Здравей, Гост    Вход: 
 
Регистрация   Забравена парола
Карта на сайта    Сватбен речник

Добре дошъл, Гост.

март 28, 2024, 13:56:20

 
Добре дошъл, Гост.

За вход използвайте лентата в горната част на екрана!

Новини:
 
   Начало   Помощ Търси Календар Вход Регистрация  
Страници: [1] 2  Всички   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Как се оженихме ВЪПРЕКИ Сватбена агенция Инанна  (Прочетена 31368 пъти)
 
erusinova
Любопитен
*
Публикации: 40


« -: януари 04, 2015, 15:15:36 »

Ние сме семейство Елена и Радослав Русинови. Зад нашата история, разказана по-долу заставаме честно с истинските си имена, като ще се опитаме да бъдем максимално обективни и да говорим с факти и без емоции и субективни моменти.

Решихме да пуснем тази тема, за да спестим на още някой като нас, решил да ползва услугите на Сватбена агенция Инанна (или Inanna на английски), усещането, че е измамен и много разочарован. Същевременно, сигурни сме, че има и много хора, които са доволни от техните услуги, но за съжаление ние не сме от тях.

Ние сме семейство с две деца и сме заедно от вече 7 години. Дойде времето обаче да си кажем официално „ДА“ пред най-близките ни хора и всички приятели. Взехме това решение през месец май 2014 г. И тъй като и двамата работим, а имаме и много грижи покрай децата, естественото ни решение беше да се свържем със сватбена агенция.

Решихме да не търсим в Интернет, а да се доверим на сватбена агенция Инана, която вече беше организирала сватбата на наша много близка приятелка и която беше много доволна. Така и направихме. Писахме им, след което организирахме среща с Георги Стоянов от Инана - той беше и човекът, с който работихме през цялото време. Първите ни впечатления бяха много добри. Разказахме му какво искаме, а именно сватба извън София, някъде сред природата. Докато си говорехме, решихме, че всъщност ще е най-добре да я направим в Троянския балкан. Самите ние още не бяхме определили дата. Имаше вариант да е септемврийските празници, 21-23 септември. В крайна сметка стигнахме до идеята да бъде в края на август. Беше ясно, че нямаме никакво време и трябва да се действа бързо и мобилизирано, имахме само 3 месеца за организацията. Жоро ни разказа кое колко горе-долу би ни струвало и че ще ни изпрати оферта.

Така и стана, получихме оферта и платихме капаро, което беше 30% от стойността на офертата. Офертата беше изключително подробна, с ясно формулирани дейности по всяка една от услугите, които извършва „Инанна“, както и с точно определена цена за всяка една дейност.

Още преди сватбата, поради всичко, което ще разкажем по-долу, ние решихме да прекратим работата с агенцията, и получихме изравнителна оферта с коригирани цени. Това е и офертата, по която имаме много сериозни забележки и която е една от причините за нашите негативни впечатления от работата си с Инанна.

Другата основна причина е, че въпреки че наехме сватбена агенция, се наложи да организираме сватбата си сами.

Но най-забавното беше, че платихме на Инанна, затова че НЕ организира сватбата ни!

...
Активен
erusinova
Любопитен
*
Публикации: 40


« Отговор #1 -: януари 04, 2015, 15:16:35 »

...
В момента, в който започнахме реалната работа с агенция Инанна в лицето на Жоро, нещата започнаха да се разминават много от това, което очаквахме да получим като услуга. Ще се опитаме да разкажем за всяка една от основните услуги по организацията и за разминаването с това, което ни беше оферирано:

1.   Относно ресторанта:
       Това, което очаквахме, според това което е написано в офертата за избор на хотел и ресторант (списъкът е от офертата на Инанна):
-   Предоставяне на списъци с предложения за ресторант съобразен с приоритетите на младоженците, броя гости и бюджета на сватбеното събитие.
-   Координация с управителите на ресторантите.
-   Подготовка и присъствие на лични срещи/огледи на ресторантите.
-   Представяне на офертите на младоженците.
-   Препоръки.
-   Преговори.
-   Резервация на избрания ресторант. Превод на капаро от името на младоженците.
-   Предложения за количества и типове алкохол и безалкохолни напитки.
-   Предложения за доставка на алкохолни и безалкохолни напитки.
-   Представяне на офертите за алкохолни и безалкохолни напитки на младоженците.
-   Преговори.
-   Покупка на избраните количества и типове алкохол и безалкохолни напитки.
-   Координация и контрол на доставката на алкохола и безалкохолните напитки в деня
преди или на сватбата.

   Това, което получихме като услуга по тази точка обаче беше:
Жоро изпрати запитване за оферти на шест  хотела, като ни препрати техните отговори по имейл. За съжаление обаче нито една от офертите не ни устройваше или като цени или като липса на опит в организацията на сватби. От единият от тези хотели така и не получихме отговор по имейл, поне според твърдението на Жоро. Това впоследствие се оказа точно хотела, който избрахме – хотел Острова, в с. Бели Осъм.

В течение на търсенето много харесахме друг хотел близо до Карлово и решихме да пътуваме, за да го разгледаме на място и да се срещнем с управителя. На връщане от него, решихме да минем и през „Острова“, тъй като определено от сайта ни беше харесал доста, а така и не бяхме получили оферта.
Какво беше учудването ни, когато управителката ни каза, че е получила запитването за оферта от Инана и отдавна е изпратила отговор. Посещението на място и срещата с управителката ни помогнаха почти веднага да харесаме мястото и в крайна сметка избрахме „Острова“ за място за сватбата.
Така и не разбрахме защо не получихме офертата от Жоро, но приехме че е станала някаква грешка с пощата.

Впоследствие, Жоро пътува до Троян, за да запише час за църковния и гражданския брак, и посети хотела и ресторанта.

Това обаче се оказа всичко, свършено от Жоро и Инана по отношение на ресторанта.
 
Ние поддържахме комуникацията с управителката, ние избрахме менюто, правейки точното му разпределение за възрастни, деца, вегетарианци. Когато споменах на Жоро, че искаме да опитаме менюто предварително, той ни обясни, че нямало никакъв смисъл. Сами, със съдействието на управителката и флористката, си организирахме всичко: менюто, напитките, и всичко останало, необходимо за сватбената вечер.

Сватбена агенция Инанна, в лицето на Жоро, така и не се поинтересува какво меню сме избрали, както и за нищо свързано с организацията на сватбената вечер в ресторанта.

В крайна сметка по услугата „Ресторант“ получихме:
-   Предоставяне на списъци с предложения за ресторант съобразен с приоритетите на младоженците, броя гости и бюджета на сватбеното събитие.
-   Среща с управителя

Същевременно обаче в изравнителната оферта цената за тази услуга беше 130 лева!

2.   Относно датата и ангажирането й за църковен брак и граждански брак /изнесен ритуал/:
   Ние очаквахме (списъкът е от офертата на Инанна):
-   Преглед на опциите за изнесен ритуал в зависимост от избраната локация.
-   Предложения на варианти.
-   Подготовка на логистиката.
-   Предложения на варианти за логистика.
-   Избор на логистичен вариант.
-   Организация на избрания вариант в деня на сватбата.
-   Предложения за църкви, където да бъде сключен църковния брак
-   Координация с отговорните лица в църквата
-   Лични срещи
-   Резервация на избраната опция. Превод на капаро от името на младоженците

   Това, което получихме като услуга по тази точка беше:
Тук Инанна си свърши работата според нашите очаквания. Жоро пътува до Троян и запази час в църквата, както и в общината.

Важно е да уточним, че тук Жоро получи отделно заплащане за пътни разходи за това му пътуване. Те бяха платени отделно от капарото, което преведохме на агенция Инанна.

...
« Последна редакция: януари 04, 2015, 15:18:38 от erusinova » Активен
erusinova
Любопитен
*
Публикации: 40


« Отговор #2 -: януари 04, 2015, 15:17:21 »

...

3.   Относно поканите:
   Ние очаквахме (списъкът е от офертата на Инанна):
-   Предложения за текст.
-   Електронни покани: уточняване на визията и текста с младоженците.
-   Електронни покани: координация на визията с графичен дизайнер.
-   Електронни покани: лични срещи с дизайнера.
-   Електрнни покани: поръчка на избраната визия с избрания тескт.
-   Хартиени покани: представяне на списъци с производители на хартиени покани.
-   Хартиени покани: уточняване на визията за хартиените покани.
-   Хартиени покани: преговори.
-   Хартиени покани: поръчка на одобрените покани с избрания текст.
-   Хартиени покани: Изпращане на одобрените и напечатани хартиени покани до
получателите според уговорката с младоженците.

   А получихме:
Три линка по имейла, откъдето бихме могли да изберем сватбени покани. И нищо повече.
Ние искахме поканите да са по-специални, да изразяват личното ни отношение към гостите. Свързахме се с дамата от един от линковете, която между другото беше от Варна. Оказа се, че тя никога не е работила с Инанна и не е чувала за тях. Момичето направи ръчно поканите ни за сватбата. Станаха много хубави, така както си ги представяхме, но цялото координиране, кореспонденция, избор, и дори взимането на част от последните покани от Варна, го направихме ние.  Ние си избрахме текста. Търсихме, ровихме в Интернет, избирахме стихове.

И така в продължение на няколко вечери, след като заспят децата, ние успяхме да напишем текст и да изберем стихотворение.

Сватбена агенция Инанна дори не знаят как изглеждат поканите ни, за текстът – изобщо не говорим.

В изравнителната оферта цената за услугата „Покани“ (разбирайте изпратените 3 линка) беше 45 лв. /?!/

4.   Относно булчинската рокля:
   Ние очаквахме: Съвети, напътствия, координати на магазини. Съдействие при избора.
   А получихме:
Три линка с магазини, където може да се купят булчински рокли. От единият магазин, на който звъннах, казаха, че магазинът не работи от една година (?!) След разговор с приятелка, реших да ползвам услугите на шивачка. Тя уши много хубава рокля, воал, чанта, както и рокля и диадема на дъщеря ми. Сватбена агенция Инанна дори не знаят как изглежда роклята ми.

5.   Относно украсата на ресторанта:
   Ние очаквахме (списъкът е от офертата на Инанна):
-   Избор на тема и основен цвят.
-   Подготовка на decoration brief – описание на изискванията: цветове, тип цветя, тип и
брой на композициите, тип и брой на компонентите.
-   Предложения за декоратори съобразени с приоритетите на младоженците и
бюджета на сватбеното събитие.
-   Координация.
-   Подготовка и присъствие на лични срещи.
-   Представяне на офертите за декорация на младоженците.
-   Избор на компоненти от декорацията, координиране на цени и финални избори с
младоженците и декоратора.
-   Преговори.
-   Резервация на избрания декоратор за съответната дата. Превод на капаро от името
на младоженците.

   А получихме:
Агенция Инанна ни предложи флористка от Пловдив. Нямаше начин да заработим с нея обаче, тъй като заради логистиката цената на услугата щеше да стане много по-висока.
Управителката на хотела ни предложи две флористки от Троян.

При единственото си посещение в Троян, Жоро направи среща с двете флористки и ни сподели своите впечатления. При едно от пътуванията ни до Троян, ние се срещнахме с едната и тъй като ни хареса това, което е правила, решихме да работим с нея.

Оттук нататък ние пак бяхме сами в организацията и комуникацията с флористката.
Избрахме темата на сватбата. Избрахме украсата, като няколко вечери подред търсехме в Интернет интересни украси по нашата тема с цветовете, които бяхме избрали. Търсехме различното, оригиналното, ние двамата с мъжа ми, и флористката. Агенция Инанна ги нямаше. Ние избрахме цветята, избрахме калъфите за столовете, избрахме покривките, драпериите, избрахме как точно да се подредят по масите. Избрахме, заедно с управителката и флористката, как да бъдат разположени масите в ресторанта. Те ни дадоха идея къде да бъде детския кът. Сватбена агенция Инана ги нямаше – бяхме ние, тичайки между управителката, флористката, и двете ни деца.

В крайна сметка по услугата „Декорация“ получихме:
-   Предложения за декоратори съобразени с приоритетите на младоженците и бюджета на сватбеното събитие.
-   Подготовка и присъствие на лични срещи (Жоро е направил само първите опознователни срещи с флористките при единственото си пътуване до Троян).

Излишно е да казваме, че в изравнителната оферта също бяхме таксувани за тази услуга.

...
« Последна редакция: януари 04, 2015, 15:18:57 от erusinova » Активен
erusinova
Любопитен
*
Публикации: 40


« Отговор #3 -: януари 04, 2015, 15:19:37 »

...

6.   Относно фотографа:
   Ние очаквахме (списъкът е от офертата на Инанна):
-   Предложения за фотографи съобразени с приоритетите на младоженците и
бюджета на сватбеното събитие.
-   Координация с фотографите.
-   Подготовка и присъствие на лични срещи.
-   Представяне на офертите за фотографски услуги на младоженците.
-   Преговори.
-   Резервация на избрания фотограф за съответната дата. Превод на капаро от името
на младоженците.

   А получихме: Три линка с фотографи. Казахме му, че не ни харесва нито един от фотографите. И тъй като и комуникацията, и намирането на Жоро беше истинско приключение - той отговаряше доста късно на имейлите ни, както и на телефонните ни обаждания, или изобщо не отговаряше, ние отново се заехме да търсим. Оказа се, че доста сме закъснели с търсенето на фотограф, тъй като всички, които харесвахме в Интернет, вече бяха ангажирани за нашата дата. В крайна сметка наша приятелка ни даде контакти на неин познат фотограф, уредихме си среща с него и го ангажирахме.

Тук в изравнителната оферта не бяхме таксувани, но отново не получихме услугата, която очакваме и се наложи ние да свършим цялата работа.

7.   Относно  фолклорната формация:
   Ние очаквахме (списъкът е от офертата на Инанна):
-   Предложения за групи за фолклорни изпълнения съобразени с приоритетите на
-   младоженците и бюджета на сватбеното събитие.
-   Координация на сценария за фолклорното изпълнение с младоженците и
-   изпълнителите.
-   Подготовка и присъствие на лични срещи.
-   Представяне на офертите за фолклорни изпълнители на младоженците.
-   Преговори.
-   Резервация на фолклорната формация за сватбения ден. Превод на капаро от името
-   на младоженците.
-   Координация и контрол на изпълнението в сватбения ден.

   А получихме: Жоро ни предложи местна фолклорна формация, за която бил чувал. Така и не се ангажира за среща или нещо подобно. Отново друг човек ни препоръча една софийска фолклорна формация, която има специална програма за сватби. Бяха наистина чудесни. Ние направихме срещата, и се разбрахме с техния представител. Сватбена агенция Инанна дори и не разбраха кого избрахме. До последно Жоро дори не ни попита какво става. А за срещи – въобще не говорим.

Тук в изравнителната оферта не бяхме таксувани, но отново не получихме услугата, която очакваме и се наложи ние да свършим цялата работа.

...
Активен
erusinova
Любопитен
*
Публикации: 40


« Отговор #4 -: януари 04, 2015, 15:20:37 »

...

8.   Относно транспорта – тази услуга се появи впоследствие, тъй като решихме да осигурим транспорт с автобуси на гостите от хотелския комплекс до църквата в Троян и обратно:
   Ние очаквахме: Жоро се ангажира да намери местна фирма и да осигури транспорт за гостите ни от хотела до църквата в град Троян и обратно (разстоянието от хотелския комплекс до Троян е около 6-7 километра). Той се беше свързал с такава транспортна фирма и ни каза, че всичко е уредено и че е ангажирал два автобуса за нашата дата.

   А получихме: Тъй като вече виждахме, че нито едно от нещата не се случва, както трябва, и поради липсата на комуникация и проактивност от страна на Инанна, ние започнахме да губим доверието в сватбения ни агент, и в Инанна като сватбена агенция, която до момента освен 3 срещи с нас и телефонни разговори, не беше свършила нищо /изключваме нещата, споменати тук, като пътуването до Троян за запазване на часове за ритуалите/. Поради това, ние решихме да звъннем лично до транспортната фирма, за да проверим дали наистина всичко е наред.

Оставаха по-малко от три седмици до сватбата. Какво беше учудването ни, когато разбрахме, че Жоро ни е излъгал. Те много добре си спомняха разговора с него във връзка с наемането на автобуси за сватбата. Това, което те са казали на Жоро обаче, е че не знаят дали ще могат да ни предоставят тази услуга и съответно трябва да им се обадим една седмица преди сватбата, за да кажат дали ще имат свободни автобуси за тази дата. Истински провал!! Ами ако не можеха?!

И как всичко е уредено, като не е уредено! Когато по-късно разбра, че не искаме повече да ползваме услугите им, Жоро отново ни излъга, като каза, че впоследствие е звъннал и е отменил услугата за транспорта. Не я беше отменил, защото такава така и не е била договорена, а странно защо дотогава не ни беше казвал, че я е отменил. В този момент Жоро ни представи нова версия - че е имал резервен вариант с фирма от Габрово, с която е говорил и която щял да използва, в случай че местната фирма не успее да намери свободни автобуси. Но как да повярваме на такова нещо, когато разстоянието между Габрово и Троян е 70 километра в едната посока – каква ли би била цената на два автобуса, които трябва да минат 140 километра в двете посоки, сравнена с тази, която бихме получили за изминаване на разстояние от 15 километра!?

В крайна сметка момичето, което се занимаваше с озеленяването и което е от Троян ни договори транспорт с друга местна фирма. И такъв, въпреки агенция Инанна, имахме на сватбата ни.

Да споменаваме ли, че в изравнителната оферта бяхме таксувани за тази услуга!

9.   Относно подаръците:
   Ние очаквахме: Искахме личен подарък за гостите ни. Не искахме магнити, или някакви дребни предмети, които да събират прах по рафтовете.

   Ние получихме: Тук трябва да благодарим на Жоро за идеята за подарък за гостите! Идеята много ни хареса и в крайна сметка я осъществихме след един месец огромни усилия и безсънни нощи. Подаръците наистина се получиха много лични, но ни костваха огромни усилия.

За съжаление, отново тук това беше всичко от агенция Инанна. Един от огромните проблеми, свързана с работата с Жоро, беше липсата на проактивност. На финалната ни среща с Жоро, 10 дена преди сватбата, той не знаеше абсолютно нищо за това какво се случва с подаръците, дали сме намерили правилния човек, който да ги направи и нямаше никаква представа колко усилия ни е коствало. А можеше да го разбере като просто попита и се поинтересува преди това.

Отново тук не получихме нищо от това, което очаквахме.

10.   Относно посрещането на гостите в деня на сватбата:
Агенция Инанна предлага лично присъствие в деня на сватбата, като целта е те да поемат всички натоварващи и ангажиращи дейности, които ние няма как да свършим в този момент – като посрещане и настаняване на гостите в хотела, настаняване по масите, следене на това дали всичко се движи по план.

След всичко, което се беше случило (или по-скоро не се беше случило) ние определено не искахме да ползваме услугите на Инана и в сватбения ден. Наложи се ние отново сами да търсим решение, за да можем да сме сигурни, че всичко ще е наред с гостите в деня на сватбата.

10 дена преди сватбата ние осъществихме контакта с Инанна и Жоро, за да съобщим, че се отказваме от услугите на агенцията. Последния път преди този момент, когато Жоро ни беше потърсил по имейл и по телефон, беше повече от месец преди този ден. Ние дори не знаехме кога точно той щеше да се обади, за да види какво става с организацията – можехме само да предполагаме.

Но фактът беше, че 10 дена преди сватбата ние го потърсихме, а не той нас.

...
Активен
erusinova
Любопитен
*
Публикации: 40


« Отговор #5 -: януари 04, 2015, 15:21:55 »

...

11.   Относно тортата, прическата, грима:
Отново трябваше да се справяме сами.

12.   Относно всички останали дребни покупки за сватбата:
В имейл, повече от месец и половина преди сватбата, помолих Жоро да ми изпрати списък с всички необходими неща, които трябва да купим. Така и никога не получих отговор на този имейл. Добре, че бяхме кумове през май и нашите приятели ни дадоха техния списък. Проучихме и от други наши приятели и успяхме да напазаруваме всичко, което беше нужно.

Многократно молихме Жоро да си актуализира офертата, тъй като вече бяхме платили аванс от 386 лв. (отделно бяхме платили транспортните разходи до Троян), а освен нещата, изброени по-горе не бяхме получили нищо. Всичките големи обещания не се случиха.

Ние си организирахме всичко, тичахме като луди с двете деца и накрая бяхме и платили за това на сватбените си агенти, които 10 дни преди сватбата нямаха никаква идея:
-   Каква е темата на сватбата ни;
-   Какви цветове сме избрали;
-   Как са подредени масите;
-   Каква ще ни бъде украсата;
-   Какви ще са ни поканите;
-   Има ли булката булчинска рокля;
-   Кой и къде ще прави прическата и грима на булката;
-   Ще имаме ли торта, каква, с каква украса, откъде;
-   Какво ще е менюто ни;
-   Ще имаме ли водеща;
-   Ще има ли детски кът;
-   Ще има ли фолклорна група;
-   Ще има ли транспорт;
-   Какви подаръци сме избрали в крайна сметка и как сме ги реализирали;
-   Ще имаме ли фотограф и кой е той;
-   Имаме ли готовност за всички дребни неща, които трябва да се купят;

Ние очаквахме сватбена агенция Инанна  да свърши всичките изброени по-горе неща, но всъщност ние пътувахме до Троян, и то многократно - във връзка с цялостната организация на сватбата, за срещи с управителката и флористката, и т.н.

Срещнахме се с Жоро след първото ни ходене до Троян. Той дойде, отвори лаптопа, и започна да записва, а аз му разказвах какво сме свършили, с кого сме се срещнали, какво сме уредили.. той записваше. Вечерта казах на моя мъж: „Абе не трябваше ли да е обратното – аз да записвам какво е свършил, а той да ми разказва“…

Имаме много забележки и за работата на Жоро, свързани и с комуникацията и контакта с него. Контакта по телефона винаги се осъществяваше със закъснение, понякога и след ден-два. Ние звъним, той не вдига телефона, но и не връща обаждане след това. Звъним на следващия ден, и така докато той ни върне обаждане. Пишем имейл - или не получаваме отговор, или го получаваме след седмица. Това е и една от причините ние да бъдем толкова проактивни в цялата организация на сватбата и да „изземваме“ функцията на сватбената агенция – нищо не се случваше навреме, а повечето неща наистина изискваха бърза реакция, защото почти винаги се оказваше, че изпускаме крайния срок за нещо важно от организацията.

На последната среща с Жоро, в която трябваше да обясним защо сме решили да се откажем от услугите на Инанна, разказахме всичко, което написахме по-горе. Това, което получихме като обяснение и оправдание от Жоро е, че много често ние сме били прекалено активни и сме правили нещата и избирали хората, с които ще работим извън предложените от него списъци. Освен това, Жоро ни обясни, че ако сме смятали, че нещата не вървят добре, е трябвало да му се обадим. Кои неща да вървят добре?! По организацията?! Нали точно сватбена агенция Инанна беше наета за организацията на сватбата ни?!

Всъщност, ако ние не бяхме толкова активни и не опитвахме да изчистим всички детайли по организацията навреме, нямаше да имаме никакви шансове да организираме успешно сватбата – виждахме го всеки път, когато разбирахме, че правим нещо в последния възможен момент преди да изпуснем крайния срок, и то сами. Комуникацията с Жоро беше толкова трудна, че реално за всяко едно нещо на нас ни трябваха дни, за да го свършим, просто защото не можехме да го открием. Всъщност, в момента в който ние спряхме да търсим Жоро по телефона и по имейл, е защото осъзнахме, че той няма как да свърши работата, за която разчитахме на него и за която ние дори вече бяхме предплатили.

Тълкуването на Жоро за това мълчание обаче е било, че всичко с организацията на сватбата е било наред и затова не сме го търсили. Но как тогава сватбения ни агент е мислил, че участва в организирането на сватбата и че ни предоставя своите услуги, за да ни улесни в тази дейност!? А и как би могъл да смята, че всъщност все още е ангажиран с организацията на сватбата, след като 10 дена преди сватбата не знаеше абсолютно никакви детайли за нея. Освен това, доста преди това ние бяхме научили и за лъжата с автобусите, което беше преляло чашата.

...
Активен
erusinova
Любопитен
*
Публикации: 40


« Отговор #6 -: януари 04, 2015, 15:22:55 »

...

На последната среща с нас, Жоро обеща, че ще актуализира още веднъж вече актуализираната си оферта. Да, наложи се да заявим, че не приемаме финалната оферта за свършените от Инанна услуги до този момент, защото се оказа, че ние дори дължим още 30 лева допълнително към капарото, което сме платили, (и които щедро ни бяха опростени от агенцията – като жест към нас от нейна страна). (?!)

Оказа се, че агенция Инанна не само смята, че е свършила 1/3 от работата по организацията на сватбата (все пак, капарото беше 30% от първоначалната оферта за пълна организация на сватбата), но и че дължим още пари. Тук имаше пълно разминаване - агенция Инанна приемаше, че ни е предоставила услуги, а ние не само смятахме, че не сме ги получили, а бяхме бесни затова, че трябваше да минем през толкова много перипетии и да положим толкова много усилия, които трябваше да бъдат свършени от Инанна.

Разбира се, заявихме, че си искаме обратно част от парите от платения аванс, тъй като не сме получили услугите, за които сме се договорили. Но, в крайна сметка, Жоро заяви, че няма да получим обратно никаква част от парите, платени като аванс. Ние приемаме това като измама, защото не сме получили услугите, за които сме платили. Според Инанна, те бяха организирали 1/3 от нашата сватба, но всеки може да прецени, че ако умножим по 3 описаните по-горе реални дейности и услуги, извършени от тях, няма да се получи сватба, а едно нищо.

Още един от доводите, които агенция Инанна изтъкна пред нас в подкрепа на това, че няма да получим обратно никаква част от парите си, беше че ние сме запазили датата на сватбата като техен ангажимент и поради това те не са поели друг ангажимент на тази дата, което са пропуснати ползи. Интересно, оказа се, че агенция Инанна има пропуснати ползи, а ние не. Не би ли трябвало да получаваме услуга и преди датата на пропуснатите ползи, или те очакват да предоставят услугата само в деня на сватбата. Явно агенция Инанна има различно разбиране за ангажимент от нашето. И как точно се определя сумата за т.нар. пропуснати ползи, и защо тя съвпада точно с капарото!? Или може би тук важи правилото – капаро не се връща, независимо каква услуга е била извършена.

Може би тук трябва да споменем, че версията за пропуснатите ползи се появи около месец след финалната среща с агенция Инанна, когато най-накрая успяхме да се свържем с тях. Един месец се опитвахме да се свържем с тях безуспешно по телефон или имейл, и успяхме да получим отговор едва след като споменахме, че сме решили да напишем в Интернет публично за нашите негативни впечатления от работата с агенцията!? Отговорът обаче беше, че те са си заработили парите и те покриват и пропуснатите ползи!

Всеки може да приеме и тълкува всичко написано по-горе, както прецени. Ние обаче решихме, че след всичко, което ни се случи с контакта ни и работата с агенция Инанна, сме длъжни да споделим своите негативни впечатления. Агенция Инанна е информирана за това, че ще пишем тук, защото така е коректно според нас. Очакваме и нейния отговор с нейната гледна точка.

На финала - сватбата ни беше много хубава, такава, каквато си я представяхме, с много положителни емоции и весело настроение.

Тя обаче стана възможна ВЪПРЕКИ Сватбена Агенция Инанна, а не благодарение на нея!
Активен
nmitev
Любопитен
*
Пол: Мъж
Публикации: 29



« Отговор #7 -: февруари 03, 2015, 19:17:22 »

Семейство Русинови, Поздравявам Ви със сключения брак! :-)
 
Не съм булка, аз съм лице от сватбения бранш. Работил съм с Жоро на 4 сватби. Спомням си, че на сватбата на Ели и Слави през август 2014-та, Жоро беше дошъл със 7 /седем/ ризи и ги смени всичките, защото постоянно спринтираше между етажите с всякакви задачи на младоженците. Въпреки това не свали сакото. По едно време се притеснихме да не се обезводни. :-)

За последен път препоръчах Инанна миналата седмица на една двойка от чужбина, защото смятам, че те предлагат търсена, но рядко предлагана услуга. Повечето сватбени агенции са основно фирми за декорация и продажба на сватбени артикули, докато Инана предлагат чисто консултантски услуги, които са полезни за двойки с времеви или пространствени затруднения във връзка с  организацията. Не ме разбирайте погрешно - не получавам комисионна от тях, не им давам такава, не сме приятели, нямам представа дали ме препоръчват и не го желая особено, защото между нас казано предпочитам да работя с клиенти директно, а не през агенция. (Първите имат повече отношение :-))

Накратко казано, аз ги харесвам горе-долу, без да съм запознат с целия им процес на работа, Вашата приятелка ги е харесала и Ви ги е препоръчала, поне още 4 двойки, за които знам, са ги харесали също, а вие пък не сте ги харесали.  Нищо ново под слънцето. Повечето хора, обаче не се опитват  да разрушат бизнеса на фризьора си, ако не им е харесала прическата, която е направил.  Това впрочем ме мотивира и да пиша.

От Вашия текст направих следните изводи:
  
1.   Има определено количество свършена работа от сватбения Ви агент, което Ви е било от полза: Оферти и контакти, момичето с поканите, ходене до Троян, поне 3 срещи, имейли, телефонни разговори.

2.   На вас вероятно не Ви е бил нужен сватбен агент:Били сте кумове през май, имате много приятели, които са ви давали препоръки, имате силно изразен собствен вкус и предпочитания, които сте желаели да видите осъществени точно по вашия начин.  Направили сте си екскурзия до Карлово, след това и до Троян – харесали сте ресторант, а пък от там управителката на ресторанта ви е помогнала доста включително с координатите на флористка. Флористката пък ви е помогнала с координатите на транспортна фирма...   Конкретно например с поканите не виждам как би могъл някой друг освен вас да си избере стихотворението? :-) Ами, че той Жоро сигурно си пада по Радой Ралин и щеше да избере „Срещнали се на полянка прабългарин и славянка...”

3. Имали сте специфични приоритети: По начина, по който е написано, се чете, че вие не сте избрали преложения флорист от Пловдив без да знаете цената, защото сте преценили, логистиката няма как да не оскъпи значително. (Не че в Троян има борса за цветя.)  Съответно когато Ви е предложена фолклорна формация от Троян, сте избрали такава от София, независимо, че това означава транспорт и командировъчни за тези хора.

4. Платили сте 386 лева и считате, че това не отговаря на частично на действителното.
Може да отговаря, може и да не отговаря.  Има частично изпълнение, от което сте се възползвали, съответно трябва да има и частично плащане.  Ако трябваше да гадая, щях да кажа, че са вложени 20-25 или повече човекочаса + всякакви други дребни досадности, като опит, контакти (от които не сте се възползвали, но неконсумирането на услугата, не означава освобождаване от плащане) и да – ангажиране на датата с вашата сватба и невъзможността да се поеме друг ангажимент.  Хипотетично можете да говорите за неустойка, но всъщност какво от сватбата Ви се е провалило? Свършили сте си работата сами и то по удовлетворяващ ви начин - изразходвали сте време и нерви, но не е имало фалове и възникнали проблеми, а пък хипотетично можехте да наемете и друг агент, от момента, в който не бяхте доволни?

Личното ми субективно и необвързващо никого, а най-вече Инанна или пък вас мнение е, че ескалацията и публикуването на оплакване от над 4000 думи в svatbata.bg и във форума на паникьосаните жени е леко в повече.

Също така измамата е престъпление по Наказателен кодекс, което се наказва с 1 до 6 години, а пък частичното неизпълнение на договор се регулира от Закона за задълженията и договорите и не съставлява престъпление или нарушение.  Клеветата пък е приписване на престъпление, което се наказва с глоба :-)  Моля не взимайте този абзац на сериозно :-)  

 
« Последна редакция: февруари 03, 2015, 19:19:52 от nmitev » Активен
erusinova
Любопитен
*
Публикации: 40


« Отговор #8 -: февруари 03, 2015, 22:14:25 »

Здравейте г-н Митев,

Благодаря Ви за изразеното мнение. Със сигурност Вие сте доволен от работата си с тях и затова и сте ги препоръчали и на сайта си. Ние също сме сигурни, както сме написали по-горе, че има много хора, които са доволни от услугите, които са получили от Инанна. Но ние не сме от тези хора, защото не просто не получихме услугите, които ни бяха оферирани, но и заплатихме за нещо, което не сме получили. Мисля, че повече от конкретно и изцяло подкрепено с факти сме описали всичко, което НЕ получихме от сватбена агенция Инанна.

Вие казвате, че сте от бранша. Чудесно! Според Вас, като човек, познаващ бранша, нормално ли е сватбеният агент да не знае нищо за сватбата седмица преди нея?!

Ще се опитам да Ви отговоря детайлно, така както Вие сте си направил труда да прочетете дългия ни пост и да опишете нещата, които не Ви харесват.

Не съм булка, аз съм лице от сватбения бранш. Работил съм с Жоро на 4 сватби. Спомням си, че на сватбата на Ели и Слави през август 2014-та, Жоро беше дошъл със 7 /седем/ ризи и ги смени всичките, защото постоянно спринтираше между етажите с всякакви задачи на младоженците. Въпреки това не свали сакото. По едно време се притеснихме да не се обезводни. :-)
Съжалявам, но не дадохме шанс на Жоро да се обезводни в деня на сватбата ни, защото отказахме този му ангажимент 10 дена преди нея. Как можеше да разчитаме на човек, който от 1 месец не ни беше потърсил, за да разбере какво се случва с организацията на сватбата, за която е ангажиран?!

Накратко казано, аз ги харесвам горе-долу, без да съм запознат с целия им процес на работа, Вашата приятелка ги е харесала и Ви ги е препоръчала, поне още 4 двойки, за които знам, са ги харесали също, а вие пък не сте ги харесали.  Нищо ново под слънцето. Повечето хора, обаче не се опитват  да разрушат бизнеса на фризьора си, ако не им е харесала прическата, която е направил.  Това впрочем ме мотивира и да пиша.
Не би трябвало Инанна да се окаже с разрушен бизнес след нашия пост след толкова доволни клиенти. Ние не се опитваме да разрушим ничий бизнес. Ние просто бяхме оставени без избор след като в продължение на месец след сватбата не можехме да се свържем с Инанна нито по телефон, нито по имейл, за да ни върне поне част от парите, заради НЕСВЪРШЕНАТА им работа. Единственото нещо, което можехме да направим след всичко това, е да напишем публично за нашето недоволство. Другият вариант беше просто да приемем не само това, че не получихме услугите, които ни бяха оферирани, но и да приемем факта, че сме ги заплатили.

1.   Има определено количество свършена работа от сватбения Ви агент, което Ви е било от полза: Оферти и контакти, момичето с поканите, ходене до Троян, поне 3 срещи, имейли, телефонни разговори.
Ние търсехме и наехме сватбена агенция, а не консултанти. Консултантите таксуват на час, а те ни предложиха изключително подробна оферта как ще организират сватбата ни и се ангажираха с това. Не направиха нищо по въпроса. Сватба нямаше да има, ако ние не бяхме толкова ангажирани.
Сватбената агенция е свършила някаква работа и ние не го отричаме. Но тази работа не представлява 30% от офертата, която ни беше дадена. В изравнителната сметка бяхме таксувани за неща, които изобщо не бяха свършени.
Ние имаме много подробна оферта с разбивка за всяка дейност. Ако не беше офертата ние нямаше да имаме никакви доводи, защото можеше да се окаже, че просто субективно сме имали различно очакване от това, което в действителност предлага една сватбена агенция. Да, но ние имаме изпратена подробна оферта с конкретни цени, и която сме използвали за покажем ясно, че услугите описани в нея, НЕ са получени.
Активен
erusinova
Любопитен
*
Публикации: 40


« Отговор #9 -: февруари 03, 2015, 22:16:26 »

2.   На вас вероятно не Ви е бил нужен сватбен агент: Били сте кумове през май, имате много приятели, които са ви давали препоръки, имате силно изразен собствен вкус и предпочитания, които сте желаели да видите осъществени точно по вашия начин.  Направили сте си екскурзия до Карлово, след това и до Троян – харесали сте ресторант, а пък от там управителката на ресторанта ви е помогнала доста включително с координатите на флористка. Флористката пък ви е помогнала с координатите на транспортна фирма...   Конкретно например с поканите не виждам как би могъл някой друг освен вас да си избере стихотворението? :-) Ами, че той Жоро сигурно си пада по Радой Ралин и щеше да избере „Срещнали се на полянка прабългарин и славянка...”
Това, че сме били кумове и имаме женени приятели означава ли, че когато изберем сватбена агенция, тя не трябва да свърши нищо и трябва да разчитаме на случайността някой управител на ресторант, флорист или друг специалист, да ни препоръча нещо и да се ангажира с организацията на нашата сватба, при положение, че имаме сватбена агенция?!
Не сме очаквали Жоро да ни избере стихотворение. Но не сме и очаквали, че един получен имейл с няколко линка на сайтове за сватбени покани ще струва 45 лева?!

3. Имали сте специфични приоритети: По начина, по който е написано, се чете, че вие не сте избрали преложения флорист от Пловдив без да знаете цената, защото сте преценили, логистиката няма как да не оскъпи значително. (Не че в Троян има борса за цветя.)  Съответно когато Ви е предложена фолклорна формация от Троян, сте избрали такава от София, независимо, че това означава транспорт и командировъчни за тези хора.
Не избрахме предложения флорист от Пловдив, защото самата флористка ни каза, че логистиката излиза много скъпо. Това обаче не освобождава Инанна от ангажиментите й да води разговорите и цялата организация по тази немалка част от организирането на сватбеното ни тържество, каквато е избора на украса. Позволете ми да кажа, че една седмица преди сватбата Жоро нямаше идея каква е темата на сватбата, да не говорим изобщо за координация с флористката или с ресторанта. Без коментар!

4. Платили сте 386 лева и считате, че това не отговаря на частично на действителното.
Може да отговаря, може и да не отговаря.  Има частично изпълнение, от което сте се възползвали, съответно трябва да има и частично плащане.  Ако трябваше да гадая, щях да кажа, че са вложени 20-25 или повече човекочаса + всякакви други дребни досадности, като опит, контакти (от които не сте се възползвали, но неконсумирането на услугата, не означава освобождаване от плащане) и да – ангажиране на датата с вашата сватба и невъзможността да се поеме друг ангажимент.  Хипотетично можете да говорите за неустойка, но всъщност какво от сватбата Ви се е провалило? Свършили сте си работата сами и то по удовлетворяващ ви начин - изразходвали сте време и нерви, но не е имало фалове и възникнали проблеми, а пък хипотетично можехте да наемете и друг агент, от момента, в който не бяхте доволни?
Нормалната практика е да се плаща за извършена услуга. Когато има неизвършени или некачествено извършени услуги, обикновено в договорите, какъвто не ни беше предложен от Инанна, се дължи неустойка. Сватбата ни не се провали ЕДИНСТВЕНО поради факта, че бяхме проактивни и успяхме да я организираме ВЪПРЕКИ сватбена агенция Инанна и Жоро. Повярвайте ми, ако разчитахме на тях – сватба просто нямаше да има. А дали, ако имахме договор, щеше да има неустойки в този случай, отговорете си Вие.
Когато сме превели аванс, който е 30% от сумата, а сме получили само запазен час за сватбените ритуали, което няма как да струва толкова, разбира се, че считаме, че сме заплатили много повече от това, което сме получили, като услуга. С гадаене няма как да установим колко часа са се ангажирали – Вие смятате 20-25, аз смятам, че са значително по-малко. Изобщо не говоря, че комуникация с Жоро нямаше. Той или не вдигаше телефона, или отговаряше след дни. А сватбата наближаваше.
Да, можехме да наемем друга агенция, на която да платим още 30% аванс, за да проверим дали те ще свършат някаква работа. Решихме да не пробваме!
Активен
erusinova
Любопитен
*
Публикации: 40


« Отговор #10 -: февруари 03, 2015, 22:18:26 »

Личното ми субективно и необвързващо никого, а най-вече Инанна или пък вас мнение е, че ескалацията и публикуването на оплакване от над 4000 думи в svatbata.bg и във форума на паникьосаните жени е леко в повече.
Ние се чувстваме измамени и лично засегнати – Инанна отказва да признае, че има каквато и да е вина или допуснати грешки в организацията на сватбата, и съответно да върне част от платената сума. На нас това също ни дойде в повече. Пак искаме да уточним, че сме писали на Инанна, които съвсем спокойно приеха опцията ние да пишем в svatbata.bg и bg-mamma.com. Разбира се, след като пуснахме темите,  изпратихме линковете на Жоро, за да може да отговори и да изложи тяхната гледна точка.
Написахме дълга и подробна тема, защото не искахме да има субективизъм. И заради това трябваше да разкажем цялата история само с факти, без оценки и квалификации.
По този начин всеки, който чете темата, може да направи своя избор за това дали поведението на агенцията е било коректно или просто ние сме едни хора, които искаме да затрием нечий бизнес.
Както се вижда, Вие смятате, че ние не сме били прави и това е Вашата преценка. Всеки може да прочете темата и да направи своята.

Също така измамата е престъпление по Наказателен кодекс, което се наказва с 1 до 6 години, а пък частичното неизпълнение на договор се регулира от Закона за задълженията и договорите и не съставлява престъпление или нарушение.  Клеветата пък е приписване на престъпление, което се наказва с глоба :-)  Моля не взимайте този абзац на сериозно :-) 
Ние можем да докажем всяко нещо, което твърдим. Имаме получена оферта по имейл, имаме заплатен аванс по банков път, имаме възможност да направим телефонни разпечатки, за да се види как е текла комуникацията по телефона. Имаме свидетели за всяко нещо, което може да се приеме като клевета срещу Жоро и Инанна. Не сме използвали обидни квалификации, а сме разказали историята с конкретни факти и придържайки се към хронологията на събитията.
Моля Ви, и Вие не взимайте този абзац на сериозно :-)
или:
Моля Ви, приемете този абзац съвсем сериозно :-)
Изберете си! :-)
Активен
nmitev
Любопитен
*
Пол: Мъж
Публикации: 29



« Отговор #11 -: февруари 04, 2015, 09:09:19 »

Привет, Елена,

Благодаря Ви за отговора, както и за запазването на добрия тон.

Убеден съм че както вие, така и Вашия бивш сватбен агент Жоро сте разумни, интелигентни и нормални хора, които в общи линии подхождат с добро към работата и живота. При такива предпоставки, се опитвам да се обясня, как се стига до такова неприятно за вас, за мен и за всеки друг, които се попопи в нещата, развитие? (Все пак и аз работя с клиенти и това ще ми помогне да решавам по-добре такива ситуации, ако възникнат.)

Да не забравяме, че в крайна сметка Вашата най-близка приятелка е била много доволна от услугите на сватбената агенция и затова Ви ги е препоръчала. Няма логика Вие да получите услуга със значително по-различно качество или количество.

Обяснението, което си давам е, че такова разминаване обикновено се получава, когато има значителна разлика между очакванията и резултатите.  Когато очакванията са за 150%, а резултатите са за 75%, то едната страна мисли, че си е свършила работата почти на дъното на приемливия вид (да речем, диапазона 80-100%), а другата страна мисли, че работата е свършено крайно незадоволително (на 25%).  Процентите са примерни и не се отнасят за вашия случай с третините :-)

Тук ще си позволя да Ви опонирам, моля не се сърдете :-):  Сватбеният агент не е длъжен да се състезава в конкукренция с булката, кой ще свърши работата. Това е все едно да ангажирате бояджия и понеже на първия ден Ви се струва, че той няма да се вмести в 2-те седмици, да започнете сами да боядисвате детската и след това да му се сърдите, защото той не се е поинтересувал как върви боядисването при вас и не е дошъл да ви помогне за ъглите.  Това е само пример за едно от очакванията Ви, които излизат извън рамките на дължимото.  Така е почнало още началото на съвместната ви работа, когато сте ангажирали самостоятелно ресторанта.

Веднъж тръгнали нещата по нанадолнището едната страна е давала газ, а другата страна не е пожелала да натисне спирачката и ето ви в тази ситуация :-)

Измамата е, когато аз съм платил на един човек за апартамент и след това се окаже, че той не е собственик на апартамента, който ми е продал, а мен ме гонят от него.  Частично неизпълнение на договор, е когато съм купил апартамент от строител, обаче плочките на терасата не са наредени, както трябва и са се отлепили.  Може да се чувствате измамени, но не можете да квалифицирате дадено действие като измама, първо защото конкретното описано действие не е измама и второ, защото това не е обективен факт, към които твърдите, че се придържате, а субективна квалификация.

И още нещо последно. Казвате, че "По този начин всеки, който чете темата, може да направи своя избор за това дали поведението на агенцията е било некоректно или просто сме едни хора, които искаме да затрием нечий бизнес." Тоест всяко некоректно поведение ви дава основание за неограничени ответни мерки, включително постъпки за затриването му? Защото сами написахте, че претендирате за част от 386 лева и не са натъпили никакви реални вреди в протичането на сватбата ви?  За мен описаното от Вас поведение на агенцията, не отговаря по сила на Вашия отговор.  То е сравнимо с това някой да ти свирне или дори да те напсува на светофара, а ти да го измъкнеш от колата и да го пребиеш. В английския има една дума за това, която я няма на български - "bullying".
« Последна редакция: февруари 04, 2015, 09:11:08 от nmitev » Активен
erusinova
Любопитен
*
Публикации: 40


« Отговор #12 -: февруари 04, 2015, 11:46:47 »

Здравейте,
Не знам защо, но оставаме с впечатлението, че си говорим с агенция Инанна през Вас. Много се надяваме, че не е така, а просто Вие наистина се интересувате живо от нашия проблем със сватбената агенция.

Убеден съм че както вие, така и Вашия бивш сватбен агент Жоро сте разумни, интелигентни и нормални хора, които в общи линии подхождат с добро към работата и живота. При такива предпоставки, се опитвам да се обясня, как се стига до такова неприятно за вас, за мен и за всеки друг, които се попопи в нещата, развитие? (Все пак и аз работя с клиенти и това ще ми помогне да решавам по-добре такива ситуации, ако възникнат.)
Ние също се опитваме да си обясним много неща от всичко, което се случи при работата ни с Инанна. Но не можем. Всичко можеше да изглежда по различен начин и нещата да приключат нормално и интелигентно. Но поведението на агенцията след срещата ни, в която се отказахме от услугите й, не беше такова. Още повече, че по време на самата среща Жоро ни увери, че ще ревизира отново офертата си. Но вместо това, ние просто не можехме да се свържем с него по никакъв начин цял месец, нито по имейл, нито по телефон. Работата с клиенти е уважение, каквото ние не получихме при работата си с Жоро. Въпреки, че бяхме афектирани от това, че се наложи да организираме всичко сами, това което беше нормално, е  агенцията просто да признае, че не се е справила с организацията на сватбата. Вместо това, ние бяхме убеждавани, че сме се объркали и сме с грешни впечатления и че сме получили очакваните услуги.

Да не забравяме, че в крайна сметка Вашата най-близка приятелка е била много доволна от услугите на сватбената агенция и затова Ви ги е препоръчала. Няма логика Вие да получите услуга със значително по-различно качество или количество.
Изобщо не го забравяме, нашата приятелка е много доволна от агенция Инанна. Явно има и други младоженци, които са доволни от работата си с Инанна. И това не го отричаме.
Но интересно как се появява внушението във Вашите думи, че ние явно нещо сме се объркали, само защото много хора са доволни от работата си с Инанна. Ако трябва да използваме подхода с конкретни примери, който използвате, това е като да приемем, че е невъзможно нашия бояджия да е боядисал лошо стаята ни, само защото имаме познати, чийто стаи са боядисани добре.

Обяснението, което си давам е, че такова разминаване обикновено се получава, когато има значителна разлика между очакванията и резултатите.  Когато очакванията са за 150%, а резултатите са за 75%, то едната страна мисли, че си е свършила работата почти на дъното на приемливия вид (да речем, диапазона 80-100%), а другата страна мисли, че работата е свършено крайно незадоволително (на 25%).  Процентите са примерни и не се отнасят за вашия случай с третините :-)
Ние нямаме никакви очаквания, а имаме оферта за дейности, които ще бъдат извършени от агенцията и съответно цена за услугите. И когато плащаме за тези услуги, гледаме офертата. Вие как измерихте т.нар. примерни проценти, които цитирате. Защото ние сме били съвсем конкретни и не говорим за субективни очаквания, а за очаквания според подадената оферта. Описали сме съвсем конкретно и ясно какво сме получили според подадената ни оферта, която беше много детайлна. Ние нямаме очаквания от 25%, 50% или 150%. Ние имаме очаквания да получим услугите, както са описани в офертата и да ги заплатим по цените, които са подадени в офертата.
Ако продължим с примерите, когато Вие снимате сватбено тържество (тъй като Вие сте сватбен фотограф) и направите оферта, която включва отделна фотосесия на младоженците, както и сватбена фотокнига, и на финала не направите не направите фотосесия и не предоставите фотокнига, а само заснемете сватбеното тържество, тогава нали не очаквате младоженците да заплатят цената на първоначалната ви оферта. Тогава по същата логика ще излезе, че младоженците са били с прекалено големи очаквания за услугите Ви, което си е било тяхна грешка, а не Ваш проблем, че не сте изпълнили ангажимента си!?
Активен
erusinova
Любопитен
*
Публикации: 40


« Отговор #13 -: февруари 04, 2015, 11:48:10 »

Тук ще си позволя да Ви опонирам, моля не се сърдете :-):  Сватбеният агент не е длъжен да се състезава в конкукренция с булката, кой ще свърши работата. Това е все едно да ангажирате бояджия и понеже на първия ден Ви се струва, че той няма да се вмести в 2-те седмици, да започнете сами да боядисвате детската и след това да му се сърдите, защото той не се е поинтересувал как върви боядисването при вас и не е дошъл да ви помогне за ъглите.  Това е само пример за едно от очакванията Ви, които излизат извън рамките на дължимото.  Така е почнало още началото на съвместната ви работа, когато сте ангажирали самостоятелно ресторанта.

Веднъж тръгнали нещата по нанадолнището едната страна е давала газ, а другата страна не е пожелала да натисне спирачката и ето ви в тази ситуация :-)
Сватбения агент изобщо не е длъжен да се състезава с булката, което странно, беше и тезата на Жоро при нашата среща. Но сватбения агент ни е дал оферта и се ангажирал с организацията на сватбата, което реално не е изпълнил. И когато сватбения агент 10 дена преди сватбата не знае НИЩО за нея, но същевременно твърди, че не вижда проблем със своя ангажимент, и оценява, че е свършил 30% от поетите ангажименти (описани детайлно в оферта), то явно има проблем.
Когато бояджията е казал, че ще мине ъглите и е описал отделна цена за минаване на ъгли, а ние всъщност сме си боядисали ъглите, то бояджията не трябва да очаква ние да му заплатим цената на „боядисване на ъгли“. Да, но нашия бояджия казва, че това всъщност не е проблем.

Измамата е, когато аз съм платил на един човек за апартамент и след това се окаже, че той не е собственик на апартамента, който ми е продал, а мен ме гонят от него.  Частично неизпълнение на договор, е когато съм купил апартамент от строител, обаче плочките на терасата не са наредени, както трябва и са се отлепили.  Може да се чувствате измамени, но не можете да квалифицирате дадено действие като измама, първо защото конкретното описано действие не е измама и второ, защото това не е обективен факт, към които твърдите, че се придържате, а субективна квалификация.
Абсолютно сте прав. Ние сме субективни в тази оценка, ние просто се чувстваме измамени. По смисъла на закона, който сте си направил труда откриете и да цитирате в предишния пост, това не е измама. Ние само се чувстваме измамени, но това не променя нищо от това, което се е случило.
Доколкото разбираме, основния проблем за Вас (или за Инанна) е че говорим за измама, което според цитирания закон не може да се квалифицира като измама. Ние ясно сме записали, че се чувстваме измамени, но това не променя събитията.

И още нещо последно. Казвате, че "По този начин всеки, който чете темата, може да направи своя избор за това дали поведението на агенцията е било некоректно или просто сме едни хора, които искаме да затрием нечий бизнес." Тоест всяко некоректно поведение ви дава основание за неограничени ответни мерки, включително постъпки за затриването му?
Това не са неограничени съответни мерки, а единственото което можем да направим, след като сме засегнати от работата си с агенцията. И тук отдавна не става въпрос за пари, ясно е че тази сума, която сме очаквали да ни бъде върната е много малка. Тук става въпрос за всичко, което се случи и за поведението на агенцията. Тук става въпрос за лъжата, и за втората лъжа след като я разкрихме (да, и това не е клевета, защото и това е доказуемо). Тук става въпрос за некоректното поведение след срещата ни, в която се отказахме от услугите и. Нима е нормален начина, по който бяхме игнорирани един месец, в който сме звъняли многократно на Жоро и сме писали писма с молба да се ревизира офертата. Нима е нормално да не получим почти нищо като услуга, да организираме сами сватбата си, а накрая не само да ни се заяви, че пари няма да ни се върнат, а че дължим още 30 лева според ревизираната оферта.
Активен
erusinova
Любопитен
*
Публикации: 40


« Отговор #14 -: февруари 04, 2015, 11:48:53 »

Защото сами написахте, че претендирате за част от 386 лева и не са натъпили никакви реални вреди в протичането на сватбата ви?  За мен описаното от Вас поведение на агенцията, не отговаря по сила на Вашия отговор.  То е сравнимо с това някой да ти свирне или дори да те напсува на светофара, а ти да го измъкнеш от колата и да го пребиеш. В английския има една дума за това, която я няма на български - "bullying".
Бихте ли предложили каква друга опция имаме, след като се чувстваме засегнати от цялостното поведение на агенцията. Изчерпали сме всички останали, а Инанна продължава да твърди, че всичко е било наред с организацията на сватбата. Може би трябваше да изчакаме да се провали сватбата ни, за да имаме достатъчно сериозен повод да се оплачем от тях!?

А примерите, които давате, са уникални. Пак да кажем, няма как да затрием един успешен бизнес, който се гради на положителните впечатления и препоръки от много клиенти. Инанна явно има много такива клиенти, доколкото разбираме. Ние няма как да затрием бизнеса на агенцията, само защото сме споделили нашите негативни впечатления от работата си с нея. Не правим обидни квалификации, а споделяме нашия опит и заради какво сме разочаровани от работата си с нея.
А в такива моменти няма по-добър подход от това да чуем официалната позиция на засегнатата страна, независимо, че тя се различава от нашата.

Дори и в момента на всички е ясно кой пише тук. Та Вие не сте писал в този форум от 4 години, как така изведнъж сега силно се заинтригувахте от тази тема и направихте толкова детайлен анализ, цитирате ни закони и анализирате всяко наше действие по време на подготовката на сватбата. И то под предлог, че искате да извлечете поуките за себе си и своя бизнес.

И откъде бихте могли да знаете, че има подобна тема във форума на bg-mamma.com (който Вие квалифицирате като „форума на паникьосаните жени“ и явно не харесвате и не следите), при положение, че в тази тема няма линк към темата в bg-mamma.com

Цялата тази история можеше да приключи нормално (и само с лошия ни опит да използваме сватбена агенция), но никога това не е било опция за Инанна. Вместо това ни се прилагат цял арсенал „номера“, които не правят чест нито на Жоро, нито на Инанна.

Ние застанахме с истинските си имена и говорим с факти. Oчаквахме това и от Жоро. В крайна сметка, явно агенцията има друга гледна точка, но най-правилното е тя да я изкаже тук официално. Нашата мечта не е да разрешаваме спорове с фирми, с които работим, публично, в Интернет и това е първия път, когато го правим.
« Последна редакция: февруари 04, 2015, 11:53:40 от erusinova » Активен
Страници: [1] 2  Всички   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines