Здравей,
Гост
Вход:
Регистрация
Забравена парола
Карта на сайта
Сватбен речник
Начало
Сватбата
Форум
Албум
Мода
Конкурс
Добре дошъл,
Гост
.
декември 05, 2024, 04:31:32
Добре дошъл,
Гост
.
За вход използвайте лентата в горната част на екрана!
Новини:
Начало
Помощ
Търси
Календар
Вход
Регистрация
Сватба, Булка, Пожелания - Всичко за сватбата - Сватбен Форум Svatbata.bg
>
Приготовления за сватбения ден
>
Организация на сватбата
(Модератори:
fiibi_bg
,
Капризче
) > Тема:
Организация на сватбата от чужбина!!!
Страници:
1
...
18
19
[
20
]
21
22
...
36
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Организация на сватбата от чужбина!!! (Прочетена 245795 пъти)
Dinna
Професор
Публикации: 310
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #285 -:
юли 13, 2010, 14:58:18 »
VeniNY честито ви семейство да сте много щастливи.
И аз като Ариел не искам да те плаша, но това е сериозен проблем. В подобна ситуация трабва да звъннеш на българското посолство в САЩ и те трябва да ти издадат временен паспорт, с който само да можеш да се прибереш в България.
Въпреки, че имаш американски паспорт звънни в посолството, за да не ти направят проблем като си издаваш новите документи.
Активен
Злате
Новак
Пол:
Публикации: 13
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #286 -:
юли 13, 2010, 20:04:53 »
Да бе, тука в САЩ сватбите за нищо ги нямат
$50 ли колко беше, и след малко вече сте женени, мнооого романтично няма що. То ние роднини няма да каним кой знай колко от БГ, ама се чудя как да го направя малко по-весело
Още повече като мисля да каним хора след сватбата, а съда в събота/неделя не работи, а кой ще ти дойде да празнувате през седмицата
таааа..... засега съм го замислила да подписваме през седмицата (и ако родители ни дойдат, те да дойдат с нас в съда), пък аху-ихуто да си го направим събота
това са чернови планови още де
За паспорти си говорите, моя беше изтекъл когато отидох във Вашингтон да го сменям, нищо не ми казаха, и да задържа стария само подписах декларацията и тва беше. Ни глоби, ни нищо
Ще почета по-напред в темата, че сега се регистрирах, но ме интересува, ако ще се женим тука, какви са процедурите за сватбата в БГ? (мъжа ми е българин).
Вени, честито и от мен! Много щастие и разбирателство!!!
«
Последна редакция: юли 13, 2010, 20:07:56 от Zlate
»
Активен
anelcka80
Сватбен ГУРУ
Публикации: 859
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #287 -:
юли 13, 2010, 21:16:51 »
VeniNY
пожелавам ви любовта ви винаги да е така в разцвета си и да сте винаги истински щатливи!!!
Колкото до паспортите, не знам как наистина стоят нещата с американските граждани, но на мъжът ми личната му карта е изстекла още преди 2 мес. Аз ходих да узаконявам брака ни в Бг, съответно там трябваше да дам и копие на личната карта, и нямаше никакъв порблем за това. До колкото чувам имало заради новите паспорти с биометричните данни също някаква отсрочка с 5 мес. без глоби. Но идея нямам, дали е верна информацията
Ако може накарай някой от родителите ти да се обади в паспортното и попита как стоят нещата наистина
Активен
VeniNY
Ентусиаст
Пол:
Публикации: 76
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #288 -:
юли 14, 2010, 04:46:49 »
Момичета мерси за барзите отговори
Обадих се до БГ и отговора беше 4е иам отсрочка 6 месеца заради новите документи, но ще званна и на посолството тук да не стане някои гаф на летището. Те че ще ме пуснат ще ме, защото зетми е американски гражданин и до 1 месец престой няма нужда от виза. КОлкото до глобата ще си я платя кжо ще правя, мене не ме барка тя особено, но да не ми се правят на интересни тези на митницата. Злате колкото за това за съда....съда работи в сабота. Парво трябва да отидете сас шофйорските книжки и двамата и таксата колкото нашата беше $40 да си изжадите marriage license. После marriage court работи вав събота ( поне в Чикаго е отворен от 8 до 12) , но се обади на някои места за сабота ти трябва час. Колкото за узаконяването на брака в БГ вчера зжанях на нашия нотариус и тя ми каза, че имало нови изисквания във България и е задалйително превода и легализацията да се правят там. Това ми е малко тапо, защото още едно нещо с което трябва да се занимавае, но няма как. А вие ако на 13.8 ( което е петак между другото) чуета за бъдеща булка арестувана на летище София за нередовни документи
елате да ме видите
много ми е смешно сега ама ще видим.
Активен
asseto
Сватбен ГУРУ
Пол:
Публикации: 557
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #289 -:
юли 14, 2010, 10:34:14 »
Ахахахаха, VeniNY, недей така де!
Разсмя ме, наистина, обаче това би било доста неприятно.
Аз не помня дали писах – имах колебания относно пътуването след сватбата, тъй като сегашният ми паспорт изтича през декември (т.е. през август ще има по-малко от 6 месеца валидност), а новият най-вероятно няма да стане навреме. Това ми беше притеснение и по повод минаването през Хърватска и Сърбия на отиване към БГ, тъй като ние ще си пътуваме с колата.
Оказа се, че в Хърватска от 2007-ма насам можело да влизаме с лични карти, явно имат доста свободен режим за граждани на ЕС. За Сърбия доскоро си трябваха паспорти, но от средата на юни вече може да се минава транзит с личната карта.
Не знам дали някой го засяга това, но ако има и други, които ще пътуват с кола до БГ е добре да се знае.
Оф-топик: Що се отнася до петък, 13-ти – ние като мъдрувахме кога и как точно да подпишем и дали да не е някой от предишните дни (сватбата е планирана за 14-ти), аз спонтанно казах: "Ами ще подпишем предишния ден, в петък, какво толкова...". И майка ми като подскочи!... А аз хич не се бях замисляла, че е петък, 13-ти, голяма шматка съм.
Активен
VeniNY
Ентусиаст
Пол:
Публикации: 76
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #290 -:
юли 14, 2010, 13:28:37 »
Момичета кокичета
снощи се рових вав саита на посолството и вижте какво изрових
:
1. Българските граждани, които не притежават валиден български паспорт, могат да влязат в България с паспорт или документ за пътуване, издаден от други страни. Ако имат паспорт (т.е. са граждани на тези страни) за тях се отнасят визовите изисквания, прилагани към гражданите на съответната страна. (Може да изтеглите информацията и бланката оттук).
Така че малко се успокоих, но днес ще им се онадя за всеки случай, че както някои беше казал по - горе никога не знаеш какав отговор ще получиш
А иначе на саита пише, че ако си ползваш документите в България срока е удължен сас 6 месеца, но не можеш да патуваш във Евросъюза.
Активен
Ariel
Сватбен ШАМАН
Пол:
Публикации: 1083
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #291 -:
юли 14, 2010, 14:02:27 »
Аха, това последното е много интересно и хубаво да се знае!
Активен
asseto
Сватбен ГУРУ
Пол:
Публикации: 557
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #292 -:
юли 14, 2010, 14:07:36 »
VeniNY, според мен Dinna също ти е дала много добър съвет. В краен случай, дори и да се прибереш с американския паспорт, е хубаво да уведомиш посолството и да питаш и при тях дали ще ти трябва пасаван за прибирането. То тези по посолствата са едни мърди безподобни, та не знам доколко ще ти бъдат от полза, ама все пак пробвай.
По принцип те могат и да удължават паспортите (има си отделна страничка за това, веднага след тази със снимката), но предполагам, че това трябва да се направи, преди документът да е изтекъл.
Активен
VeniNY
Ентусиаст
Пол:
Публикации: 76
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #293 -:
юли 22, 2010, 03:56:22 »
anelcka80, едно вапросче за тебе мила. Писала си по - горе че си легализирала брака ви в БГ. Можеш ли да ми кажеш какви документи изискват в БГ........че хич не сам на ясно
Много ти благодаря предварително
Активен
anelcka80
Сватбен ГУРУ
Публикации: 859
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #294 -:
юли 22, 2010, 18:18:38 »
VeniNY
зависи дали мъжът ти дали е българин. В нашия случай - бубу има двойно гражданство, така че тук го “третираха“ като българин. Значи на нас ни трябваше само удостоверението за сключен граждански брак - с аполстил от там, тук го дадох на фирма (от която сме много доволни
- ако някой иска инфо да пише на лични), която го преведе и легализира. С това нещо отивате в града на младоженеца ( по закон само в града от където е младоженеца - защо и аз не знам, след като регистъра е национален и все тая откъде......ама закони, какво да правиш) и си го внасяте в общината заедно с една молба (която ви дават да си попълните) + платена такса и копие на лична карта. Значи това всичко става бързо и безпроблемно и влизате в регистъра принципно още на деня. Малък съвет - отидете сутринта и до вечерта е готово. От тях получавате после и българското удостоверение за скючен граждански брак. После идва за вас момичета и смяната на документите, но тази одисея е друга история
Активен
VeniNY
Ентусиаст
Пол:
Публикации: 76
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #295 -:
юли 23, 2010, 04:50:31 »
anelcka80, мерси мили4ка за барзият отговор . Мажо е с двойно гражданство като мене. Апостила от тук го имаме, т.е. би трябвало тази седмица да си получим удостоверението обратно
. Това за общината на сапруга е добре, защото и двете му лели са точно там и точно с такива неща се занимават
Поне веднаж и на нас да ни проварви вав нещо
Колкото за моите документи, аз нямам намерение да си сменям фамилията, защото това доста ще ми усложни живота тук и ще ми коства доста разправии. Ако не си сменям фамилията само адреса ли ми се променя на личната карта като неговият или как? Аз така или иначе всичките документи са ми изтекли
май поне на време ми изтекоха
Активен
anelcka80
Сватбен ГУРУ
Публикации: 859
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #296 -:
юли 23, 2010, 10:18:58 »
Апостила гарантира истинността на документа пред властите в друга държава. Това обаче не ти спестява превода на български и заверката му в министерството (или посолството- не знам точно къде, това фирмата ми го прави) което е всъщност българската легализация за която ти писах. Така че по реда по който ти писах си следвай нещата.
Вие ако си живеете в чужбина не ви е нужна нова регистрация - на мен поне не ми казаха нищо.
При мен стана така - отидох до общината и ме провериха в регистъра (този -националния) дали се водя вече женена и с нова фамилия. След това попълних едни бланки за адреса че не го променям и че живея в Германия (странно- точния адрес не го искаха
), платих си една такса от 12лв, която и аз не знам защо се плаща
и после се отправих към паспортното. Ако са нормални услугите (30 работни дни)се ходи в паспортна служба, ако са бързи (до5 раб.дни) и експресни (за 6 часа) май се правят в общината.
И това, че опашките са по-малки следобед май не е верно, така че отивайте направо там.
Ако успеете да се преборите с първата опашка, знайте, че от там на татък е бързо и лесно, поне при мен беше така.На едното гише ти дават бланка за подаване на документи, която попълвате, после си плащате, и си правите копие на българското удостоверение за скл.на гр. брак и с всичките хартии се нареждаш на следващото гише. Там ти искат и личните документи и после влизаш за снимка и снемане на отпечатъци. Тамм ти дават и бележката с която да си вземеш след 30 календарни дни новите документи. И толкова........
Колкото и безпроблемно да мина при мен, се радва че мина!!!!!!!
Успех на всички и ако има нещо питайте
«
Последна редакция: юли 23, 2010, 10:22:21 от anelcka80
»
Активен
Ariel
Сватбен ШАМАН
Пол:
Публикации: 1083
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #297 -:
юли 23, 2010, 11:46:56 »
Цитат на: anelcka80 в юли 23, 2010, 10:18:58
При мен стана така - отидох до общината и ме провериха в регистъра (този -националния) дали се водя вече женена и с нова фамилия. След това попълних едни бланки за адреса че не го променям и че живея в Германия (странно- точния адрес не го искаха
), платих си една такса от 12лв, която и аз не знам защо се плаща
anelcka80,
това, което казваш за общината - за общината ти по адресна регистрация ли става дума или има някакъв регистър за всички в София щом става дума за сватби? И още един въпрос за смяната на адреса - аз дори не мисля, че официално съм обявила, че не живея вече в България, знаеш ли нещо повече за смяната на адреса в общината - срокове, суми, лесно ли е, какъв документ се иска от чужбина?
Много ще съм ти благодарна!
Активен
anelcka80
Сватбен ГУРУ
Публикации: 859
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #298 -:
юли 23, 2010, 12:15:54 »
Става въпрос за общината в която си живеете или сте рагистрирани. И става въпрос май точно за адресната регистрация която струва 12лв (+1,20лв за бланката) . Аз не знам защо ги платих, при положение че не сменям адрес.
Но както и да е, за мен беше важното да свърша бързо.
Иначе регистъра за който говоря си е общонационален в мрежата и всички общини имат достъп до него от сървър.
Активен
Ariel
Сватбен ШАМАН
Пол:
Публикации: 1083
Re:Организация на сватбата от чужбина!!!
«
Отговор #299 -:
юли 23, 2010, 12:24:39 »
Благодаря!
Активен
Страници:
1
...
18
19
[
20
]
21
22
...
36
Нагоре
Изпечатай
Сватба, Булка, Пожелания - Всичко за сватбата - Сватбен Форум Svatbata.bg
>
Приготовления за сватбения ден
>
Организация на сватбата
(Модератори:
fiibi_bg
,
Капризче
) > Тема:
Организация на сватбата от чужбина!!!
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Svatbata.bg
-----------------------------
=> Инфо, помощ и въпроси
===> Правила на форума
-----------------------------
Приготовления за сватбения ден
-----------------------------
=> За нея
=> За него
=> Организация на сватбата
=> Всичко около сватбата
-----------------------------
След сватбата
-----------------------------
=> Сватбата на...
===> Меден месец
=> Свършената и несвършена работа
-----------------------------
Лафче
-----------------------------
=> Любовта и ... брака
=> Бебчета и майчинство
=> Домашен уют
=> Здраве и красота
=> Празници
=> Кафе или чай?
===> ГОРЕЩ СТОЛ
=> Форумски игри
-----------------------------
От Svatbata.bg
-----------------------------
=> "Сватбени емоции" V
===> Конкурс "Сватбени емоции" IV отминал
=> Албуми
Powered by SMF 1.1.16
|
SMF © 2011, Simple Machines