Здравей, Гост    Вход: 
 
Регистрация   Забравена парола
Карта на сайта    Сватбен речник

Добре дошъл, Гост.

април 19, 2024, 21:24:25

 
Добре дошъл, Гост.

За вход използвайте лентата в горната част на екрана!

Новини:
 
   Начало   Помощ Търси Календар Вход Регистрация  
Страници: 1 2 [3] 4 5  Всички   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Какви съвети бихте дали на професионалистите?  (Прочетена 49346 пъти)
 
Nina Style
Баш Майстор
**
Пол: Жена
Публикации: 1790


www.ninabg.com


Моят сватбен албум

« Отговор #30 -: август 20, 2011, 13:29:16 »

Темата е много полезна поне за мен.  good Думата "съвети" е много обширно понятие. От тази тема такива като нас можем да видим реално,какво не им харесва на клиентите като цяло. Тук не мисля,че булка може да даде съвет на оператор с какво да снима и как да снима,а по скоро като отношение продавач-купувач.Младоженците да споделят,какво им прави впечатление /както в случая/агенции без офиси и материали/,лошо или надменно поведение и още куп неща,които самите младоженци няма да дойдат да ни го кажат в прав текст очи в очи.  good И двете страни имаме право и всеки има някакво изградено виждане за нещата,но никога не е късно да промениш нещо в себе си или в начина си на работа.  good Точно такива теми те карат да се замислиш къде грешиш и да видиш в по широк план хората, какво харесват и какво не.  good Не трябва да се приемат толкова лично постовете на Пачоран,защото в много от случаите той има право. Но само,защото е по рязък и прям не значи,че не е прав. Наистина има хора,които не знаят,какво искат нито какво търсят и в даден момент целия свят им е крив. Повярвайте ми не всички младоженци са като булките в форума информирани и запознати с нещата. Много лесно се работи с информирани хора като вас,но за съжаление не всички са такива.
« Последна редакция: август 20, 2011, 13:54:01 от Nina Style » Активен
gucci
Leader
****
Пол: Жена
Публикации: 6319


Обичаме се!


Моят сватбен албум

« Отговор #31 -: август 20, 2011, 14:10:21 »

Жалко е когато професионалистите не искат да се вслушат в съветите дадени от птребителите на тяхната услуга.В цял свят се правят изследвания и анкети за да разберат професионалистите къде грешат в подхода си към потребителите на услуги и какво е нужно да променят и подобрят.Добрите професионалисти биха се вслушали или поне биха се държали културно и толерантно в постовете си.
Активен
Pachoran
Сватбен ШАМАН
*
Пол: Мъж
Публикации: 1044


« Отговор #32 -: август 20, 2011, 14:27:54 »

 Моникамария, имате погрешна представа за хората, които работят в този бранш. Професионалистите не са комерсиализирани колкото вас. Пазарът в момента е такъв, че не може да се получи реална парична стойност на положения труд и направените инвестиции. Това, че във вашата глава се въртят цени , не означава, че е същото в нашите. Всеки е длъжен да си изпълнява поетите задължения, да работи и да не приказва или пише в повече от необходимото. В момента от няколко години продаването на сватбените услуги независи в голяма степен от младоженците. Факторите на продажба са съвсем други. Нека да не влизаме в подробности, не е това темата. Внаги може да изразите мнение, виждане по дадена тема, но съвет трудно бихте дали. Основна причина - бранша се превърна в занаятчииско поприще, в което повечето решиха, че ще изкарат пари за насъщния.
 Моникамария престането с определенията си за това кой е доволен и недоволен от живота. Вие ще сте бъдеща булка, съсредоточете се върху това събитие и оставете останалите хора като мен на мира. С интерес ще проследим как са протекли събитията при вас. И не давайте съвет как да развиваме бизнеса си, мисля, че нямате това право. Ако искате да имате подобен бизнес, развийте го, вложете пари, изтеглете пари и работете. Аз лично съвет не искам как да печеля пари и да набирам клиенти. Мисля, че се месите в неща, които са много далеч от вас. Съсредоточете се върху празника си, не се занимавайте с мен.
 gucci, България е далече от света. В нашата страна определящ признак за всичко е цената, а ако тя е нулева още по-дбре. Съвсем други са пазарните принципи  у нас, всеки колега би го потвърдил. Нещата ще са така, до момента, в който хората, които работят за съществуването си в този бранш отидат да работят друго нещо.
  И пак повтарям - всеки мже да изразява мнение, малцина са тези, които могат да дават съвети. По-напред съм обяснил защо. Спирам с коментарите си, нека младоженците се радват на празника си, а бизнеса оставете на нас.
« Последна редакция: август 20, 2011, 14:40:28 от Pachoran » Активен
Monikamaria
Баш Майстор
**
Пол: Жена
Публикации: 1505



Моят сватбен албум

« Отговор #33 -: август 20, 2011, 23:03:45 »

gucci, ти си много права! Хората за това плащат, но уви... pardon Тук сме дървени философи.
Pachoran, вас не ви слагам на равно с всички хора от този бранш, поради простата причина, че ако всички бяха като вас, то по-добре е да нямам сватбен филм!  pardon Постоянно мрънкане, недоволстване и капризи от страната на търговеца (защото вие сте такъв) са недопустими - ами те ще развалят настроението на младоженците! И да седнете и да обяснявате какво е бизнес, просто защото сте видео-оператор ми се струва нелогично! Та ние, останалите хора не се ли занимаваме с нещо? Или ние сме по професия сватбари и форумци и с бизнес не се занимава никой от нас, сигурно?  shok
Този, който трябва да бъде оставен на мира не сте вие, а вие трябва да оставите хората да дават спокойно, свободно и без страх от вашето мърморене, своето мнение. Ако искате четете темите, но недейте да налагате цензура!
Приключвам с дискусията с вас.
Активен
Teo
Отговорник
Заслужил майстор на спорта
*
Пол: Мъж
Публикации: 2277



Моят сватбен албум

« Отговор #34 -: август 23, 2011, 08:51:15 »

Трябва да сложим рейтинги на постовете - тук има няколко много много добри изказвания.

Аз съм съгласен с мнението на Monikamaria. Мрънкането от страна на търговеца (изпълнителя) в сватбения бизнес е често срещана черта в България. В повечето случай, ако клиентите разберат какво се говори зад гърба им съм сигурен, че ще им се развали празника.

Жалко е когато професионалистите не искат да се вслушат в съветите дадени от птребителите на тяхната услуга.В цял свят се правят изследвания и анкети за да разберат професионалистите къде грешат в подхода си към потребителите на услуги и какво е нужно да променят и подобрят.Добрите професионалисти биха се вслушали или поне биха се държали културно и толерантно в постовете си.

Това ще се случи след няколко години в България. В един момент летвата на потребителите ще се вдигне и тогава сериозните фирми ще прибегнат към подобни подходи.

Един от показателите, че времето не е дошло са постове като този http://forum.svatbata.bg/index.php/topic,29860.msg486653.html#msg486653 и напоследък често ходатайстване да трием и променяме теми или постове с отрицателни мнения. Ще ви разкрия каква е схемата, защото тя се повтаря вече няколко години. Обажда се "наплютия" професионалист (НП).
Първият въпрос почти винаги е за цени на реклама. След кратък разговор се минава на същинската тема - от която се разбира, че трябва да изтъргваме реклама срещу елегантна цензура. След като на НП му стане ясно, че това няма да се случи се преминава към следващата стъпка. Тук сценария се разделя и се получават различни комбинации: Омайване и лъготене на модератор; ходатайстване по различни пътеки; заплахи, съд и адвокати;
Спомням си преди две или три години как тук беше разкрита истината за един хотел и ресторант с много лошо отношение - тогава в офиса се обади управителя и намекна, че ще си имаме работа с известна силово-икономическа групировка.   funnytooth

Nina, повечето клиенти се страхуват да разкрият себе си преди да получат цена, защото са сигурни, че цената ще се формира според социалния им статус. Затова клиентите опипват почвата с проучване на познати цени (например колко струват калъфите в твоя случай) и на база това си правят изводи за останалите цени smile
Активен
Pachoran
Сватбен ШАМАН
*
Пол: Мъж
Публикации: 1044


« Отговор #35 -: август 24, 2011, 08:51:04 »

 В моята практика не познавам колега, който с поведението си да се приближава до незнайно защо използвания термин "мрънкане". Професионалистите не само комуникират с клиентите , а правят същото и със свои колеги. Сигурен съм, че те комуникират и в двата случая по един и същи начин.
 Тео, няма как бързо да се промени манталитета на клиентите и търговците. И съм сигурен, че няма да е скоро. Поведението на търговеца е продиктувано единствено от поведението на клиента. Знаете ли колко е приятно да стигнеш до сделка баз пазарене, т.е. да дадеш на клиента ценоразпис, а той да си избере стоката и услугата. Да, но това няма как да стане днес. В пълна сила влиза ориенталския манталитет на пазаренето. Интересно защо се получава единствено така в сферата на услугите. Аз мисля, че и в бъдеще клиента няма да знае какво иска, да е готов да заплати това , което иска. В по-голяма част от случаите клиента е неинформиран и в стремежа си да спести средства залита в грешна посока.
 Никога цената на услугата не трябва да се определя по социалния статус, образователен статус и т.н. Но често това явление се среща, защото не се работи на реална цена. Този, който работи на реална пазарна цена не се интересува от приходите или образованието на клиента. Просто защото е дал нормалната цена на пазара. А за да се даде нормална цена, трябва да се спазят основни принципи в бизнеса, да се раздели цената на труда от цената на наем на техниката, транспортните разходи, разходите за амортицация на техниката, разходите за ток, офис....много, много неща. А дали колегите са наясно с тях и ли те са в бранша на занаятчиите, работят за препитанието си...А клиента наясно ли е с тези неща, естетествено, че не, а и не му влиза в работата. Проблемът е в професионалистите, от тяхната готовност да работят по нормални правила и критериии. Нормалната бизнес среда води до само хубави неща за клиента. Но на този етап няма как да стане това, няма причини да се случи. А и поведението на клиента не е адеквтно на нормалния купувач на стока или услуга. Няма го нормалния ценоразпис в бранша, работи се за препитанието на повечето...
« Последна редакция: август 24, 2011, 08:56:56 от Pachoran » Активен
gucci
Leader
****
Пол: Жена
Публикации: 6319


Обичаме се!


Моят сватбен албум

« Отговор #36 -: август 24, 2011, 18:52:23 »

Pachoran не разбирам защо за всичко се обвинява клиента.Аз също работя в сферата на услугите.И да съгласна съм че има трудни клиенти и клиенти с които се работи по лесно.Но те са клиенти и еднакво добре се обслужват всички.Ако не иска човек да работи с даден клиент просто да не поема ангажимент.Ама е несериозно да се поема ангажимент без да можеш да го свършиш,без да имаш нужната техническа база да го осъществиш.Нормално е когато човек дава мнение за работата на някой специалист да изхожда от лични наблюдения.Но не мога да възприема ,че се нападат потребители защото имат мнение по даден въпрос и той е негативен.В тази тема дори не се споменават имена.Само съвети-дали ще се вслушате в тях или не преценявате сами,но не се дръжте като безгрешни и не се дръжте високомерно все едно вие сте клиента и клиентите трябва да се съобразят с вас.Ако трябва да бъда честна -не бих наела никой от специалистите които присъстват тук във форума.И знаете ли защо-защото ми омръзна да чета спорове за цени,за интриги,мрънкане и т.н.Никой на сила не ви е накарал да го работите.И това че булките се оплакват от цените-ми то всеки ден някой се оплаква за цените на нещо-на сиренето,на олиото,на апартаментите,на застраховките и т.н.Защо си мислите че във вашия бранш трябва да е различно.А пазаренето ако мине мине-а хората с пари се пазарят най много.Това ни е черта.И при мене се пробват-но като не видят че минава или остават или си заминават.За мен един добър професионалист -трябва да се учи от негативити/да не допуска да се появяват при него/ и да се стреми да става все по добър в бранша.
Активен
carlyangel
Сватбен ШАМАН
*
Пол: Жена
Публикации: 1377


Обичаме нашето хубаво момиченце :)


Моят сватбен албум

« Отговор #37 -: август 24, 2011, 19:36:20 »

И на мен ми направи впечатление негативното отношение на професионалистите към клиентите.
Искам да приложа следното мнение на Pachoran като цитат от друга тема,за да попитам дали това е нормално според вас?
Цитат
Повечето клиенти си въобразяват, че са единствените за деня или седмицата, но уви. Добрите винаги в натоварен сезон имат достатъчно много работа. В реда на нещата е, бъдещите младоженци да са активната страна, те са тези, които се интересуват и "ръчкат" професионално занимаващите се с тази дейност.
Аз смятам,че никой не е длъжен да "ръчка" някого,за да си върши работата.Прав е Пачоран,че пазаренето е грозна гледка.Имам леля,с която не ходя нарочно на пазар,защото цепи стотинката на 2 и ме е срам от нея.НО забелязвам и нещо друго.Хората в Б-я,работещи с клиенти си мислят,че  същият им е длъжен все за нещо и го обявяват за враг номер 1.Това също е типична наша черта,която не бих причислила към добрите такива. nea И друго- какво ме интересуват мен като младоженка примерно другите булки,които имат сватби в днешния ден и от къде на къде ще ме карат да се чувствам неудобно от това,че искам да се почувствам единствена?Значи да се съобразявам,че съм 2-ра дупка на кавала и един вид да ме претупат,защото имало и други,не съм била само аз,а отгоре на всичко да ме обявят и за досадница.Е,извинявайте,ама все пак хората желаят на този ден само те да имат значение и това да е техния специален ден и не искат да се чувстват "поредните" младоженци. nea
Всички младоженци се вълнуват,а това че за професионалистите сме "поредните",не би трябвало да бъде дори намекнато. good
И аз съм работила само и единствено в търговията.Има много трудни и досадни клиенти,но никога не съм била негативно настроена към тях нито съм ги смятала за натрапници.Има хора,които не разбират от дадено нещо и наистина се нуждаят от повече внимание и обяснения.
Забелязвам,че доста от видеооператорите,пишещи тук,дават съвет от сорта "Вие не разбирате от камера,обектив и тн. и снимките ви не са на фокус." Ами и аз не разбирам и не съм длъжна в край на сметка,иначе и аз бих станала фотограф.  pardon
« Последна редакция: август 24, 2011, 19:41:01 от carlyangel » Активен
gucci
Leader
****
Пол: Жена
Публикации: 6319


Обичаме се!


Моят сватбен албум

« Отговор #38 -: август 24, 2011, 20:03:12 »

Повече от нормално е че младоженците не са единствени за деня и съм съгласна с Пачоран че добрите професионалсти поемат повече от една сватба в натоварения сезон.Важното е обаче младоженците да се чувстват така все едно са единствените.Важното е обслужването да е на ниво.Не съм съгласно обаче с това че клиента е активната страна.Все пак това е бизнес и за да получи услуга даден клиент не е нужно да ръчка някой,а напротив.Забелязала съм обаче се хората на изкуството имат едно особено отношение към клиента-смятат че тяхната работа е изкуство и бизнес едновременно и затова искат да изтъкнат че те не просто са бизнесмени,а и творци и очакват по особено отношение.
Но стига разсъждения-нека дам няколко съвета за това какво намен ми е направило впечатление по сватбите и моите забележки към професионалистите.
1.Облеклото-писна ми да гледам ДЖ,Фотографи и Видеооператори по джапанки,къси панталони и прочие неподходящо облекло.
2.Прекалено самочувствие и високомерие-когато една булка иска да и обясните ами направете го и то така че да разбере,а не се дръжте все едно тя е глупачка че незнае вашите термини.Сигурна съм че ако тя е лекар вие също незнаете нейните термини и ако отидете на преглед при нея ще искате да ви обясни на достъпен език
3.Поемане на ангажимент за нещо което не е във вашите способности-добрия професионлист пази своето име-когато не можеш нещо по добре откажи отколкото да разочароваш човека гласувал ти доверие.
4.Липса на договорни отношение-много често се отказва сключването на договор между страните и това се смята за липса на доверие към тях.Добрите професионалисти н се притесняват да сключат договор и биха искали да го има.
5.Признание за допуснатите грешки и реванш за това-всеки греши и понякога грешките не зависят от нас и просто се случват проблеми.Правилния подход към клиента ще го накарат да бъде по малко огорчен и с подходящ жест от ваша страна ефекта е различен
6.Гъвкавост в предложенията и услугите-липса на материали,липса на време,много малко разнообразие в предлаганите услуги.
7.Опит за натрапване на мнение-ако едно нещо искат да е червено,дори и да не си подхожда аз искам червено-предложете зелено но ако кажа че не искам съгласете се на червено.Не е нужно после да сложите червените ми снимки в портфолиото си.
Айде стига толкова съм ви досаждала с моите непрофесионални мнения.
Активен
melusina
Ентусиаст
**
Публикации: 130


Коя е думата с 4 букви, която се пише с 5 грешки?


« Отговор #39 -: август 24, 2011, 20:22:58 »

Дано повече бъдещи клиенти четат тази, пък и други теми, че да си направят изводите на какво чудо - изпълнител ли, професионалист ли, търговец ли, могат да попаднат, че и гък после няма да им дадат да кажат, камо ли мнението си свободно да изразят. И да имат едно наум. А хората, които си презират клиентите, дали всъщност си обичат професията и това, с което се занимават, и дали съответно уважават и собствения си труд...
А като един бивш сватбар, ще ми се и аз да вметна едно съветче, за тия доставчици на услуги, които приемат положително критиката и я използват за подобрения: моля ви, научете се да пишете на правилен български език! Няма нищо мистериозно и недостъпно в правилната употреба на пълен и непълен член и на пунктуационните правила. И ако във всекидневното общуване във форума някоя и друга грешчица е простима, допусната я в бързината, я между останалата маса писания, то недопустимо е лица, изкарващи прехраната си, наред с другото, и с употребата за търговски цели на българския език, да предлагат каталози, надписи на покани, и т.н., и т.н., с правописни грешки  girl_impossible  Вярно, че образованието ни куца, ама има правописни речници, има граматики, има компютърни програми за проверка на правописа, и стига човек да има желание, може да навакса ...
Активен
pebbles
Сватбен ГУРУ
*****
Пол: Жена
Публикации: 763



Моят сватбен албум

« Отговор #40 -: август 24, 2011, 22:16:26 »

Да разведря малко обстановката Wink

Отиваме ние, преди стотина години, да си избираме сватбен фотограф. Отиваме в офиса на препоръчана ни фирма, приемат ни с още една двойка, показват ни сватбен филм и започваме да си говорим разни работи.

Стигаме до това, на какво държим ние. Аз, напълно наясно, че от фотография разбирам колкото Стиви Уондър, заявявам с усмивка на уста, че единственото важно за мен е да изглеждаме хубави. Отсреща настъпва смут, няколкосекундно мълчание и после "Еми, те ако ви гримират добре и сте добре облечени, ще сте хубави, иначе няма как"

Тук, според мен, беше мястото на бялата лъжа и комплимента. Пък, какъв фанатик на честността трябва да си, да се притесняваш ТОООЛКОВА, че ще сме грозни на сватбата си. Нямаме видими физически малформации и цял живот сме си гледали физиономиите в огледалото, все трябва да сме свикнали и да сме си симпатични.
Та, това ми беше мисълта, някой невинен комплимент няма да убие никого.
Активен
Deliysky
Сватбен ШАМАН
*
Публикации: 1353


www.Deliysky.com


« Отговор #41 -: август 25, 2011, 03:33:36 »

Пебълс, разгледах ти албума и според мен фотографът ви е снимал добре. Не знам какво го е притеснило, симпатична двойка сте, но наистина, при кофти фотограф или лоша и неправилна прическа и грим, както и неправилен избор на рокля, резултатът може да бъде доста плачевен.  Трябва да ви призная, като човек от другата страна на бариерата, че над 50% от крайния резултат зависи от самите вас. Ние например даваме списък с препоръки за сватбения ден.И когато на тези добронамерени съвети не бъде обърнато нужното внимание, когато младоженците не могат да се отпуснат, когато гледат на фотоапарата , като на снайпер  - ами това се вижда после. Това е настроението, това е документирано. А има един друг тип клиенти - помислили и премислили всичко, ходили на пробен грим и прическа, наспали се добре предната вечер, започват с усмивка, от нищо не им пука, нищо не ги притеснява и нещата изглеждат по съвсем друг начин.
Активен
svekarva
Заслужил майстор на спорта
***
Публикации: 4023



« Отговор #42 -: септември 21, 2011, 14:03:38 »

Това е настроението, това е документирано.
;)pebbles, ако ти бяха казали, че си хубава, току виж си отишла без грим и прическа и после какво......те виновни, че си се надула от гордост и така са те документирали!
Активен
Деница Звездица
Global Moderator
Сватбен ГУРУ
*
Публикации: 863


Dum spiro, spero!


« Отговор #43 -: февруари 28, 2012, 14:36:24 »

Здравейте!

Мисля да обновя темата с няколко примера, а част от професионалистите и дори булките, които я четат, да помислят над поста ми.
Преди няколко месеца попаднах на един сватбен сайт, който подпомага бъдещите булки с контакти на фотографи, видеооператори, ресторанти, агенции и т.н. На практика точно такава информация там няма нито достатъчно подробна, нито кой знае колко разнообразна, но ми е ясно, че сайтът не е направен, за да е от голяма помощ, а за да е полезен и на тези, които са го създали... Та, да не излизам от темата - същият сайт поддържа и онлайн органайзер, който е хубав и сравнително удобен, което ме накара и да се регистрирам. Не мога да съм сигурна за това дали в общите условия е пишело, че може да ме спамират нон стоп с оферти на предлагащите сватбени услуги, но е факт, че за около седмица получих 10 информационни мейла, част от които изтрих, макар че щяха да са от интерес да ги прочетете. Днес отново получих такъв имейл, който обаче ще публикувам, за да мога посредством това да си позволя да покажа и на булките разликата в комуникацията от професионалисти и от хора, просто изкарващи пари от сватбо-правенето.

"Получено от: ............................
до мен

Снимането се извършва при добър сценарий
с професионална цифрова фото и видеокамера

ПРЕДИМСТВАТА :
1.      По-ясно и чисто цифрово изображение и направа на качествено DVD с подробно меню.
2.      Пълна компютърна обработка с ефекти,надписи и качествен стерео звук.
3.      Изработка на клип за увод и финал.
4.      Ползване на артистично осветление.
5.      Принтиране и гравиране на дисковете в луксозни кутии с обложки.
6.      Деветнадесет годишен опит в заснемане на тържества в Софийска, Кюстендилска и Благоевградска област.

ФОТОСЕСИЯ   с проф. цифров фотоапарат и пълна обработка на снимките.
Запис на  диск с възможност за гледане на DVD, PC  или копиране на хартия.
Включва: Озвучен слайд от над 100 снимки и над 300 бр. обработени снимки за копиране на хартия.
Изработване на фото книга с договорен брой страници и размер.

Забележка: Цените за цялостно фото и видеозаснемане на тържеството с обработка на филма и снимките в продължение на 5-6 денонощия са по договаряне.

Отстъпка при ползване на двете услуги !!"

-------------------------------------------
Край на цитата.

Мисля, че сами можете да си направите изводите. На господина, който ми е пуснал този СПАМ, мога само му намигна и да кажа, че липсата на представяне дори с едно име в писмото, автоматично прави интерсът ми към рекламата му нулев. А на всички ще кажа, че това е цялото писмо - без представяне, без имена, без увод и т.н. Не търся литератор-фотограф, но, съгласете се, малко те кара да се усмихнеш тоя текст. "Не правете това у дома си!", както се казваше в едно популярно клише от предаване. 
Активен
Deliysky
Сватбен ШАМАН
*
Публикации: 1353


www.Deliysky.com


« Отговор #44 -: февруари 28, 2012, 14:49:37 »

 :offtopic:Ми който не може да се продава, използва какво ли не похвати. Аз наскоро реших да си сменя фирмата и знаете ли какво ми се случи? Заринаха ми пощата разни счетоводни кантори с предложения. Дълго време не знаех защо, но се светнах -  вадят координатите ми от търговския регистър или място на което се публикуват новите фирми. Но ги трия без да чета, това не е професионално за мен.Не е зле да споделиш сайта с хубавата уловка органайзер! Да взема да го публикувам безплатно тоя органаизер, да та няма и други изгорели.
Активен
Страници: 1 2 [3] 4 5  Всички   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines