Здравей,
Гост
Вход:
Регистрация
Забравена парола
Карта на сайта
Сватбен речник
Начало
Сватбата
Форум
Албум
Мода
Конкурс
Добре дошъл,
Гост
.
декември 04, 2024, 21:53:12
Добре дошъл,
Гост
.
За вход използвайте лентата в горната част на екрана!
Новини:
Начало
Помощ
Търси
Календар
Вход
Регистрация
Сватба, Булка, Пожелания - Всичко за сватбата - Сватбен Форум Svatbata.bg
>
Приготовления за сватбения ден
>
Организация на сватбата
(Модератори:
fiibi_bg
,
Капризче
) > Тема:
Организация на сватбата от чужбина!!!
Страници:
1
...
26
27
[
28
]
29
30
...
36
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Организация на сватбата от чужбина!!! (Прочетена 245762 пъти)
госпожица
Сватбен ГУРУ
Пол:
Публикации: 923
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #405 -:
юли 17, 2014, 19:40:33 »
За агенцията мога да пиша подробно, но в друга тема
Тук да дам един практичен съвет като препатила, веднага след сватбата си извадете нотариално заверени и преведени копия на брачното свидетелство, че ще ви трябват, а консулстовото ако е като в Англия няма да ви е много полезно
Активен
mina_
Сватбен ГУРУ
Пол:
Публикации: 525
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #406 -:
юли 18, 2014, 13:24:04 »
госпожица
, съветът ти е много полезен. А аз да допълня за тези, които ще слючват брак с чужденец и след това ще регистрират брака в държавата и на съпруга - преди да преведете и заверите нотариално преводът минете през външно министерство за да ви сложат апостил. Консулските служби (или поне тази в Португалия) вече не слагат апостил и можете да имате проблем с признаването верността на документа в другата държава.
Активен
Radiant
Сватбар
Публикации: 233
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #407 -:
юли 18, 2014, 13:44:43 »
Цитат на: госпожица в юли 17, 2014, 19:40:33
За агенцията мога да пиша подробно, но в друга тема
Тук да дам един практичен съвет като препатила, веднага след сватбата си извадете нотариално заверени и преведени копия на брачното свидетелство, че ще ви трябват, а консулстовото ако е като в Англия няма да ви е много полезно
Аз ще сменям личната карта и паспорта в консулството в Лондон, казаха ми да нося само фотокопие (аз ще нося и оригинала де).
За какво евентуално би ми трябвало преведено и заверено удостоверение? Просто наистина не знам...
Активен
greta85
Сватбар
Публикации: 151
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #408 -:
юли 18, 2014, 14:18:37 »
Госпожица мн добър съвет. Аз сам малко в дилема със смяната на документите. Да речем, че личната карта я сменя в Бг, ама после как да сменя шофьоркста книжка...трябвало да се смени първо личната карта, после да чакам или бърза поръчка до 10 дена или 30, няма да имам възможност даже и 10 дена да чакам.
Тук в посолството не ги подменяли. А ако искам да си я сменя за чуждестранна, не знам дали биха ми признали свиделтелството за брак и така да ми я сменят с новата фамилия.
Активен
mina_
Сватбен ГУРУ
Пол:
Публикации: 525
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #409 -:
юли 18, 2014, 14:39:44 »
greta85
, не знам в коя държава си, но имай предвид, че ако искаш да си изкараш местна шофьорска книжка трябва да представиш твоята оригинална такава (освен ако не си изкарала шофьорски курс в съответната държава). И в някои държави местните власти при издаването на местна шофьорска книжка задържат българската ти. Мисля, че ако си с двойно гражданство това не се прилага, но все пак, най-добре е да попиташ на място.
За да не се занимавам с тези бюрокращини и да губя време след сватбата (сватбата е в Русе, аз по лична карта се водя в София, а и поради други причини) ние сключихме граждански брак тук в края на миналата година. Така, като се прибрахме в България през Януари регистрирах брака в България. За целта ми беше необходим апостил и легален превод на акта за граждански брак, издаден в Португалия. Имайте предвид, че регистрацията на брака не е толкова бърза, колкото поне аз си мислех. Отидох в зала Средец в понеделник сутринта и мислех, че следобяд ще е готово. Да ама не! Получих си българския акт за граждански брак в сряда следобед! Бях в София до събота и през тези два работни дни трябваше да се погрижа за смяната на документите - смяна на лична карта и паспорт, получаване на личната карта и подаване на документи за нова шофьорска книжка. Та, още в сряда следобяд отидох в полицията на Мария Луиза и подадох експресна поръчка лична карта и паспорт. Оказа се, че ако искам да си подам документи за нормална поръчка за паспорт трябваше да ходя и до районното и реших да не се занимавам, а да подавам всичко на едно място и да стават готови заедно. Още повече че по това време си уреждахме и билети и резерации за медения месец и реших да не рискувам да купувам самолетни билети с една фамилия и после да трябва да ги сменям. Да, излязоха ми по-скъпо, но определено си спестих доста тревоги, притеснения и главоболия. Така, в четвъртък вечерта си взех новите документи и в петък сутринта си подадох документи за нова шофьорска книжка. Взех си я като се прибирах в края на Април, никой нищо не ми каза. Така, че моят съвет е - каквото можете уредете си го още в България. Не знам как са консулските служби при вас, но аз колкото пъти звънна тук да питам нещо, всеки път получавам различен отговор. Аз лично предпочетох да не рискувам и не съжалявам
Активен
госпожица
Сватбен ГУРУ
Пол:
Публикации: 923
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #410 -:
юли 18, 2014, 19:49:51 »
На мен ми трябва копието на английски, за да си сменя името в работата и в банката
С консулската служба в Лондон (която работи след 1) звънях и не мога да се свържа, може би просто трябва да си запиша час и да отида за издаване на документи
Активен
greta85
Сватбар
Публикации: 151
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #411 -:
юли 21, 2014, 11:41:02 »
Да, така е, при смяна тук трябва да им дам моята бг книжка, но ако не я сменя в БГ си остава със старото ми фамилно име, а личната карта с новото и не знам как бих доказала, че съм приела фамилното име на съпруга ми и че съм едно и също лице. Става въпрос за Испания. Примерно ако преведа акта за сключен граждански брак...но не знам дали би станало така. А иначе в БГ нямам време да чакам да стане готова.
«
Последна редакция: юли 21, 2014, 11:42:42 от greta85
»
Активен
Ice_Princess
Ентусиаст
Пол:
Публикации: 73
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #412 -:
юли 26, 2014, 00:25:24 »
И аз имам голям проблем, свързан с документите. Ние се оженихме в САЩ декември миналата година, но в България се водим "неженени", защото нямат обмен на тази информация, а ако искам да си използвам брачното свидетелство в България, процедурата е дълга и трудна. Та реално ще сключим граждански и църковен брак и в България, та с едното да зарадваме и роднините.
Проблемът е, че документите ми са с моминската ми фамилия, понеже паспортът ми си е с нея (въпреки, че зелената ми карта е с новата). Купила съм си билет до България и обратно с моминската. Планираме да преиздам международния си паспорт с новото име, но да "изгубя" стария, така че на връщане да мога да показвам и двата при нужда и да нямам проблеми с полетите. Някой правил ли е такова нещо? Ще проработи ли?
Активен
mina_
Сватбен ГУРУ
Пол:
Публикации: 525
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #413 -:
юли 27, 2014, 12:40:37 »
Ice_Princess
, мисля, че булки, правили сватби миналата година бяха споделяли опит по-назад в темата. Аз лично бях в подобна позиция през Януари, когато се прибрах и регистрирах брака ни в България и веднага след това си смених всички документи. Това което ние направихме беше, че изпратихме мейл на авиокомпанията, с която летяхме, за да ги информираме за промяната в името и им изпратихме данните от новия ми паспорт вече с новата фамилия. Нямахме никаквъв проблем на летището. Със себе си имах копие на стария ми паспорт, но не се наложи да го показвам. Все пак ако ти е притеснено винаги можеш да вземеш със себе си акта за граждански брак. Мисля, че в твоя случай този, издаден от властите в Щатите ще ти е по-полезен, тъй като е на английски.
Активен
Ice_Princess
Ентусиаст
Пол:
Публикации: 73
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #414 -:
юли 28, 2014, 17:43:30 »
Благодаря много, mina_! Определено ще пишем на авиокомпаниите и се надявам всичко да мине ок.
Активен
mina_
Сватбен ГУРУ
Пол:
Публикации: 525
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #415 -:
юли 28, 2014, 20:04:38 »
Надявам се да съм ти помогнала и всичко да мине без перипетии
Активен
Radiant
Сватбар
Публикации: 233
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #416 -:
юли 29, 2014, 09:45:32 »
Как сте момичета, аз имам чувството, че колкото и неща да свърша все ми остават същия брой несвършени...
Вчера пращах тейбъл картички с писмо до Русе, където мама да ги занесе да ги надпишат и да ги донесе за сватбата с София... Не знам защо толкова сложен вариант избрах, луд умора няма казват...
Една приятелка, графичен дизайнер, ми пише, че щяла да ми прави тейбъл картички и беше безкрайно учудена, че 5 седмици преди сватбата вече е прекалено късно за такива оферти... хората идея си нямат що е то сватбааааааа
Активен
mina_
Сватбен ГУРУ
Пол:
Публикации: 525
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #417 -:
юли 29, 2014, 13:42:04 »
Хахахаха
Radiant
, наситина си избрала сериозна логистична схема!
Иначе - и моите тейбъл картички още не са готови. Тези дни ще ги правя. Реално все още има гости, които не са потвърдили дали ще присъстват на сватбата или не...
Иначе аз да ви кажа в последните 2-3 дни съм много спокойна! Чак ми е странно!
Миналата седмица ми беше доста напрегната, но сега ми се струва, че няма кой знае какво толкова още да се свърши и ми е по-лежерно... Трябва да се стегна обаче и да се захващам на работа да свърша всичките дреболии, които ми остават, защото реално никак не са малко...
Активен
ivanjelina
Професор
Публикации: 380
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #418 -:
юли 30, 2014, 02:46:42 »
Ох....тези тейбъл картички и тях още ги мисля. Кумата ми настоява, че те, заедно с поименните табелки на гостите трябва да се печатат абсолютно в последния момент, защото винаги има промени в гостите. А аз се притеснявам да оставя каквото и да е за най-накрая.
Освен това, мислех си да направя по-голяма тейбъл картичка на всяка маса, на която да пише и имената на гостите. Пък те да си сядат както искат на определената маса.
Какво мислите?
Активен
mina_
Сватбен ГУРУ
Пол:
Публикации: 525
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #419 -:
юли 30, 2014, 19:12:32 »
Аз мисля, че можеш да си подготвиш тейбълките с имената на гостите от по-рано. Ако имаш съмнения дали някой ще дойде или не е най-лесно да направиш тейбълка и за него, пък после ако не дойде чисто и просто не я ползвате. Идеята ти за общата тейбълка за масата е добра, но това вече е нещо, което ще трябва да се направи във възможно най-последния момент според мен. Много често, да не кажа почти винаги точно в последния момент се налага някакво разместване на местата, тъй като я някой решил да дойде, я на някой изникнало нещо и не може да дойде...
Активен
Страници:
1
...
26
27
[
28
]
29
30
...
36
Нагоре
Изпечатай
Сватба, Булка, Пожелания - Всичко за сватбата - Сватбен Форум Svatbata.bg
>
Приготовления за сватбения ден
>
Организация на сватбата
(Модератори:
fiibi_bg
,
Капризче
) > Тема:
Организация на сватбата от чужбина!!!
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Svatbata.bg
-----------------------------
=> Инфо, помощ и въпроси
===> Правила на форума
-----------------------------
Приготовления за сватбения ден
-----------------------------
=> За нея
=> За него
=> Организация на сватбата
=> Всичко около сватбата
-----------------------------
След сватбата
-----------------------------
=> Сватбата на...
===> Меден месец
=> Свършената и несвършена работа
-----------------------------
Лафче
-----------------------------
=> Любовта и ... брака
=> Бебчета и майчинство
=> Домашен уют
=> Здраве и красота
=> Празници
=> Кафе или чай?
===> ГОРЕЩ СТОЛ
=> Форумски игри
-----------------------------
От Svatbata.bg
-----------------------------
=> "Сватбени емоции" V
===> Конкурс "Сватбени емоции" IV отминал
=> Албуми
Powered by SMF 1.1.16
|
SMF © 2011, Simple Machines