Здравей, Гост    Вход: 
 
Регистрация   Забравена парола
Карта на сайта    Сватбен речник

Добре дошъл, Гост.

декември 22, 2024, 23:22:05

 
Добре дошъл, Гост.

За вход използвайте лентата в горната част на екрана!

Новини:
 
   Начало   Помощ Търси Календар Вход Регистрация  
Страници: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 30   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: РЕСТОРАНТИ -11 част  (Прочетена 188247 пъти)
 
Iviii
Регистриран

Публикации: 6



« Отговор #345 -: декември 10, 2013, 17:45:37 »

Deliysky, благодаря за отговора! smile

Разгледах всички по-стари теми, прегледах доста ресторанти, но тези двата най- много ми допадат като интериор/условия/цени и т.н. Също така и Парк Ин, но за там четох, че не позволяват да се внася домашен алкохол. Това все още ли е така, дали има някакъв шанс?

Значи да разбирам, че остава достатъчно свободно място за танцуване? smile Само това ме притеснява, но щом и ти (надявам се не е проблем, че пиша на "ти") ми казваш, че са ОК, явно наистина е така smile
Активен
AIVEN
Сватбен ГУРУ
*****
Пол: Мъж
Публикации: 878



« Отговор #346 -: декември 10, 2013, 20:30:10 »

нормалните хора взимат за извънредно положен труд  .
не знаех, че работния ден е 5 часа. освен ако си на половин работен ден. Тогава 5тия час ти е извънреден.
Ще кажете, да ама ако ресторанта си работеше с клиенти - ако си рабетеше с клиенти щеше да има консумация, а при сватбата обикновено няма такава.
Няма консумация на сватба??? Ако ги разделим по часове се пада по 500-600лв. на час. Кой ресторант прави такъв оборот за 1 час. Нещо повече. Повечето ресторанти включително и въпросните биха се радвали да правят такъв оборот на ден. Но не могат. Когато обаче става дума за сватбари- що да не им "свалят кожата". "Сега им е паднало" Да не говоря, че в повечето случай този овертайм съществува само в главата на управителя (бивш сервитьор) а собственика няма представа за това.
Даже и през соца беше така - работно време и след него чао smile .Ако не намирате логика в плащането на овертайм, защо тогава залите се наемат на час, а когато се наемат на ден, също има определени часове? В една зала няма персонал.
Залите нямат нищо общо с ресторантите. Освен това когато отида на р-т с компания никой не ми засича часове. Но за сватбарите е друго. Тях трябва да ги "оскубем".
Нищо няма да се промени ,за жалост  Offtopic
Надявам се да има промяна. Тук е мястото да се пише и да се разчуе какво е мнението на младоженците. Ако може и повече собственици на ресторанти (а не управители) да чуят.
 Yes Yes Yes
Сватбата започва в 14:00ч. и в 19:00ч. ти казват стига толкова. Ако искаш още ще трябва да доплащаш. Що за безобразие??? beating beating beating Никога не съм го приемал това.
Тази събота бях на сватба, която започна 12:30ч. и в 17:30ч. ни изгониха. Даже май по график бяха от 13:00ч. защото в толкова и започнахме.(не съм сигурен защото замествах един колега) Името на ресторанта няма да го казвам. Те си знаят. Но се надявам да не продължат още дълго да лъжат младоженците. Разрешават да се пуши..... А бе нямам думи NO NO NO
« Последна редакция: декември 10, 2013, 20:44:56 от AIVEN » Активен
anne_claire
Регистриран

Публикации: 4


« Отговор #347 -: декември 10, 2013, 21:13:48 »

Да не ви споменавам тогава колко е "overtime-a" за задния двор на НИМ...huhhuh.gif Моята мъка за търсене на място за сватба на открито, в или около София, продължава...
Активен
Iviii
Регистриран

Публикации: 6



« Отговор #348 -: декември 10, 2013, 22:13:08 »

anne, погледна ли http://www.stsofiagolf.com ? Прекрасно е  heart heart heart
Активен
anne_claire
Регистриран

Публикации: 4


« Отговор #349 -: декември 10, 2013, 22:20:49 »

Iviii, разбира се. smile Но и там само ритуалът се случва на открито, тържествата са в ресторанта. Аз търся пространство, където купона ще е навън, под шатри.  Wink
Активен
djdimi
Професор
****
Пол: Мъж
Публикации: 361


dimifoto.weebly.com


« Отговор #350 -: декември 10, 2013, 22:27:33 »

Тази събота бях на сватба, която започна 12:30ч. и в 17:30ч. ни изгониха. Даже май по график бяха от 13:00ч. защото в толкова и започнахме.(не съм сигурен защото замествах един колега) Името на ресторанта няма да го казвам. Те си знаят. ...
За празнуващите, сватбата може да е започнала в 12.30 , а за персонала на ресторанта и останалите подизпълнители на услуги е започнала още в 08.00 сутринта и ще приключи за тях към 19.30, а може и по-късно...а това са повече от 8 работни часа...по въпроса за "овъртайм" , навсякъде по-света труда се заплаща на работен час, а за извънреден труд се заплаща двойно или по договаряне. Всеки ресторант си има работно време по закон и след това трябва да затвори, защото собственика при проверка може да бъде глобен, а не затваря и продължава да работи за кефа на празнуващите smile...На подизпълнителите на услуги, като видеооператори, фотографи, DJ и др. работното им време на всяка сватба надхвърля 12 часа и е справедливо този труд да се заплати. Цените варират в определени граници с малки разлики и по договаряне.

п.п. Сега прочетох, че по-назад Делийски подробно е обяснил за работното време, точно така е, напълно го подкрепям.
« Последна редакция: декември 10, 2013, 22:38:45 от djdimi » Активен
Pachoran
Сватбен ШАМАН
*
Пол: Мъж
Публикации: 1044


« Отговор #351 -: декември 10, 2013, 22:50:16 »

 Изключително интересна полемика в последнете страници се е заформила относно овъртайма. А някой от вас направи ли си труда да прочете общинските наредби и Закона за туризма касаещи работното време на питейните заведения ? Опеделено - не ! Това, че някой се жени и прави тържество в подобно заведение не го прави автоматично стоящ над закона. Работното време не се определя според кефа на шефа, а според закони, наредби, заявления, такси и пр. Не се определя и според кефа на младоженците. Това е правната страна на овъртайма в ресторанта. А глобите - четерицифрени и загуба на лиценз.
 От друга гледна точка - договорът между ресторант и младоженци винаги трябва да съдържа клаузата "овъртайм" и да е с фиксирана стоност и продължителност СЪОБРАЗЕНА с лицензията, която е заявил и платил като такса за час собственика на ресторанта. Не съществува понятието непрекъснат овъртайм, т.е. има ограничение в продължителността, която зависи от много фактори. Дори и да искате да си платите идва момент ,в който трябва всичко да спре, за да може следващото събитие, проява, дори изхранване на други клиенти да продължи. Най-важното е да осъзнате , че вие не сте единствените клиенти за това заведение и с нищо не превъзхождате останалите. Просто има определени норми, с които трябва да се съобразите.
 Относно стойността на овъртайма честно да ви кажа, струва ми се доста мизерен често /за разлика от този на ДЖ примерно, който дере на двойна тарифа и взема толкова на час, колкото целия персонал на ресторанта/. По принцип трудовата ставка на сервитьори и нисш кухненски персонал са 10 лв. на час. Сметнете много ли са 100 лв. на 10 -15 човека.
 И не на последно място - нека бъдем толерантни към всички, да спазваме някакви норми на поведение или...веселие. Дори и да си плащаме. Нека да знаем, че всичко има граници, дори веселието.
  
Активен
Deliysky
Сватбен ШАМАН
*
Публикации: 1353


www.Deliysky.com


« Отговор #352 -: декември 10, 2013, 23:28:05 »

не знаех, че работния ден е 5 часа. освен ако си на половин работен ден.

Колега, ама ти сериозно ли? Не, че ще си помисля, че не си ходил на училище и не си учил математика smile
Нека все пак наново проверим уменията ти по смятане. Задачата е за 5 клас.

Едно сватбено тържество започва в 12 часа. Има продължителност 5 часа. Ще присъстват около 100 гости.Трябва да се сервира 4 степенно меню - салати, топло предястие, основно ястие, торта. Всичко, а понякога и тортата се приготвя на деня за да може яденето да е топло и прясно. Преди и след партито ресторанта трябва да се приведе в нужния вид. Би би изчислил колко е работния ден на персонала? Би ли обяснил каква рационализация предлагаш, всичките операции да бъдат изпълнени точно за 5 часа?
Та в отговора към условието се пита - в колко часа трябва да повикаме персонала на работа и в колко трябва да го освободим smile Понеже тук четат достатъчно управители на ресторанти, ще се радвам , някой ако бъде така добър да ти помогне с решаването на задачката, че в момента клониш към 2ка smile
Активен
Deliysky
Сватбен ШАМАН
*
Публикации: 1353


www.Deliysky.com


« Отговор #353 -: декември 10, 2013, 23:29:07 »

anne, погледна ли http://www.stsofiagolf.com ? Прекрасно е  heart heart heart

И там овертайма не е за подценяване като сума smile
Активен
bilyana_l
Сватбар
***
Пол: Жена
Публикации: 219


Стани звезда на своя празник!


« Отговор #354 -: декември 10, 2013, 23:29:54 »

Здравейте, искам да Ви питам за ресторант " Москва" в парк-хотел " Москва", някой да сподели някакви впечатления, за което Ви Благодаря предварително. Някой да сподели мнения за ресторанта; Дали ще изглежда празен при 100 души, обслужване и такива неща. Много ще Ви бъда блгодарна, тъй като мислим да го платим до края на седмицата. Мерси smile

 Един глас и от мен за " Москва".  good Специално за долния ресторант, съм била на една сватба, която обаче беше доста над 100 души, така че за това не мога да споделя впечатления.

Здравейте!!! smile

Много ми харесват рестораните на хотел Вега и хотел Берлин, но ми се струват малки за 80 човека. Вие как мислите? Чета, че са ок за толкова хора, но ние като ги видяхме на живо ни се струват малки sad


 За ресторната на х-л " Вега", и аз мисля, че е достатъчно голям за 80 души.  good
Активен
Iviii
Регистриран

Публикации: 6



« Отговор #355 -: декември 11, 2013, 13:53:12 »

Благодаря, bilyana  give_rose

А за Каза Бояна какво ще кажете? Там не съм ходила, от снимките ми харесва, но не мога да преценя колко е голям рестрантът.
Активен
Deliysky
Сватбен ШАМАН
*
Публикации: 1353


www.Deliysky.com


« Отговор #356 -: декември 11, 2013, 17:08:18 »

Става за 80 души, но за повечко ще е тясно.Имаме пресни снимки в галериите от преди 2 месеца. В Каза Бояна обслужването е доста на ниво, но и цената е малко над средното ниво куверти.Ако си набелязала този квартал виж и Чепишев, там бяхме скоро и приятно се изненадах от ремонта и повишеното ниво на обслужване.
Активен
Aila
Ентусиаст
**
Публикации: 104


IBCLC


« Отговор #357 -: декември 13, 2013, 16:37:36 »

Iviii ние сме резервирали за 7-ми юни ресторант " Сезони " в Хилтън, прочетох че сте някъде и вие около тази дата.
Относно овъртайма, няколко поста над твоят съм написала, че няма до 12 часа след което е към 150-200 лв. Тук имаме малко разминаване с управителката, защото в единият от мейлите беше написала 150, после 200 лв, но на фона на останалите разходи няма голямо значение. Все пак сватбата при нас ще започне около 5 часа на обяд, така че до 12 вечерта са 7 часа, а не 5 преди да започне да тече овъртайма.
За зала Мусала, на мен дори не ми я предложиха като възможност, най-вероятно защото бяхме по-малко хора, макар колежка с почти същият брой гости да е била там.
Това с преграждането ми напомни за предложението от Холидей Ин, докато тече сватбата в едната част, в другата да си обслужват гости от хотела, тъй като за под 100 човека не затварят целият ресторант...
Активен
monikka
Регистриран

Публикации: 3


« Отговор #358 -: декември 14, 2013, 00:41:05 »

Привет, записвам се и аз като бъдеща булка и изказвам голямата си благодарност на всички хора, които споделят опита си тук smile Започнахме и ние да обикаляме по ресторанти, да блъскаме глави в мислене, сватбата ще е за около 150 човека, което доста намаля вариантите за подходящи места. Като че ли най-подходящи засега са Холидей Ин и Парк Хотел Москва. За последния мога да кажа, че залата е много просторна, светла и най-вече с висок таван, но ни притеснява славата на "соц.хотел".. Ако някой скоро е бил там на сватба ще се радвам да сподели мнение от първа ръка smile
Активен
Deliysky
Сватбен ШАМАН
*
Публикации: 1353


www.Deliysky.com


« Отговор #359 -: декември 14, 2013, 03:00:23 »

Хотела няма много общо с ресторанта, ресторантите са 3 и се стопанисват от съвсем отделни управители, не от хотела. На последния етаж управителя е един, на първия етаж има 2 ресторанта и те се стопанисват от една управителка. Този белият, ремонтираният на първият етаж (зимната градина) е добър избор за 150 души, събира до 250 . Друго нещо което е квалитетно на приемлива цена за такъв брой хора е една от 3те зали в х-л Принцес. Там през последните 2 години много се затегнаха нещата, в резултат от което се повиши качеството, а също така и цената стана съвсем нормална. 2013г куверта беше от 45лв.
Активен
Страници: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 30   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines