи. Докладът й е валиден до 2019, тоест до тогава има право да получава помощ от логопед по 30 мин/седмица.
Отделно на частно ходи 2 пъти в седмицата по 45 мин клас + 15 мин игра.

До сега винаги е била в клас с деца без увреждания. Не е имала проблеми. Бих искала и занапред да е така.

"Системата при вас е такава, че деца с увреждания и деца в норма са отделени в различни групи ли?"
Зависи. Има различни училища и ми е трудно да сложа всичко под един знаменател. Училищата са по райони. Има по-бедни(повече програми и повече субсидии) и по-богати (по-малко програми и по-малко субсидии, парите идват от такси само), както и такива с по-висок рейтинг и по-нисък. Ние се преместихме доста далече от центъра, основно заради училищата, за да бъдат с най-висок възможен рейтинг (и трите са 10/10/10, при 10 максимум). Като гимназията е номер 1 за целия щат Илинойс, спрямо статистиката.

Да, мога да наема адвокат и да направим 3-странен разговор. Ще спечелим, сигурна съм. Все още не съм убедена обаче, че искам да счупя тези пари, както и че няма да има последствия за Леа. Както каза адвоката: "Като те изхвърлят през вратата, влез през прозореца". Искам да намеря начина, който би донесъл минимални последствия за Леа, както и би бил адекватен за нейния случай, а не в общия случай.

Тази седмица имах няколко разговора с учители/логопеди/адвокати/директори/зам-директори.
За сега решихме с Влади да изчакаме и да видим как ще се развият нещата през лятото. Смятаме, че това "забавяне и оставяне още една година в предучилищна" е за нейно добро за момента. Сигурно ще оцелее и в 1-ви клас, но не искаме да я стресираме. Тя ще бъде на 7 години и 2 седмици, когато тръгне в 1-ви клас, ако сега я забавим. Тук е честа практика, особено за момченцата да започват с 1 година по-късно, за да са по-израснали за спортове. И просто не разбирам тази директорка и нейното властно мнение.

Сега, ако можех да върна времето през 2014, НЕ бих дала да я тестват от училище. Тогава го направих, защото моята здравна застраховка не позволяваше на Леа да ходи на частни класове при логопед. Такъв час, без застраховка е средно $150, със застраховка е $15. За момента беше правилното решение. Чак 2016 нещата се промениха със застраховката.
2017 жънем последствията. Няма безплатен обяд.
« Последна редакция: май 05, 2017, 23:30:02 от Anichka » Активен
inaxastra
Leader
****
Пол: Жена
Публикации: 5191


не разбирам твърде много ли знам или недостатъчно


Моят сватбен албум

« Отговор #775 -: май 06, 2017, 08:03:35 »

Техните аргументи, в полза на тяхното предложение, какви са?
Активен
Страници: 1 ... 50 51 [52]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines