Здравей, Гост    Вход: 
 
Регистрация   Забравена парола
Карта на сайта    Сватбен речник

Добре дошъл, Гост.

юни 29, 2024, 23:57:00

 
Добре дошъл, Гост.

За вход използвайте лентата в горната част на екрана!

Новини:
 
   Начало   Помощ Търси Календар Вход Регистрация  
Страници: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 33   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Сватбените агенции - 2 част  (Прочетена 176304 пъти)
 
Nina Style
Баш Майстор
**
Пол: Жена
Публикации: 1790


www.ninabg.com


Моят сватбен албум

« Отговор #210 -: ноември 20, 2008, 21:27:43 »

Моят опит показва, че "координаторът" на една сватба няма физическата възможност и опита да свърши всичко. Ще попитате защо ? Има много причини, но най-травиалната е, че българската сватба е много динамично събитие, всяка една страна - клиент и изпълнител е неточна във времето, много от дейностите се случват по едно и също време и т.н. Ще отговорили някой на въпроса: "Във възможностите на координатора ли е например контрола върху работата на осветителна или озвучителна фирма, работата на фирма за балони, фирма за пиротехнически средства, кетъринг, сценично оборудване, палатки и шатри ?" Не мислите ли, че въпросното лице трябва да е с много опит, а не 20-годишна принцеса. Просто разберете, че има сватба и сватба.
 На каква база е ценообразуването на този вид услуга.
  По принцип се уточнява със Сватбената Агенция координатора за какво точно им трябва на младоженците ! За контрол в р-та ,за контрол над украсата , за човек който да координира младоженците още от тръгването на младоженеца или друг контрол ! Ако искат човек който да присъства от самото начало до края на сватбата то този човек определено трябва да е много добре подготвен и да има опит ! А колкото до контрол над осветлението и прочие там вече младоженците си сключват отделен договор със фирмата изпълнител !  Или самата Агенция  сключва такъв договор със тази фирма и носи цялата отговорност и при евентуални издънки Агенцията си плаща обещетение на младоженците ,а после да се оправя със този който се е издънил ! Обикновенно е втория вариант ! Защото никоя Агенция не раздава координатите на хората със които работи .
« Последна редакция: ноември 20, 2008, 21:31:30 от nasi » Активен
Pachoran
Сватбен ШАМАН
*
Пол: Мъж
Публикации: 1044


« Отговор #211 -: ноември 20, 2008, 22:07:52 »

 Думата издънка не съществува при сериозните фирми - малки, средни или големи. Фирми, а не DJ, оператори, фотографи и др. имащи всичко и можещи всичко. Пазарът в България е толкова малък, че всички собственици или управители от даден бранш или сходен бизнес се познават лично, познават приятелите и семействата, клиентите и хората, които работят за тях. Постоянно си разменят клиенти и поръчки, защото няма фирма в България, която има "всичко" и може всичко. Това се отнася и за най-големите фирми.
 За съжаление всичко е съсредоточено в София. Причини - не са за тази тема. "Сватбеният бизнес" стои малко в страни от полезрението на тези фирми. Не защото няма печалба, а защото е много трудна работата с клиенти като младоженците. Последните имат различна възраст, образование, социално положение, професия и т.н. Ето защо пазара се държи меко казано от малко безотговорни хора, да ги наречем "народни хора", които припечелват нещо в почивните си дни и то в натоварения сезон. През останалото време те са в "миши дупки" - все пак трябва да се яде и през зимата.
 Упреквам всички сватбени агенции в това, че нямат правилен подход към вида на подизпълнителите, които наемат при своята работа и се отнасят безотговорно към този избор в резултат на ниската постигната цена, шуробаджанащината и приятелските или роднински връзки.
 И по-напред в тази тема съм казвал, че истинска сватбена агенция в България няма и няма да има скоро. Просто им липсва опита в сериозните мероприятия от малък, среден и голям мащаб, липсва им отговорността, която трябва да вземат всеки път, липсва им правилното съставяне на бюджета на всяко едно мероприятие и т.н. За съжаление това е положението.
 От друга страна клиента за сватба е много сложно устроен, сложни са взаимоотношенията му с родителите, сложен е манталитета. Клиентът също е безотговорен. Добре, че в последните десет години се вдигна възрастовата граница на младоженците. Ако нещата се върнат 18 години назад т.е. имаме 18-20 годишни младоженци - "Лошо Ставри, лошо!" И така !
Активен
iolly_
Ентусиаст
**
Пол: Жена
Публикации: 144



« Отговор #212 -: ноември 20, 2008, 22:20:31 »

Аз мисля, че както във всяка област, има и кадърни и не чак толкова кадърни хора. Има и хора, които наистина се стараят..има и такива, които търсят бърза печалба. Самите клиенти преценяват къде да отидат и кой да изберат. Не можем да кажем под общ знаменател..всички са некадърни..няма кадърни агенции. Според мен важното е да не се изхвърлят агенциите. Да могат спокойно и честно да кажат..това можем и го правим добре..това не можем...потърсете друг. А не изведнъж можем всичко, защото наистина е невъзможно. Необходим е наистина да имаш много подизпълнители зад гърба си и много средства, за да стартираш нещо такова. Важното е според мен да си честен с хората и да им даваш наистина това, за което са си платили, а не като на пазара, плащаш за лъскави ябълки, пък ти слагат в торбата гнили.

Относно координаторите....мисля, че е пределно ясно, че един човек не може да поеме ужасно много ангажименти на деня. Всеки подизпълител, било то озвучителна фирма..фирма за освеление или друга си има представител на деня и си носи отговорността. Координаторът сам по себе си по името се познава..просто координира....Той трябва да има опита...да е присъствал на много сватби...да знае как протичат нещата и преди всичко да е бил в течение на подготовката доста преди самото събитие. Да знае много добре желанията на младоженците и да е един вид техен представител на деня, човек, който да гони техните интереси. Той трябва да е представен от младоженците на всички подизпълнители и да има колегиалност между тях и разбирателство, а не както често става по български конфликт на интереси.

Незнам това е моето мнение, според моя опит. Всеки има право на такова.

Активен
Pachoran
Сватбен ШАМАН
*
Пол: Мъж
Публикации: 1044


« Отговор #213 -: ноември 20, 2008, 22:46:34 »

 По принцип съм съгласен с казаното от теб, но не съм съгласен със следните неща. Първо не разграничавам сватбените агенции на кадърни и некадърни. Второ наистина трябва да бъдеш честен, защото презумцията е, че така ще спечелииш и други близки на младоженците, които ще ползват услугата. Реалността е обаче друга, но това не значи, че не трябва да си честен. Трето младоженците като всички българи не обичат да си плащат за свършена услуга - причините търсете в друга тема. Те винаги си мислят, че дават много пари. А да ли така се държат, когато отидат в ресторант, когато отидат в клуб или дискотека, когато зареждат гориво и т.н. Българинът все още не знае какво да иска и на каква цена ще го получи.
 Съгласен съм, че координаторът на една сватба трябва да познава вкусовете и характера на младоженците, но наистинатова не може да стане само при една предварителна среща. И цена от 100-150 лева за какво се плаща . Как се прави ценообразуването ?
Активен
Nina Style
Баш Майстор
**
Пол: Жена
Публикации: 1790


www.ninabg.com


Моят сватбен албум

« Отговор #214 -: ноември 20, 2008, 23:00:11 »

Аз мисля, че както във всяка област, има и кадърни и не чак толкова кадърни хора. Има и хора, които наистина се стараят..има и такива, които търсят бърза печалба. Самите клиенти преценяват къде да отидат и кой да изберат. Не можем да кажем под общ знаменател..всички са некадърни..няма кадърни агенции. Според мен важното е да не се изхвърлят агенциите. Да могат спокойно и честно да кажат..това можем и го правим добре..това не можем...потърсете друг. А не изведнъж можем всичко, защото наистина е невъзможно. Необходим е наистина да имаш много подизпълнители зад гърба си и много средства, за да стартираш нещо такова. Важното е според мен да си честен с хората и да им даваш наистина това, за което са си платили, а не като на пазара, плащаш за лъскави ябълки, пък ти слагат в торбата гнили.

Относно координаторите....мисля, че е пределно ясно, че един човек не може да поеме ужасно много ангажименти на деня. Всеки подизпълител, било то озвучителна фирма..фирма за освеление или друга си има представител на деня и си носи отговорността. Координаторът сам по себе си по името се познава..просто координира....Той трябва да има опита...да е присъствал на много сватби...да знае как протичат нещата и преди всичко да е бил в течение на подготовката доста преди самото събитие. Да знае много добре желанията на младоженците и да е един вид техен представител на деня, човек, който да гони техните интереси. Той трябва да е представен от младоженците на всички подизпълнители и да има колегиалност между тях и разбирателство, а не както често става по български конфликт на интереси.

Незнам това е моето мнение, според моя опит. Всеки има право на такова.


  Напълно си права за всичко написано по горе ! И Pahoran също има право , че манталитета  е нещо което трудно се променя ! А колкото до това че няма Агенция която сама да прави всичко също е вярно ! Наемаш някоя Агенция а тя наема колегите от още три Агенции , които могат да изпълнят примерно / осветление, пироефекти и много други неща / Всичко е страшно навързано . Но реално погледнато  едва ли може да има Агенция която да разполага със всичко и да не се налага да наема външни под изпълнители. Друг е въпроса , че Имаме даже Агенции които са отпред със - ВИП Сватбена Агенция !
Активен
Nina Style
Баш Майстор
**
Пол: Жена
Публикации: 1790


www.ninabg.com


Моят сватбен албум

« Отговор #215 -: ноември 20, 2008, 23:08:39 »

По принцип съм съгласен с казаното от теб, но не съм съгласен със следните неща. Първо не разграничавам сватбените агенции на кадърни и некадърни. Второ наистина трябва да бъдеш честен, защото презумцията е, че така ще спечелииш и други близки на младоженците, които ще ползват услугата. Реалността е обаче друга, но това не значи, че не трябва да си честен. Трето младоженците като всички българи не обичат да си плащат за свършена услуга - причините търсете в друга тема. Те винаги си мислят, че дават много пари. А да ли така се държат, когато отидат в ресторант, когато отидат в клуб или дискотека, когато зареждат гориво и т.н. Българинът все още не знае какво да иска и на каква цена ще го получи.
 Съгласен съм, че координаторът на една сватба трябва да познава вкусовете и характера на младоженците, но наистинатова не може да стане само при една предварителна среща. И цена от 100-150 лева за какво се плаща . Как се прави ценообразуването ?
  И това е вярно !  А колкото до цената 100 -150 лв се заплаща за този човек , които / във никакъв случай не е една среща , а може да се каже че доста от нещата този координатор ги върши / във деня на сватбата тръгва от младоженеца и цял ден върви със младоженците , после във р-та отговаря за всичко до плащането на сметката . Това означава , че следи колко алкохол се изнася , колко вечери , колко безалкохолно и всичко се пише . Когато има такъв човек сервитьорите не могат да изнасят нищо без този координатор да го е записал иначе ням а кой да им плати накрая . Защото се смята по това какво е писал координатора . Обикновенно това се прави и чрез управителя двамата водят такива записки ! Работата му изобщо не е малко ,защото при една вечерна сватба този човек тръгва още във 12ч. на обед отива до р-та ако има нещо да се носи проверява всичко наред ли е и се прибира във 3 през нощта !
« Последна редакция: ноември 20, 2008, 23:13:02 от nasi » Активен
iolly_
Ентусиаст
**
Пол: Жена
Публикации: 144



« Отговор #216 -: ноември 21, 2008, 09:22:33 »

И да не забравяме, че за да е достатъчно информиран за деня, той комуникира с младоженците доста време преди деня..това също е отнето време, което струва пари. И отделно отговорността на деня е огромна и бих казала, че човека доста се поизпотява, ако наиситна си върши добре работата.

А наистина понякога хората не оценяват за какво става дума. Например много силно впечатление ми е направило едно изказване, защо  цените на цветята са такива...като на борсата.....са еди си какви. Ами човека, който отива посред нощ да ги купи от борсата, докато въпросните младоженци спят, ами бензина, ами труда цяла нощ и ден до сватбата да се увие всяко стръкче цвете с тел..да се върже чашката с панделка....за да е всичко трайно и красиво.....кой оценява тези неща. Някои хора искат друг да свърши всичко, но да е на цената, на която биха го свършили сами. Малко трябва да се позамислим за тези неща.

Но разбира се както в агенциите, така и при младоженците има и такива и такива..така, че нека говорим за добрите случаи, за да се стремим към тях.
Активен
angel4e
Сватбен ШАМАН
*
Пол: Жена
Публикации: 1058


Моят сватбен албум

« Отговор #217 -: декември 02, 2008, 17:34:09 »

Ами знаете ли как се правят сайтове,където слагаш всички подаръци,които искаш и гостите влизат,избират,поръчват и готово.После кой го купува?
Активен
Nataliya
Баш Майстор
**
Пол: Жена
Публикации: 1630


Щастлива мама


Моят сватбен албум

« Отговор #218 -: декември 02, 2008, 18:49:18 »

Аз съм била на сватба, където подаръците бяха организирани по такъв начин, но семейството живее в Англия и беше през английски сайт. В поканите имаше притурка, където беше посочен сайта и парола, за да влезеш в подстраницата на съответното семейство. Там вече излиза листата и гостите купуват он лайн, а от самия сайт правят доставката до адреса на младоженците. blum
В България не знам дали се практикува. Нещо ми се върти, че магазини Крео предлагаха нещо подобно. crazy
Активен
Pachoran
Сватбен ШАМАН
*
Пол: Мъж
Публикации: 1044


« Отговор #219 -: декември 02, 2008, 19:44:58 »

 Аз лично никога не съм се сблъсквал с подобна практика. Струва ми се неприложима за нашите условия. Причините са много - голяма част от гостите на една сватба нямат или не могат да работят с Интернет, вида на плащането не е разпространен и общоприет, ниска стойност в цената на подаръка от страна на гостите и т.н. Може би една сватбена агенция би помогнала в случая, ако е достатъчно на ти с подобни неща и има интерес от страна на младоженците. Малко нестандартно ми се вижда подобно нещо, но знае ли човек.
Активен
Nina Style
Баш Майстор
**
Пол: Жена
Публикации: 1790


www.ninabg.com


Моят сватбен албум

« Отговор #220 -: декември 06, 2008, 13:25:26 »

И аз също мисля че все още няма такава практика . Има такъв магазин във Пловдив видях му рекламата във в Марица , но отдавна нищо не съм чула за него . Незнам дали още  съществува даже .
Активен
DJ - Ivo
Ентусиаст
**
Публикации: 59


« Отговор #221 -: декември 06, 2008, 18:10:54 »

Супер яко... Който се е сетил до го направи това шапка му свалям. Bravo Bravo Bravo

« Последна редакция: декември 06, 2008, 18:12:07 от gucci » Активен
Nina Style
Баш Майстор
**
Пол: Жена
Публикации: 1790


www.ninabg.com


Моят сватбен албум

« Отговор #222 -: декември 06, 2008, 19:17:01 »

Да но нещо неможаха да го направят по известен този магазин . А иначе много отдавна трябваше някой да го направи .
Активен
mimozka
Сватбен ГУРУ
*****
Пол: Жена
Публикации: 750



Моят сватбен албум

« Отговор #223 -: декември 06, 2008, 20:33:23 »

Вище какво намерих http://www.svatbenalista.com. Тук май може да си организзирате листа с подаръците, които искате. В сайта е описано кое как става. Някой някога ползвал ли го е този сайт? Аз случайно поаднах на него...

Не знам дали практиката е разпространена или не, но е истина, че вече по-младото поколения има достъп до интернет и може съвсем спокойно да се пазарува онлайн, вече има и доста такива магазини за всякакви неща. Лично мое менение е, че ако гостите на сватбата са повече млади хора, то не би бил никакъв проблем да се използва идеята за "wedding gift list". Това според мен е едно голямо облекчение, както за гостите така и за нас. Освен, че подаръците няма да се повтарят, дори може да си изберете точния модел, който на вас най-много ви харесава.  Аз лично също съм се замислила за този вариант.
Активен
Nina Style
Баш Майстор
**
Пол: Жена
Публикации: 1790


www.ninabg.com


Моят сватбен албум

« Отговор #224 -: декември 06, 2008, 21:40:13 »

Вище какво намерих http://www.svatbenalista.com. Тук май може да си организзирате листа с подаръците, които искате. В сайта е описано кое как става. Някой някога ползвал ли го е този сайт? Аз случайно поаднах на него...

Не знам дали практиката е разпространена или не, но е истина, че вече по-младото поколения има достъп до интернет и може съвсем спокойно да се пазарува онлайн, вече има и доста такива магазини за всякакви неща. Лично мое менение е, че ако гостите на сватбата са повече млади хора, то не би бил никакъв проблем да се използва идеята за "wedding gift list". Това според мен е едно голямо облекчение, както за гостите така и за нас. Освен, че подаръците няма да се повтарят, дори може да си изберете точния модел, който на вас най-много ви харесава.  Аз лично също съм се замислила за този вариант.

Да това сайтче е страхотно , но незнам доколко хората го ползват защото все още хората масово обикалят по магазините  за подаръци . Иначе определено е доста по удобно,защото младоженците могат да си набележат нещата и гостите само да ги поръчат .
Активен
Страници: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 33   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines