Здравей, Гост    Вход: 
 
Регистрация   Забравена парола
Карта на сайта    Сватбен речник

Добре дошъл, Гост.

април 28, 2024, 10:44:57

 
Добре дошъл, Гост.

За вход използвайте лентата в горната част на екрана!

Новини:
 
   Начало   Помощ Търси Календар Вход Регистрация  
Страници: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Сватбата на Еда и Жеко (jekolev82)  (Прочетена 57461 пъти)
 
Evalina
Сватбар
***
Публикации: 203



« Отговор #60 -: септември 16, 2011, 19:22:32 »

Едва сега видях тази тема. Не знам как съм пропуснала да прочета за вашата сватба до сега. НЕВЕРОЯТНА Е!!! Наистина нямам думи. Разглеждах снимките и си мислих как ще напиша безброй хвалебствени слова, за да те поздравя за страхотната сватба, а сега не ми достигат прилагателни. Рядко се виждат толкова красиви неща, при това с такива мащаби. Справили сте се повече от перфектно с организацията и цялостната концепция. От постовете ти си личи, че си последователен, умерен, земен и интелигентен човек, явно влагаш цялото си сърце и усърдие, щом се захванеш с нещо. Затова и крайният резултат е така впечатляващ и завладяващ. Продължавай в същия дух и ще жънеш много успехи на всички фронтове. Желая Ви щастлив семеен живот, бъдете много влюбени и никога не преставайте да се усмихвате. И двамата сте много чаровни и излъчвате изключителен позитивизъм. Не е случайно, че имате толкова много приятели, които искрено се радват с вас.
Радвам се, че успях да се докосна до сватбения ви ден и ти благодаря, че сподели вашата приказка с нас.
Активен
Josephine®
Сватбен ГУРУ
*****
Пол: Жена
Публикации: 640


Come Josephine in my flying machine


« Отговор #61 -: септември 18, 2011, 19:27:01 »

Жеко, аз няма да пиша колко ми харесаха всички 1500 снимки, които изтеглих и разгледах на един дъх... няма да се прехласвам по красивата украса, по безупречната организация... няма да пиша колко красиви сте вие и вашите гости... как мечтая за такава сватба, и честно казано мъъничко завиждам на нежната ви съпруга за очарователния съпруг, който си е "взела", и който с чисто сърце се включи тук...

Споделяй на повече места прекрасната емоция, красивата визия и прецизната организация - и дано повече булки получат своето вдъхновение от тази стилна и нежна сватба. На мен, честно казано, ми писна от лъхащи на "кръчма" сватби, от непрофесионално отношение на агенции и услуги. Защото, ако повечето от нас имаха малко повече стил, заедно с професионалистите щяхме да се научим как да получим максималното едни от други. А не да плащаме за куверти с изсъхнала салата, за рокля с хиляди преглътнати несъвършенства, за прехвалени гримьори, които се мислят за божествено надарени и не се съобразяват с булката... да не изброявам. И от другата страна - все намръщени, незнаещи какво искат младоженци. Далеч съм от мисълта, че всичко става с много пари, просто толкова изискваме - толкова получаваме!

Благодаря ти, че сподели с нас вашата вълшебна приказка! 
« Последна редакция: септември 18, 2011, 20:02:05 от Josephine » Активен
jekolev82
Любопитен
*
Публикации: 36


« Отговор #62 -: септември 21, 2011, 16:43:39 »

Здравейте момичета,

Съжалявам, че ви изоставих за толкова дълго време, но като ме натисне работата и става ужас!

Преди да отговоря на всички, нека направя нещо полезно за бъдещите булки, които са преобладаващата аудитория тук. Някои могат да ме сметнат за лицемерен, но аз ви уверявам, че нещата, които ви пиша са съвсем реалистични и са с цел да развенчаят мита „не мога да имам прекрасна сватба, защото не ми достигат средства”, каквато теза се лансира тук. Нямам за цел да ви убеждавам, че без пари може да се направи страхотна сватба, но ще ви покажа съвсем ясно и точно как много хора с доходи нормални за големите градове реално могат да си позволят да направят много красива сватба.

Ще подредя точките по-важност, за това да имате едно хубаво събитие, като започвам от най-важната към най-маловажната и ви показвам какви разходи ще трябва да платите в повече от това, което сте платили за собствената ви сватба.

1.ГОСТИТЕ

А.БРОЯТ НА ГОСТИТЕ – можете да направите огледална на моята сватба със 150 човека.

Прекалено много се вглеждате в числото 500. Ако разгледате снимките аз съм сигурен, че няма да можете да преброите лицата на повече от 80 човека (даже прекалявам) и ще забележите как едни и същи 20-30 човека се повтарят постоянно. Реално тази група от 80 човека прави сватбата, като тези 20 от тях са най-атрактивните по някакъв начин – облекло, поведение, чисто физически черти, танцувални умения, и следователно фотографи и оператори хващат най-често тях.
Гостите ни бяха около 200 мои, около 80 на булката, около 220 на родителите ни.

Рядко някой има нужда от такъв брой гости и в нашия случай, той се дължи на няколко факта:
- На мен животът ми до сватбата е протекъл в цели 3 държави, а във всяка нова държава, в която живееш създаваш нови „най-близки приятели” и следователно, като дойде моментът за сватбата, ти няма как да нямаш нужда да поканиш 3 пъти повече хора, отколкото някой, живял цял живот на едно и също място.
- Това мое странстване се съчетава и с факта, че съм комуникативен и вечния организатор на всякакви асоциации на студенти, екскурзии, забави и т.н. и това води неминуемо до много контакти и много приятелства. Аз имам около 1200 приятели във фейсбук, а не приемам покани за приятелство от непознати. Като студент съм имал рожден ден с над 150 човека и просто няма как сватбата ми при положение, че канят и булката и родителите ни, да е по-малка от това, което беше.
- Същото важи и за булката, като тя бидейки човек обичащ да се обгражда с по-малко хора, покани съответно по-малко и на сватбата, но пак много защото и тя е живяла напред-назад и просто няма начин.
- И двамата сме първородни деца и съответно родителите ни, няма как да не поканят роднини и приятели – сигурен съм, че като се женят братята и сестрите ни, няма почти да канят хора, защото вече ще са се отчели. Към това добавям, че баща ми е същия като мен и следователно покани доста хора от негова страна.

Обяснявам всичко това, не за да се оправдавам за нещо, а за да не кажете, че съм лицемерен, като ви кажа, че освен в много редки случаи, няма нужда сватбата да е с повече от 100-150 човека. И при нас са точно толкова тези, които реално внесоха настроението и които можете да видите по снимките. Можете да забележите, че под централната шатра, където е дансигът и сцената има наредени точно 10 маси което прави около 110 човека. Всички красиви снимки, които виждате са само от тази централна част на сватбата, където има едва 110 човека. Тоест ето как числото 500 не е по никакъв начин важно за красотата на сватбата – абсолютно същите снимки, клипче и т.н. щеше да ги има и само с тази централна част.   

Ако сватбата не е толкова голяма, че да изисква толкова голям дансинг, там пре-спокойно могат да се добавят още 3-4 маси и ето ви сватба от 150 човека и даже ще сте пак много на широко.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ: Яка сватба се прави със 100-150 добре подбрани човека!
Активен
jekolev82
Любопитен
*
Публикации: 36


« Отговор #63 -: септември 21, 2011, 16:44:21 »

Б.КАКВИ ГОСТИ ДА ПОКАНИМ

-Ваши близки приятели сред, които да има много купонджии – ако младоженците са такива и приятелите им ще са такива. Това е БЕЗПЛАТНО и ако го нямате, сами сте си виновни.
-Ако имате бюджетни ограничения, елиминирайте всякакви роднини, с които не сте в наистина близки отношения. Може да съм груб, но те са тежест за сватбата във всяко едно отношение. Обикновено те са много различни от вас, защото не сте си ги избирали за разлика от приятелите и освен, че натоварват сватбата финансово, нямат и вашия темперамент и светоусещане и следователно опорочават и настроението. Ако можете да поканите неограничен брой хора можете естествено да си каните всеки, и който прецените да го слагате в периферията на събитието, но ако искате хубава сватба със 100 човека, тази точка е много важна. Дори на моята сватба с 500 човека, бяха поканени само роднините, които наистина исках да присъстват – никакви изключения!
-Трябва да имате разбрани родители, (което също не е финансов елемент), пред които трябва да настоявате, че щом бюджетът на трите семейства (младоженци и родителите от двете страни) позволяват сватбата да е за 100-150 човека, те трябва да се съобразят напълно с вашите желания и да ограничат максимално гостите си. Ако родителите ви действат на принципа, който плаща, той поръчва музиката (ясно е, че в повечето случаи родителите до голяма степен плащат за сватбите) е ясно, че ще ви съсипят събитието и тук въпросът е отново личностен, а не финансов. Аз никога не бих причинил на моето дете, да имам пари за 150 човека сватба и да му натреса  100 от тях да са роднини и мои приятели. Като искат родителите ви да си поканят 150 човека, да сложат на масата пари за 300 госта, а един ден вие ще върнете жеста на вашите деца.

В.ПОДРЕДБАТА НА ГОСТИТЕ

-Най-добрите места, най-близко до денсинга и до центъра на събитията задължително се дават на приятелите, а не на шефовете на родителите ви, на чичовците им, на бизнес партньорите, на свако Цако, дето всяка година пращал по 3 чувала брашно и затова сте му задължени и т.н. Хора, бил съм на сватба, където масата с близки приятели е била на различен етаж в ресторанта от този където е денсинга, а около денсинга наредена родата със средна възраст 60 години. Е как да се получи тази сватба и какви да са снимките от нея?!?!?

-Масите трябва да са кръгли с диаметър 180 сантиметра, ако заведениято няма такива, наемете ги – 20 лева на маса, ще платите 280 лева за 14 маси. Това първо е страшно красиво, второ ви дава възможност да слагате по 12 човека на маса, да намалите общото пространство, което ви е необходимо, да намалите значително разхода за украси, защото масите нуждаещи се от украса ще са по-малко. В нашия случай дори с ресторанта си разделихме разходите по тази точка, защото и тях ги интересува да съберат възможно най-много хора на най-малка площ. Ако не ви подпомогнат, ще поканите по-малко хора, което ще доведе до по-малко куверти и допълнителна консумация. Взимайте ги тези неща в предвид и ги използвайте в преговорите.

-Инвестирайте в тейбъл картички (тези с имената на гостите, които показват, кой къде трябва да седне). С тази според мен заслужваща си инвестиция (най-тарикатските картички са от 50 стотинки до левче, което значи 100-150 лева, за сватба със 150 гости). Макар и неусетно, те дават настроение на гостите – всеки е с усещането, че е проявено лично отношение към него и оценяват старанието. Това е едно от онези малки неща, които карат гостите да са в добро настроение, което после се предава на купона като цяло. Накрая ако сте избрали наистина хубави тейбъл картички, хората дори се снимат с тях и си ги взимат и за спомен. Така дори можете да спестите 4-5 лева на човек за подаръчета каквито се правят обикновено на гостите и да ги инвестирате в нещо друго, което да е важно за събитието.
Така можете да подредите и гостите точно както ви се иска и да решите вие, кой какво ще вижда от мястото си.
Тук ще направя и една вметка относно поканите – когато трябва да са само 100-150 ако имате време можете да направите страхотни неща ръчна изработка и да не ви струва нищо, ако нямате време значи го инвестирате в работа и ако си продавате добре труда със сигурност можете да си позволите някой да направи ръчни покани за вас за 2 лева на покана, или да купите пак красиви покани и за по-малко. Нека сложим и тук 150 лева разход, защото е хубаво да имате прилична покана.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ ПО ТОЧКА 1: Объркате ли нещата по тази точка и направите ли сватба пълна със стринки Димитринки и свако Цаковци и милион да инвестирате нищо няма да се получи.
Активен
jekolev82
Любопитен
*
Публикации: 36


« Отговор #64 -: септември 21, 2011, 16:45:10 »

РАЗХОДИ ПО ТОЧКА 1:

-Относно маси, столове, покривки, калъфки, панделки. Най-евтин сценарий – ресторантът си има и маси 180 см и покривки за тях и калъфи за столовете и панделки за тях (често и това се случва, в моя ресторант имаха всичко, но не за 500 човека и това е единствената причина да се наемат допълнителни).   
Най-скъпият сценарий – искате да го направите съвсем на сред природата, с кетъринг фирма и тогава естествено плащате наема на всичко.
Ще сложим разхода избирайки среден сценарий -  ресторантът има калъфи за столовете и панделки и покривки, вие трябва да си наемете масите, без да делите разхода с ресторанта. 14 маси по 20 лева на маса – 280 лева.

-Тейбъл картички – за 70 стотинки на картичка можете да имате супер такива – по 150 = 105 лева.

ОБЩО ПО ТОЧКА 1: 280+105 = 395 лева – това са парите, които аз допълнително ви съветвам да вложите във вашата сватба, за да вдигнете класата. Не включвам поканите, защото така или иначе си имате разход за покани като си програмирате сватбата.


2.МЯСТОТО

Точката е не по-малко важна от точка 1. Моето мнение е, че красотата, която дава природата не можа да я даде и най-красивата зала на света. Просто няма как! Няма сватба на закрито, на която да съм бил и която да може да стъпи и на малкия пръст на една сватба на открито! Едно момиче тук беше правила много малка сватба на открито, гледах снимките и е супер прелест, обаче не мога да се сетя коя беше, моля да си признае – шатри на планински пейзаж, май с розови панделки бяха столовете.
Така че въртете го, сучете го намалявайте брой гости, но правете сватби на открито ако искате да напълните душата и на гостите и на всички, които в последствие ще ви гледат снимките.

Тук няма какво да си кривя душата - шатрите са скъпо удоволствие, но за щастие може и без тях!

На първо място гледайте да си направите сватбата в сухия период след 15-ти юли до 10-ти септември. Ако е още през Юли, когато слънцето напича до късно, просто направете церемонията от 8 вечерта. Изобщо не е късно, цяла нощ ще има да се забавлявате! Дори в редките случаи на дъжд в този период, обикновено се случва да е следобедно преваляване, което спира след час и слънцето отново изгрява. Разбира се и 1% шанс да има да вали не можете да рискувате за това предложението ми, ако не можете да си позволите шатра, е да изберете място с голяма тераса или двор където да може да бъде дансинга при хубаво време, което все пак е много вероятно в този период.
Или търсете място, което да може да предложи и закрито и открито решение и така ако няколко дни преди сватбата се види, че ще е дъждовно, събитието се прави вътре, ако обаче не сте кърък събитието ви може да е напълно на открито. В РИУ например и от двете страни на езерото имат структури, които могат да предложат и напълно открит вариант и напълно закрит такъв.
Ние нямахме избор да сме без шатри защото като има 500 поканени, може само в откритата част, защото зала за толкова народ естествено няма! Но до 200 човека, няма никакъв проблем да се реши 3 дни, че и ден преди събитието дали да вънка или вътре. Виждал съм още много резиденции и ресторанти, които да предлагат такива варианти и като сте 100 – 150 човека, нещата са много по-гъвкави.

За който може да си позволи шатри, ето пред мен е схемата от моята сватба -  ако искате по-ниските шатри, каквито са страничните шатри от моята сватба, които са също много красиви, ще ви струва за до 15 маси около 3,000 лева.

Ако искате голяма единична шатра с висок таван и 400 м2 пространство ще ви струва около 7,000 лева.

Та за мястото това е – хубава природа, ако може да е до вода, става наистина прекрасно и вече за по-изгодно, търсите решение да имате спасителен вариант ако не можете да си позволите шатри.
Активен
jekolev82
Любопитен
*
Публикации: 36


« Отговор #65 -: септември 21, 2011, 16:45:48 »

-Нещо важно, в което ви препоръчвам да инвестирате е арката, под която ще се венчаете. Наемете най-добрата, която намерите и я украсете подобаващо с цветя. Не пестете средства по тази точка. С транспорта, монтажа, демонтажа и украсата моята струваше към 600 лева (не забравяйте, че трябваше да се докара на 50 км от София иначе може и по-евтино), но тя прави разликата от десетките церемонии на открито, които се провеждат и моята. С тези 600 лева наистина си купуваш нещо, което вдига нивото, а после под тази арка може и да се танцува и да се пее и да се правят страхотни снимки цяла нощ, а не само по време на церемонията. Тя краси събитието по ненатрапчив, но много важен начин.   

ЗАКЛЮЧЕНИЕ ПО ТОЧКА 2: Отидете ли на затворено (без значение дали е зала на Хилтън или каквото друго се сетите), само страхотно осветление може да спаси естетиката на нещата и пак каквото и да е осветлението и ако ще златни покривки да сложите, като моята сватба няма да имате. Може да е забавна и всичко, но няма как да бъде толкова красива, а можете да имате тази красота за без допълнително похарчени средства – някой я е сътворил и я е оставил на нас хората да я ползваме, както намерим за добре, а вместо това ние се затваряме в разни бункери.

РАЗХОДИ ПО ТОЧКА 2 -  Както ви казах, шатрите са най-вече един защитен механизъм срещу лошото време и ако имате спасителен вариант наистина можете да минете и без тях и въпреки това, всичко да бъде точно толкова красиво. Като задължителен разход обаче вписвам арката 600 лева.
3.МУЗИКАТА

Не случайно е в топ 3 на точките. Музиката не се вижда на снимките, но настроението на хората определено да, а и да зарежем снимките, прекарването зависи до голяма степен от музиката. Та грешния ДиДжей МОЖЕ НАПЪЛНО ДА ВИ СЪСИПЕ СВАТБАТА. Ако нямате човек на чиито вкусове да можете да се доверите сляпо, задължително гледайте как работи ДиДжея на живо преди да го наемете или наистина си подсигурете лични мнения за работата му от доверени хора. Има такива, които направо обсебват сватбата или други, които „приспиват” сватбата и трети, които дрънкат нечувани простотии и ако ще да ги пребиеш насред събитието си пускат това, което са си наумили без да ги интересува мнението на никого. Отидеш направиш му забележка, поправи се за 2 песни и после пак си действа както си знае. Изобщо много ключов момент!

Аз исках ДиДжей, който да се съобразява с моите предпочитания, защото съм човек с отношение към музиката, а не от типа „слушам всичко”. Бях му дал списък с песни за началото на събитието, за бурната част на събитието и за последните часове на събитието. Бях посочил, кои песни искам непременно да чуя по време на сватбата и резервен списък с песни, ако не му стигнат основните.  Работата обаче е там, че това не е математика и не можеш да знаеш какъв ще е пулсът на сватбата преди тя да се състои. Затова е много важно ДиДжеят да може удачно да импровизира, като хем ако се налага да „мръдне” за известно време от линията на наставления, хем да не се самозабрави в импровизацията. В нашия случай например, аз си правех сметка, че час-два след церемонията, хората ще искат по-спокойна музика, да хапнат, да пийнат, да се чуят и бях предвидил и по ненатрапчиви парчета. За моя изненада всички бяха толкова наелектризирани от цялата обстановка, че преди изобщо да е имало първи танц, вече всички подскачаха на дансинга и естествено ДиДжеят уместно се отклони от заръките и вдигна градуса на настроението от самото начало.

Трябва ви подходящ за вас ДиДжей! Направете си точна самооценка, как искате да протече събитието ви от музикална гледна точка и колко натрапчив искате да бъде ДиДжея и си изберете подходящия човек. Едно недоглеждане тук може да ви съсипе сватбата.

-Още 100 пъти да направя моята сватба, още 100 пъти бих поканил НОНА БЕНД. Не е задължително да са те, но моят съвет е да отделите пари за подобен елемент, който придава страшно много и естетика и атмосфера. Докато се чудих, кой да е елементът от този вид в моята сватба, попаднах и на други интересни неща, като едно трио акордеонисти, които свирят модерни парчета на акордеон по страхотен начин – и тримата млади момчета и други подобни интересни изпълнители. Чувал съм и за хора, които са канили комедианти, фокусници и други подобни. При мен беше НОНА БЕНД – 9 човека за 1000 лева, но покрай тази сватба, според мен може да са станали вече и по-търсени и съответно по-скъпи. Не бих спестил тези пари.
Активен
jekolev82
Любопитен
*
Публикации: 36


« Отговор #66 -: септември 21, 2011, 16:46:27 »

-В България на всяка сватба има поне 10-20 човека, които са се занимавали с народни танци – можете направо да ги поканите с носии. Мои приятели бяха готови да го направят, но ми трябваха да са шафери някои от тях и в крайна сметка наехме ансамбъл, който да покаже и съвсем професионално на гостите от чужбина българския фолклор. Не е нужно да правите този разход, но за приятелите с носии е чудесно и колоритно хрумване.

-Със сигурност имате и приятели които умеят да пеят. ДиДжея трябва да бъде инструктиран да не дава микрофона на всеки пиян на куче да се лигави, но насърчавайте задължително умеещите ви да пеят приятели да го направят. Даже преди събитието им кажете, че бихте се радвали да ви изпълнят нещо. Най-веселите снимки където виждате, не са от моментите, когато пеят професионалните певци, а когато пеят приятелите ни. Ето ви една безплатна и страхотна идея.

-Ако имате кураж и желание сватбата да ви е по-различна от останалите, си направете оригинален първи танц. Отделете време, репетирайте, направете нещо оригинално. Първия танц на двойката може да накара сватбата буквално да избухне!!! В ютюб е пълно с такива оригинални танци – можете да вземете безброй идеи от тях. Ще кача скоро и нашия първи танц, за да разберете какво имам в предвид и да се убедите, че човек който изобщо не разполага с физика за танци като мен, може въпреки това да се забавлява и да накара гостите си да се забавляват както никога до сега.

РАЗХОДИ ПО ТОЧКА 3: ДиДжея не е допълнителен разход защото така или иначе трябва да наемете някого, просто ви казвам да е точният „някого”! Дал съм ви куп идеи, които съм приложил и които не струват и стотинка и слагаме тук единствено 1000 лева за музикална изненада.

4.ШАФЕРИТЕ И ШАФЕРКИТЕ – За естетиката на събитието тази точка е страшно важна и ако се загледате най-много красота в снимките и най-много колорит в атмосферата носят точно те! И колко ви струва да имате такива шафери и шаферки – ТОЧНО 0 лева и 0 стотинки!!!

Направете си сватбата с много шафери и шаферки и вложете стил в облеклото им. По 10-тина шаферки и 10-тина шафери за мен е оптимално. Ето например как ги нагласихме нашите и ми кажете точно къде виждате нещо милионерско в цялата схема и дали вие не бихте могли да го направите, ама вместо това я има по 2-4 шаферки, я не! Е защо? Защото проблемът не е в липсата на пари, а в липсата на креативност, на приятели, на идеи и на смелост да се направи нещо нестандартно.

От как изглеждат нещата във финансов аспект:
Момичетата си поръчаха роклите от китайски сайт за шаферски рокли – една и съща материя и различни модели от които могат да си избират. От същия сайт поръчахме и рокличка от същия плат за малката ми сестра, която е детето сред шаферките. По-евтино решение за сватбена рокля от това, здраве му кажи.
От същия сайт поръчахме 2 квадратни метра допълнителен плат за аксесоари на шаферите.
Шаферите – обикновени черни панталони, купени кой от където намери, обикновени ризи купени направо от някаква фабрика, която единия от тях знаел. Дават се на шивачка и тя им пришива във вътрешната част на яките ленти от плата на роклите на шаферките. Шапките да пукна на място ако ви лъжа, са спазарени за 4 лева на шапка от Илиенци (кълна се в това) и същата шивачка им пришива лилавата лента, която виждате. Шапките се продават само в един размер и затова на някои от шаферите им стоят смешно малки. Тиранти купени от кварталното базарче – обикновени черни, като им се пришиват лилави ленти от плата на шаферките. Лентите са различни на брой защото са със символика. Накрая флористката им бодна по едно цвете в шапките ей така, въпреки че беше малко против концепцията, която исках да вкарат, но беше весело и така – заприличаха малко на баварски хайлендери в национални носии. Черни и бели обувки, кой каквото има или предпочита.

Една стотинка не съм дал на никого за облеклата – един ден, като се женят те (някои вече са) и аз бих похарчил каквото трябва за да съм интересен шафер на тяхната сватба, но разходът е по-нисък отколкото за среден костюм, с който да отидеш на сватба. Освен кумът, който е в истински костюм, останалите похарчиха по-малко отколкото за костюм българско производство – факт.

РАЗХОДИ по точка 4: 0 лева
Активен
jekolev82
Любопитен
*
Публикации: 36


« Отговор #67 -: септември 21, 2011, 16:47:00 »

5.ОСВЕТЛЕНИЕ

Ако мястото, което сте избрали не предлага добро и интересно осветление, аз ви препоръчвам да инвестирате в това. Дори само тези светещи форми да подредите наоколо и много свещи ви е достатъчно да направите страхотни неща.

За светещите фигури, които виждате по снимките, съм платил 1600 лева, но говорим за много голяма сватба, на голяма площ с много гости. Спокойно можете да наемете половината от елементите и да стоят като двойно повече от тези на моята сватба, като вашата е само 100-150 човека. Тоест аз ви препоръчвам да инвестирате 800 лева в такива светещи тела и още 200 лева за свещи. С 1000 лева можете да направите една сватба за 150 човека, да свети като холивудска продукция.

Светлината придава и настроение и красота… като се скрие слънцето, светлината определя дали сватбата е красива или не.

РАЗХОДИ ПО ТОЧКА 5: Общо 1000 лева.

6.ЦВЕТЯТА

Ако наистина си правите нещата сами за 50 лева на маса можете да направите невероятен цветен фурор!!!! Така че препоръката ми е да не пестите от цветя, защото нито балоните нито какъвто и да е друг заместител могат да придадат същия стил, класа и красота. Нека ги сложим дори 70 лева на маса. Плюс тази за арката, които сме калкулирали в сметката по-горе.

РАЗХОДИ ПО ТОЧКА 6: 14 маси по 70 лева = 980 лева.


Всичко останало като храни, напитки, рокли, костюми, са нещо без което не можете да минете и сами си определяте колко да похарчите. Аз тук ви давам разликата, която трябва да се доплати за една наистина различна от естетическа гледна точка сватба, като ви показвам, че не е толкова невъзможно финансово и че е по-важна креативността и смелостта да се направи такова събитие.

Ето какво значи трябва да се доплати: т1. 395 + т2. 600 + т3. 1000 + т4. 0 + т5. 1000 + т6. 980  = 3,975 лева!!! Разделени на 3 между младоженци, и две семейства родители. Прави 1,325 лева на семейство. В наше време може да не са малко пари и ако младите се женят на по 20-22 години е нормално да ги нямат, но не са и толкова много.

Нека някой да направи сватба следвайки съветите и да видим дали ще може да се различи, коя е струвала 200 000 и коя 20 000 лева, абстрахирайки се от броя на гостите.

Това май заслужава отделна тема, но може би ще го постна като такава в друг раздел по-късно.

Ще се върна да ви отговоря по останалите питания и пожелания по-късно, защото това писание ми отне много време и сега трябва да изчезвам.

Поздрави на всички!!!
Активен
lunno momiche
Баш Майстор
**
Пол: Жена
Публикации: 1602


"Има само едно щастие в живота: да обичаш и да бъд


Моят сватбен албум

« Отговор #68 -: септември 27, 2011, 09:05:15 »

  Жеко, здравейте! smile
За мен беше удоволствие, смесено с огромни дози възхищение и наслада, да разгледам снимките, да изгледам клипа и да прочета постовете Ви, наситени със смисъл, креативност и вдъхновение.  good
Дори си позволих да покажа клипа от Вашата сватбата на моя съпруг и Ви Благодарим, че "сложихте" щастливи усмивки на лицата ни и ни заредихте с красивата енергия, която струи с пълни шепи от Празника Ви.
От сърце ви желая (на Вас и на Вашата красива съпруга) Щастлив Семеен Живот, изпълнен с много радост и с усмивки! Очарователни сте! judges                                                                                                   Бъдете все такива - Диви и Щастливи! Sunshine


P.S: С вълнение очаквам да видя обещания сватбен танц.  danceg
« Последна редакция: септември 27, 2011, 13:40:25 от lunno momiche » Активен
jekolev82
Любопитен
*
Публикации: 36


« Отговор #69 -: септември 28, 2011, 16:55:04 »

Да, хубаво клипче! Много сте чаровни, като казвате "да" на три езика.
Харесва ми ритуалът със запалването на кърпата, нещо съвсем различно е. Представям си каква атракция е било, съпругата ти наистина е много артистична.
Аз обичам да разпитвам, винаги научавам полезни неща. Интересно ми е да разбера какво е било менюто, как сте организирали сервирането на толкова много гости. Надявам се, не се сърдиш.......така е в "женските форуми".


Здравей свекърва,

Радвам се, че клипчето ти е харесало, а и няма как да ти се сърдя за въпросите, при положение, че аз съм решил да си сложа главата в торбата пишейки в женски форум.

Прилагам и снимки, но не са от сватбата, а от дегустацията, на която избрахме храната – в последствие много от нещата бяха изменени като грамаж и като начин на представяне на ястието, но поне да добиете някаква представа.

Идеята ни беше да направим малки порции, но многостепенно меню, за да може гостите да опитат повече неща и по този начин хем да е изискано, хем гурме ценителите да останат доволни.

Менюто беше следното:

1.Чинийка със сухи колбаси, на всеки двама човека по една порция.



2 и 3.В голяма чиния (над 30 см в диаметър), в двата и края се слагат два вида салати – едната беше „шопска салата”, а другата „Микс зелена салата с пушени патешки гърди, лешниково олио, филета от грейпфрут и плодово чътни”.

Избрахме две салата, защото за българската част от гостите, шопска салата би било супер тривиално, но на булката и на родителите й, им хареса много, за тях е и нещо екзотично та реално по тази точка от менюто беше единственото разминаване и накрая, сложихме и двете салати, за да са доволни всички.

Прилагам снимка само на патешката салата, тъй като шопската я познавате, а и на дегустацията бяха в отделни чинии и не мога да ви покажа точната им композиция каквато беше на сватбата.



4.Първо предястие:  Зеленчукови равиоли със сос от тигрови скариди и вино шардоне.

Страхотно ястие, бих го ял по два пъти на ден всеки ден, ако имаше кой да ми го готви. Не знам как ви изглежда, но ви гарантирам, че всички си облизаха пръстите с това ястие.



5.Второ предястие: Волован с рагу от диви гъби

Също много вкусно, за който обича гъби – беше в малко по-различна композиция във варианта за сватбата.



6.Първо основно ястие: Пиле „ала Кинг” поднесено с ароматен див ориз, градински чушки, горски гъби и запечено със сметана.



7.Второ основно ястие: Печен заек със сос „Марсала”, поднесен с полента и пармезан, с розмарин и мащерка



За сватбата, грамажът на порцията беше увеличен спрямо това, което виждате на снимката и видът беше малко променен, но като рецепта остана същото.

8.Следястие: Запечено козе сирене с мед и орехи



9.Тортата – виждали сте я на снимките, тук ви поствам снимката от интернет, по която си харесахме тортата.



10.Плата с плодове

Може и да пропускам някое следястие, но това ми идва за момента на ум.

Относно сервирането, си беше предизвикателство, защото не искахме нищо да се слага предварително на масите, за да не се нарушава естетиката, а и качеството на храната в този топъл ден. Ресторантът предостави на разположение 35 сервитьори, които съм сигурен, че щяха и с този брой да се справят, но при цялото вложение решихме да не пестим от нещо, което в България е евтино, а именно работната ръка и наехме от кетъринг фирма близка до Ади Цанова още 15 сервитьора. Така на практика всяка маса си имаше начислен сервитьор и то всичките 50 на много високо ниво. Резултатът беше на лице и по мнение на всички, обслужването беше перфектно. Инструкцията беше, че никой от гостите не трябва дори да се сеща да поиска да му се долее в чашата и така и стана.
Естествено, за да е всичко точно и кухнята трябва да отговори на нуждите на събитието и в нашия случай се справиха блестящо и те – всичко идваше топло, прясно и вкусно.

Това е относно темата храна и обслужване.
« Последна редакция: септември 28, 2011, 17:41:09 от jekolev82 » Активен
jekolev82
Любопитен
*
Публикации: 36


« Отговор #70 -: септември 28, 2011, 17:33:01 »

Жеко, аз няма да пиша колко ми харесаха всички 1500 снимки, които изтеглих и разгледах на един дъх... няма да се прехласвам по красивата украса, по безупречната организация... няма да пиша колко красиви сте вие и вашите гости... как мечтая за такава сватба, и честно казано мъъничко завиждам на нежната ви съпруга за очарователния съпруг, който си е "взела", и който с чисто сърце се включи тук...

Благодаря ти, че сподели с нас вашата вълшебна приказка! 

Здравей Josephine,

Благодаря ти за милите думи!
Сред моите приятели, които се ожениха преди мен имаше няколко наистина разочароващи сватби, но съм сигурен, че след моята, следващите ще се стараят повече и ще станем свидетели на красиви, интелигентни и забавни решения (въпреки че ми заявиха, че никой нямало да се жени в близките 3 години защото кандидат булките присъствали на сватбата, били станали много взискателни и ще ги чакали да им се поразмие спомена или ще си търсят нови булки smile

Бих се радвал и аз ако като цяло хората започнат да възприемат събитието, не просто като кръчмарска сбирка, а за да се случи това, тези форуми помагат страшно много (мен лично този форум ме спаси от много грешки), защото сватбата е едно от малкото неща в живота при които не можеш да се поучиш от собствените си грешки, тъй като рядко се прави втори път... дори да се разведеш и пак да се ожениш, рядко хората втория път биха направили истинско сватбено тържество, така че имаш един шанс и е важно да се поучиш от грешките на другите, защото от собствените ти ще можеш само да се вайкаш.

Активен
jekolev82
Любопитен
*
Публикации: 36


« Отговор #71 -: септември 28, 2011, 17:50:33 »

  Жеко, здравейте! smile
За мен беше удоволствие, смесено с огромни дози възхищение и наслада, да разгледам снимките, да изгледам клипа и да прочета постовете Ви, наситени със смисъл, креативност и вдъхновение.  good
Дори си позволих да покажа клипа от Вашата сватбата на моя съпруг и Ви Благодарим, че "сложихте" щастливи усмивки на лицата ни и ни заредихте с красивата енергия, която струи с пълни шепи от Празника Ви.
От сърце ви желая (на Вас и на Вашата красива съпруга) Щастлив Семеен Живот, изпълнен с много радост и с усмивки! Очарователни сте! judges                                                                                                   Бъдете все такива - Диви и Щастливи! Sunshine


P.S: С вълнение очаквам да видя обещания сватбен танц.  danceg


Здравей Лунно момиче,

Радвам се, че сме развеселили теб и съпругът ти, а и вие самите така като гледам сте имали много весела сватба.

Скоро ще кача първия танц, но не очаквай кой знае какво - аз съвсем не съм добър танцьор, но идеята беше да напавим шоуто за гостите и да ги накараме по този начин и те да се отпуснат в диви танци, както се и получи smile
Активен
pkara
Сватбар
***
Публикации: 229


« Отговор #72 -: септември 29, 2011, 09:21:18 »

Страхотно меню! Поздравления! Много изискано, както и всичко останало. А нашите момичета с "пилешка пържолка с гъбен сос" и "пържени картофки" , но какво да се прави?!
Активен
Josephine®
Сватбен ГУРУ
*****
Пол: Жена
Публикации: 640


Come Josephine in my flying machine


« Отговор #73 -: септември 29, 2011, 09:37:03 »

Страхотно меню! Поздравления! Много изискано, както и всичко останало. А нашите момичета с "пилешка пържолка с гъбен сос" и "пържени картофки" , но какво да се прави?!

И нашите момичета, не са виновни, защото представете си гостите им как ще реагират на гурме меню?!  shok Рукола, задушени круши с вино,шоколад със синьо сирене, хайвер от краставици, желиран таратор... масата народ се отвращава само при мисълта. Ей, това ни е проблема на нас - манталитета! Но, да не опорочаваме красивата тема. Дано някой ден избягаме от кръчмарските практики и има повече повече сватби като тази (както писах и преди)
 give_rose  give_rose  give_rose
Активен
jekolev82
Любопитен
*
Публикации: 36


« Отговор #74 -: септември 29, 2011, 09:58:54 »

Според мен храната в крайна сметка не е чак толкова важна (Въпреки че Ади, би ми се скарала ако го прочете). Под кръчмарски изпълнения визирах най-вече музика, облекло, украси. Може да се направи семпло и вкусно меню и да е напълно достатъчно - и без това хората, които наистина копунясват, включително на моята сватба, бяха пропуснали половината от ястията.

Поздрави!
Активен
Страници: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines