Здравей, Гост    Вход: 
 
Регистрация   Забравена парола
Карта на сайта    Сватбен речник

Добре дошъл, Гост.

март 28, 2024, 22:06:07

 
Добре дошъл, Гост.

За вход използвайте лентата в горната част на екрана!

Новини:
 
   Начало   Помощ Търси Календар Вход Регистрация  
Страници: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 24   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Координатор на сватбата!  (Прочетена 176523 пъти)
 
DjNick Mc
Сватбен ГУРУ
*****
Пол: Мъж
Публикации: 568


Ние можем и знаем как... !!!


« Отговор #210 -: декември 04, 2012, 12:29:01 »

Като изключим декорацията всичко останало е работа на координатора. Това с калъфите,цветя и т.н. няма как да го направи тичайки от църквата в дома и после в ресторанта. Има си отделни хора,които се занимават с декора.

Точно това искам да кажа good Координатора следи какво и кога трябва да се прави било то от младоженците или от персонала на заведението или от другите подизпълнители от събитието.
Инъче и многоръката Шива няма как да извърши всичко изброено в един от предишните постове smile
освен ако не е един от "Дневниците на Вампира" хахаах. Докато мигнеш и е прескочил от дома на булката в дома на младоженеца и вече е при кумовете smile
« Последна редакция: декември 04, 2012, 12:42:24 от DjNick Mc » Активен
Мрявка
Сватбен ГУРУ
*****
Пол: Жена
Публикации: 775



« Отговор #211 -: декември 05, 2012, 14:33:50 »

И аз си търся добър координатор, някой да има впечатления от такъв във Варна?
Активен
emocia_wa
Професор
****
Публикации: 399



« Отговор #212 -: декември 12, 2012, 18:20:31 »

абсолютно съм съгласна с Nina Style и DjNick Mc - координатора "координира" всички подизпълнители smile. Всяко едно отделно нещо изисква време, хора и не на последно място компетентност  good
Мрявка повечето сватбени агенции работят в цялата страна. Единствената разлика е, че ако е от друг град младоженците покриват разходите по път и нощувки.
Активен
Pachoran
Сватбен ШАМАН
*
Пол: Мъж
Публикации: 1044


« Отговор #213 -: декември 12, 2012, 22:49:36 »

 Координаторът на една сватба не координира всички подизпълнители, а организира гостите и младоженците в определена степен и в определен смисъл. Аз като готвач не се интересувам от работата на координатора, като оператор също .... Координаторът има много ограничени функции, в по-голямата си част спомагателни и представителни.
Активен
illane
Ентусиаст
**
Публикации: 89



« Отговор #214 -: декември 13, 2012, 10:59:43 »

Съгласна съм с Pachoran.
На мен като ми обясняваха в агенцията какво прави координатора, ми казаха, че ще следи дали всички неща по различните ритуали са си на мястото и ще настани гостите.
Активен
ma6ka_
Сватбен ШАМАН
*
Публикации: 1025



Моят сватбен албум

« Отговор #215 -: декември 13, 2012, 12:03:14 »

На Координатора работата му е да следи всичко и всички - гости, настаняване, оператор, фотограф, декорация, сервитьори, алкохол, DJ, младоженци и  т.н. Затова и координатора /или сватбения агент/ обикновено не е сам, а с екип. Предварително се е уговорил с фото, оператор, ритуална зала, църква, ресторант и т.н. как ще протекат нещата през деня, а в сватбения ден той и екипът му следят всичко да е както са го искали младоженците. Настаняването на гостите и елементите от ритуалите могат да ги поставят и от ресторанта, но те не могат да координират кога точно ще влезнат младоженците, DJ да пусне избраната мелодия, майките да са подготвени по местата за ритуала. да им поднесат питка, чаши, шампанско и т.н.
Активен
emocia_wa
Професор
****
Публикации: 399



« Отговор #216 -: декември 13, 2012, 14:35:29 »

ma6ka_ е права  good координатора няма само представителни функции - да, настаняването на гостите и координирането на младоженците и ритуалите са част от задълженията, но не само - работата на всички се следи и контролира. Готвача, видеооператора, декорацията...Всичко трябва да е точно както е обсъдено с младоженците и по график.  good Ако нещо не случи както е уговорено или някой закъснее, не се появи - координатора трябва да реагира на момента, в което отменя младоженците и те не се занимават и притесняват  pardon Всеки знае колко много неща могат да се объркат в деня и, че едно добро планиране на нещата е само част от организацията. Неприятните изненади винаги са вероятни, те не зависят само от доброто желание и планиране - понякога нещата не зависят от нас  pardon
illane има много сватбени агенции и всеки има своя интерпретация на понятието "координатор"/координиране в деня на сватбата. Обикновено е свързано с предлаганите услуги от агенцията  pardon Някои агенции наричат координиране само посрещането и настаняването на гостите  pardon моето мнение е, че с това не се изчерпват функциите на координатора/агенцията/екипа.
Активен
Pachoran
Сватбен ШАМАН
*
Пол: Мъж
Публикации: 1044


« Отговор #217 -: декември 13, 2012, 21:27:31 »

 Колеги, нека да не подвеждаме бъдещите младоженци в изясняване ролята на координатора на една сватба. В интерес на младоженците е да са запознати точно със задълженията на един координатор. В този ред на мисли подчертавам, че координатор на цялата сватба като събитие е изключително рядко явление и ако е съществувало в моята практика, то е било на сватби с много висок бюджет. Моля агенциите и техните представители говорят за реалистични неща, защото в стремежа си да увеличат своята степен на важност относно работа, те говорят нереалистични неща. Може ли някой представител на агенция да ми разясни публично, как ще координира моята работа, ако аз бях готвача на ресторанта. А ако съм оператор кой и какъв е способа на координиране на моята работа ? Какво се координира при контакта с длъжностните лица в ритуалната зала, а в църковния храм ?
 Без да се заяждам, но аз нямам случай в моята практика, в който ден или дни преди началото на сватбено събитие да ми се обади координатор. И като се обади какво ще ме пита или организира ? Този координатор трета страна по договора ми с младоженците ли е ? Присъствал ли е при сключване на договора ? Дори при високобюджетните сватби добрите сватбени агенции избягват пряко въздействие върху работата на подизпълнителите, защото са наясно, че всяка тяхна намеса води до манджа с грозде. Добрите агенции се доверяват на добрите подизпълнители и не координират всеки срещнат за щяло и нещяло. Дебело подчертавам - повечето подизпълнители не се занимават единствено и само със сватбени тържества. Това агенциите не могат и не искат да разберат, такова е нивото им за съжаление. Иначе да си координатор според тях е много важно и необходимо нещо.
  ma6ka_ в изключително заблуждение си относно координатора на една сватба. Виждам, че си бъдеща булка и в твой интерес е да полюбопитстваш най-малкото по дискутирания въпрос, да поразпиташ, да се позаинтересуваш .... Но не и да говориш все едно зад гърба си имаш 1, или 100, или 1 000 сватби...
Активен
ratatui
Баш Майстор
**
Пол: Жена
Публикации: 1980


Моят сватбен албум

« Отговор #218 -: декември 13, 2012, 21:48:04 »

Здравейте!
Планирам сватба за догодина и тъй като още съм много нова в това не се бях замисляла за координатор в деня на сватбата или за сватбена агенция като цяло.
Сега след като изчетох темата мисля, че координатора е задължителен, но се замислям дали направо не е по-добре да се наеме агенция за цялото събитие, а на само за конкретния ден?
Ако някой има впечатления от "Вълшебниците" моля да ги сподели с мен!
Активен
magi1
Любопитен
*
Публикации: 29



« Отговор #219 -: декември 13, 2012, 22:45:23 »

Здравейте и от мен, аз съм на 100 % за координатор и за агенция. Искам на този ден никой да не ме занимава с нищо, да забравя, че имам телефон. Никак не е лошо през целия ден да има човек, към който да се обръщат всички, ако имат въпроси. Поинтересувах се от позната и ми каза, че е платила 150 лв.за координатор за целия ден, струва ми се, че не е чак толкова, като се има предвид колко средства отиват. Все пак не очаквам координатора да е като в американските филми със слушалка  в ухото да командва целия екип  smile, но все пак ще ми е полезно да се стиковат нещата, аз мисля че може точно координатора да следи да не се надписват сметките на допълнителните поръчки . .. И за агенция съм ЗА стига да са професионалисти, а не аматьори и да не натрапват цялостни пакети с разни безсмислени услуги.
Активен
ma6ka_
Сватбен ШАМАН
*
Публикации: 1025



Моят сватбен албум

« Отговор #220 -: декември 14, 2012, 11:22:28 »

Колеги, нека да не подвеждаме бъдещите младоженци в изясняване ролята на координатора на една сватба. В интерес на младоженците е да са запознати точно със задълженията на един координатор. В този ред на мисли подчертавам, че координатор на цялата сватба като събитие е изключително рядко явление и ако е съществувало в моята практика, то е било на сватби с много висок бюджет. Моля агенциите и техните представители говорят за реалистични неща, защото в стремежа си да увеличат своята степен на важност относно работа, те говорят нереалистични неща. Може ли някой представител на агенция да ми разясни публично, как ще координира моята работа, ако аз бях готвача на ресторанта. А ако съм оператор кой и какъв е способа на координиране на моята работа ? Какво се координира при контакта с длъжностните лица в ритуалната зала, а в църковния храм ?
 Без да се заяждам, но аз нямам случай в моята практика, в който ден или дни преди началото на сватбено събитие да ми се обади координатор. И като се обади какво ще ме пита или организира ? Този координатор трета страна по договора ми с младоженците ли е ? Присъствал ли е при сключване на договора ? Дори при високобюджетните сватби добрите сватбени агенции избягват пряко въздействие върху работата на подизпълнителите, защото са наясно, че всяка тяхна намеса води до манджа с грозде. Добрите агенции се доверяват на добрите подизпълнители и не координират всеки срещнат за щяло и нещяло. Дебело подчертавам - повечето подизпълнители не се занимават единствено и само със сватбени тържества. Това агенциите не могат и не искат да разберат, такова е нивото им за съжаление. Иначе да си координатор според тях е много важно и необходимо нещо.
  ma6ka_ в изключително заблуждение си относно координатора на една сватба. Виждам, че си бъдеща булка и в твой интерес е да полюбопитстваш най-малкото по дискутирания въпрос, да поразпиташ, да се позаинтересуваш .... Но не и да говориш все едно зад гърба си имаш 1, или 100, или 1 000 сватби...
Pachoran, освен че съм бъдеща булка съм работила и в сватбена агенция /ама от тези, които се занимават с цялостната организация на събитието, а не с настаняването на гостите/, а преди това повече от 3 години съм се занимавала и с корпоративни събития /отново с цялостната организация, не с настаняване на гостите/. Да, събитията, в които съм участвала не са 1000, но със сигурност са няколко стотици. В момента се занимавам със съвсем друга дейност, повече от 2 години.
Ако една булка иска координатор на сватбата, който да й настани гостите и да постави бялото платно в ресторанта, със същия успех може да си наеме 2 промотърки за по 25 лв /за 3 часа работа/ и момичета ще свършат тази работа.
Координаторът на сватбата, за да застане с репутацията си и опита си зад това събитие, трябва да координира цялото събитие. Готвача в ресторанта го координира управителя на ресторанта, а сватбеният координатор комуникира с управителя. Никои не говори, че сватбения координатор влиза в кухнята и гледа дали всички пилешки пържоли са изпечени еднакво.
Относно работата на фотографа и видео оператора, координатора не им стои на главите да им казва от кои ъгъл да снимат. Често пъти договорите минават през агенциите. Тук работата на координатора е да запознае фото екипа с целия сценарий /който преди това е направен заедно с младоженците/. Често пъти на сватбите има изненади към младоженците от техни близки или такива помежду им. Обикновено координатора знае това и подготвя фото екипа къде какво ще се случи в залата, за да прецени фото екипа как ще стане най-добре заснемането на случката, така че на края да има хубави снимки и филм.
Аз лично не разбирам каква точно е работата на координатор, който само настанява гостите и подготвят елементите за ритуалите. Тези хора не могат да реагират при възникването на някаква извънредна ситуация, защото не са запознати с уговорките между младоженците и екипа, който работи по тяхното събитие. И когато нещо се случи непредвидено, започват да валят куп въпроси към младоженците и техните родители.
Pachoran, моля да не приемаш поста ми като заяждане или нещо подобно. Това са неща от моя опит. Сега когато трябва да помисля за организацията на моята сватба, съм 100% убедена, че ми е необходим сватбен координатор, ама не да преброи бутилките с алкохол, а да поеме всичко. Според мен така се спестява и доста време и нерви, защото човекът с опит знае как стоят нещата и има информацията, която тепърва младоженците ще откриват.
Извинявам се дълги пост.
Активен
Pachoran
Сватбен ШАМАН
*
Пол: Мъж
Публикации: 1044


« Отговор #221 -: декември 14, 2012, 14:48:55 »

 ma6ka_  Доволен съм от поста Ви, защото сте бъдеща булка, която знае какво ще поиска от наетия за сватбеното си тържество координатор. На практика обаче не всеки може да си позволи тази услуга и най-често координаторът се наема за съвсем елементарни и неангажиращи неща, задачи с по-малка отговорност.
 Относно сватбените агенции съм изразил мнение в конкретната тема, но в общи линии до този момент сватбените агенции са далечко от много неща. Сватбените агенции искат това така да бъде. Те и до този момент играят на дребно, предлагат подизпълнители, от които могат да вземат някаква дребна сума като комисион или имат определени личностни отношения. Профисионализмът не е водещ фактор при наемането на подизпълнители. Определящ фактор е цената, т.е. водеща е най-ниската цена на услуга.
 Относно корпоративните събития нещата не са за този форум. Координаторите там и тези от сватбения бранш са две различни неща, които нямат база за сравнение. А и не сте права относно напътствията към подизпълнителите, нещата стоят по съвсем друг начин. Ще ви дам конкретен пример. Координаторът на едно корпоративно събитие е излишно и безмислено да съветва оператора или операторите, има си режисЬор или продуцент, който има съвсем други творчески виждания. Продуцентът е отговорен за филма. Но сигурно сте работили за по-малки събития, отразявани от един оператор в ролята на оператор, продуцент, режисьор, фотограф и всичко останало в едно. За 300 лева, както хостесите за 25 лева.
Активен
ma6ka_
Сватбен ШАМАН
*
Публикации: 1025



Моят сватбен албум

« Отговор #222 -: декември 14, 2012, 16:38:58 »

Аз лично мисля, че трябва да има организатор на сватбата, но не само за настаняването, а за цялостната организация на сватбата. Изненади могат да се очакват от всеки. На моя приятелка на сватбата DJ-ят се напи – провали цялата сватба и мъжът й трябваше да се разправя с него /нямаше организатор/. На сватба на моя колежка фотографа не засне разчупването на питката– бил до тоалетната /а е имал сценарий и е знаел кога какво ще се случи, като има зор да каже, може и да се изчака/!!! На втората сватба имаше координатор, но не се намеси – това не му влизало в задълженията.
За щастие не съм работила с оператор или фотограф за 300 лв. Все пак професионалистите знаят цената за своя труд. Агенциите обикновено работят срещу  хонорар за събитието – с конкретна стойност и ясно обявен в бюджета, а не „разхвърлян” по другите пера. Но агенции всякакви, както и оператори.
Да, разбира се, че агенциите ще имат предпочитание за един или друг партньор, защото са убедени в неговата работа и знаят какъв ще е резултатът. Партньорите с опит не дават комисионни на кого и да било! Агенцията  може да препоръча, но последната дума е на клиента /младоженците/.
Не всеки може да си позволи тези услуги, така е. За мен също е трудно.
Може би не е тук мястото за тези коментари. Все пак съм в изключително заблуждение и е в мой интерес да „полюбопитствам” най-малкото по дискутирания въпрос. Сигурна съм, че няма тема, по която да не си вещ, Pachoran.
Активен
Pachoran
Сватбен ШАМАН
*
Пол: Мъж
Публикации: 1044


« Отговор #223 -: декември 14, 2012, 20:41:40 »

 В интерес на младоженците е да са детайлно запознати с всичко около своя празник. И понеже този празник е първи за тях като възможност за организация, доказване и т.н , те се впускат смело и безотговорно и трудно приемат мнение, особено от професионалистите. Друго е да получат мнение от Вас като човек участвал в организацията на сватби като събитие най-малкото, а в последствие и събития с друг характер. По принцип форума има много хубави и полезни теми, но най-често изява имат бъдещите младоженци, които импулсивно и стихийно организират своето събитие. Често присъстват и хора с определени комплекси и проблеми, но приемам това им качество като следствие на стреса от предстоящото събитие.
 Според мен от човека наречен "координатор на сватбата " се очаква много и реално той няма физическата и психическа възможност да се справи с всичко около организацията. Координаторът е прекия изпълнител в организацията, но той е само част от едно звено от институцията занимаваща се с организацията на сватбата. Тази институция може да бъде фирма или просто някаква агенция без юридическа регистрация. Лично аз смятам, че организацията трябва да започне с мнението на сватбения съветник - физическо или представител на юридическо лице. Съветникът е лицето, което ще бъде първоначално в помощ и по отношение на бюджета, и по отношение на подизпълнителите, и по отношение на избора на местата за ритуали... И въз основа на неговата дейност  координаторите планират и организират практически реда и начина на изпълнение.
Активен
Nina Style
Баш Майстор
**
Пол: Жена
Публикации: 1790


www.ninabg.com


Моят сватбен албум

« Отговор #224 -: декември 14, 2012, 21:19:51 »

В интерес на младоженците е да са детайлно запознати с всичко около своя празник. И понеже този празник е първи за тях като възможност за организация, доказване и т.н , те се впускат смело и безотговорно и трудно приемат мнение, особено от професионалистите. Друго е да получат мнение от Вас като човек участвал в организацията на сватби като събитие най-малкото, а в последствие и събития с друг характер. По принцип форума има много хубави и полезни теми, но най-често изява имат бъдещите младоженци, които импулсивно и стихийно организират своето събитие. Често присъстват и хора с определени комплекси и проблеми, но приемам това им качество като следствие на стреса от предстоящото събитие.
 Според мен от човека наречен "координатор на сватбата " се очаква много и реално той няма физическата и психическа възможност да се справи с всичко около организацията. Координаторът е прекия изпълнител в организацията, но той е само част от едно звено от институцията занимаваща се с организацията на сватбата. Тази институция може да бъде фирма или просто някаква агенция без юридическа регистрация. Лично аз смятам, че организацията трябва да започне с мнението на сватбения съветник - физическо или представител на юридическо лице. Съветникът е лицето, което ще бъде първоначално в помощ и по отношение на бюджета, и по отношение на подизпълнителите, и по отношение на избора на местата за ритуали... И въз основа на неговата дейност  координаторите планират и организират практически реда и начина на изпълнение.
Съгласна съм с мнението на Пачоран! С цялостната организация се занимават много повече хора от агенцията/ например/ и координатора също присъства на всички срещи и е в течение на нещата, а в самия ден на сватбата е изпълнител и контрол в/у това, което е уточнено като план през времето на цялостната организация. Аз лично не си представям как точно, ще се сложи човек играещ ролята на координатор, ако същия този човек не е бил през цялото време на срещите и самото уточняване на подробностите.  good ma6ka_ ти си била в този бранш и най-добре знаеш,че една добра организация зависи от доста хора. Ти лично може би ще се справиш и без агенция,защото не ти е чуждо и можеш спокойно да вземеш приятелка,която да ти помогне и да и дадеш точните инструкции,какво да прави в деня на сватбата. Макар,че за мен този вариант не е удачен от гледна точка на това,че приятелка или роднина,ще изпълнява точните указания,но ако нещо се появи в последствие/а то винаги има такова/ те просто няма да знаят как да реагират и въпросите пак ще опират до теб или съпруга ти. А все пак идеята е вие да се насладите на тържеството,а не да се разправяте с неуредици.  good По повод поста ти където фотографа не заснел питата, ще кажа че това е точно работа на координатора да ги събере и да ги подготви,че следва някакъв ритуал. Нашите координаторки сега редовно ходят навън да ги предупреждават видео,фото или кумове /които са излезнали да пушат /,че следва да се прави някакъв ритуал.
« Последна редакция: декември 14, 2012, 21:31:05 от Nina Style » Активен
Страници: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 24   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines