Здравей, Гост    Вход: 
 
Регистрация   Забравена парола
Карта на сайта    Сватбен речник

Добре дошъл, Гост.

ноември 20, 2017, 13:44:38

 
Добре дошъл, Гост.

За вход използвайте лентата в горната част на екрана!

Новини:
 
   Начало   Помощ Търси Календар Вход Регистрация  
Страници: 1 ... 21 22 [23] 24   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Координатор на сватбата!  (Прочетена 81671 пъти)
 
Сватбена агенция Ваняя СТИЛ
Ентусиаст
**
Пол: Жена
Публикации: 147


www.vanya-style.com


Моят сватбен албум

« Отговор #330 -: декември 20, 2013, 10:24:24 »

Кординатор - хостес е най- трудното съчетание на дейности в един ден. Отговорно споделям, че кординатор- организатор  трябва да бъде професионалист. На едно сватбено събитие се събират различни възрастови групи хора, който никога не са се виждали и имат различни вкусове и интереси. По протокол сватбата е 5 часа. Всички ритуали , сервиране на храна, програми,се разпределят в това време . Професионалиста - кординатор, съгласува всяко следващо действие с управител ресторант, екипа - видеооператор, фотограф, ди джей, фолклор, шоу програми, пироефекти и не на последно място младоженците. Хората оценяват тази отговорност и все по често ангажират кординатор. good
Активен
Pachoran
Сватбен ШАМАН
*
Пол: Мъж
Публикации: 1044


« Отговор #331 -: декември 20, 2013, 11:10:36 »

 Абсолютно не съм съгласен с горе изложеното ! Аз като видеооператор или флорист нямам абсолютно никакви взаимоотношения с координатора и не считам, че дейността му за 150 лв като възнаграждение трябва да влияе на моята работа. Никога в практиката ми съм нямал договор с координатор и финансови взаимоотношения. Координаторът на сватбата най-често има функции и задължения при тържеството в ресторанта. Какво ще ме координира примерно мен, когато 5 часа преди ресторанта аз работя, а него го няма ? На какво основание дори в ресторанта той ще упражнява координираща функция на моята работа ? Той ще бъде ли запознат с моите договорености с младоженците и на какво основание ще се явява страна по договора ? Какво ще ми съобщава той ? Внасянето на обяда, първия танц, следващо музикално изпълнение или.... ? Моля агенциите да не си предават фантастични задължения и отговорности. Когато конкретна агенция ме наеме има право да изисква и координира моята работа. Но това не се случва често, просто защото агенциите работят масово с изпаднали без работа свои роднински или приятелски кръгове. Няма такъв филм просто, не си преписвайте измислени задължения моля !
Активен
blackisback
Сватбен ШАМАН
*
Публикации: 1067



Моят сватбен албум

« Отговор #332 -: декември 20, 2013, 11:48:18 »

Кординатор - хостес е най- трудното съчетание на дейности в един ден. Отговорно споделям, че кординатор- организатор  трябва да бъде професионалист. На едно сватбено събитие се събират различни възрастови групи хора, който никога не са се виждали и имат различни вкусове и интереси. По протокол сватбата е 5 часа. Всички ритуали , сервиране на храна, програми,се разпределят в това време . Професионалиста - кординатор, съгласува всяко следващо действие с управител ресторант, екипа - видеооператор, фотограф, ди джей, фолклор, шоу програми, пироефекти и не на последно място младоженците. Хората оценяват тази отговорност и все по често ангажират кординатор. good

Извинявам се, но не разбрах каква е реалната работа на координатор (пише с две букви "о", идва от координирам, а не от корда). Той разпределя гостите на място? Не е ли моя работа да реша как да си разпределя гостите? Та аз ги познавам и знам, че на пример чичо ми Гошо не се понася с леля ми Пенка и няма да ги сложа на една маса, въпреки че и двамата са набор 61 (пример). И какво значи "всички ритуали, сервиране на храна..."? Те в ресторанта първо тортата ли носят? Тоест първо се реже, пък после свекървата посреща (някого?!). И как се разпределят младоженци във времето? Съжалявам, но от цитираното аз не мога да разбера какъв е смисълът да се наеме координатор.
Активен
stoyanov
Професор
****
Пол: Мъж
Публикации: 320


"Всяка случайност е скрита форма на необходимост!"


« Отговор #333 -: декември 20, 2013, 12:14:27 »

Не знам в другите градове как е, но във Варна не виждам да има координатори по сватбите. Много от младоженците не ползват и сватбени агенции, а си организират всичко сами. Самите булки са ми споделяли, че е голямо удоволствие да си организираш сватбата. : )
Активен
KrassyAndreev
Сватбар
***
Пол: Мъж
Публикации: 179



« Отговор #334 -: декември 20, 2013, 13:16:53 »

Аз мога да споделя едно мое наблюдение...
Да, имат координатор някои сватби и колкото по "тузарска" и богата е, толкова повече хора от някоя агенция търчат непред назад за да се грижат за тържеството.
Защото повечето "лъскави" сватби са пропити от показност, мнителност и суета и е нужен двигател, който да им казва какво да правят и как да се забавляват, на тях им трябват също така фойерверки, повече "екстри" към празненството, повече хореографски представления и забавни игри...
Защото те са свикнали да са наблюдатели, които се забавляват съпреживявайки, но никога част от шоуто, изживявайки го.
Ако едно сватбено тържество е изградено от емоционално отворени и дейни хора, които повярвайте ми много по добре знаят да се забавляват сами, отколкото някой да им казва къде да се смеят и на кои въпроси за награда да отговарят.
Също така ако на същото това тържество присъства екип от обиграни професионалисти - диджей, видео, фото и подобни, на тях изобщо не им е нужен координатор, за да им казва какво и кога да го правят. Дори ще им пречи...

Както виждате аз не отричам координатора или фирмата, само слагам нещата по местата им smile
Активен
djdimi
Професор
****
Пол: Мъж
Публикации: 353


dimifoto.weebly.com


« Отговор #335 -: декември 20, 2013, 17:04:28 »

Аз мога да споделя едно мое наблюдение...


И моето наблюдение се покрива с горенаписаното от Pachoran и KrassyAndreev. В моята работа като озвучител, DJ и водещ на събития, а също така и като осветител и фотограф, така наречените "Координатори на сватбата" по-скоро са създавали напрежение в работата и координацията, отколкото да са свършили някаква полезна работа...
Активен
Nina Style
Баш Майстор
**
Пол: Жена
Публикации: 1787


www.ninabg.com


Моят сватбен албум

« Отговор #336 -: декември 20, 2013, 23:20:34 »

В цял свят не отричат сватбените агенции и агента в деня на сватбата,но българина го отрича? И най-важното е че го правят хора от бранша,които са ставали свидетели на какво ли не! Няма да влизам в спорове и няма да обяснявам за какво е полезен и какво точно върши,защото явно всеки вижда само своята собствена заслуга за провеждането на едно тържество.  good
Активен
InLove_Girl
Сватбен ШАМАН
*
Пол: Жена
Публикации: 1209



Моят сватбен албум

« Отговор #337 -: декември 21, 2013, 00:35:53 »

Напротив Нина, разкажи на тези, които им предстои, за какво става въпрос. Нали това е идеята на този форум - не може да се гледа само от една страна. На мен ми е интересно.
Активен
Nina Style
Баш Майстор
**
Пол: Жена
Публикации: 1787


www.ninabg.com


Моят сватбен албум

« Отговор #338 -: декември 21, 2013, 02:07:20 »

За координатора може много да се пише, макар че за някои хора неговата работа е нищожна и безмислена.   Ще попитам  Dj Dimi и не само него дали докато си води сватбата,ще остави  пулта и ще отиде да се разправя със сервитьорите,защо на 5 маса липсва вечеря или ще звъни на балета или фолклора да ги търси,защото закъсняват? Ще настани ли гостите или ще следи поръчките, които излизат от бара като свободна консумация?  На повечето сватби почти винаги има объркани списъци с гости или просто е пропуснато на някоя маса да се сложи някой гост като бр. или като име.  Тези списъци зависят единствено и само от младоженците, но е разбираемо защото еуфорията и притесненията са им много. Да не говорим, че младоженците звънят на координатора в самия ден на сватбата 4 /примерно / пъти за да сменят имена на гости и бр. на столовете.  Или  идват непредвидени дечица за които няма места.  Не рядко вече оператора и фотографа пушат навън и точно в този момент дж кара координатора да ги извика,защото ще се прави жартиер или хвърляне на букет. В такива случаи джу  булката ли ще изпрати да ги вика? А тези случаи изобщо не са малко.  Сватбата може и 1 година да се организира,но има неща,  които никой не може да изчисли по  3,14!!! Нашите момичета, които правят всичко това вече станаха и почти шивачки, защото доста скъсани  рокли шиха по време на  сватбата или просто режеха излишни тюлове и какво ли не.   Мога да напиша доста по темата,но мисля, че колегите много добре ме разбират  и  знаят за какво говоря.  Не бива да омаловажавате  труда на другите, защото сватбата не е само дж, видео и фото!  Никой от тях няма да си остави камерата,апарата и да тръгне да се оправя с непредвидените ситуации.  И ако някой ми каже, че всички сватби минават по вода и не са присъствали на такива в които има точно такива изненади, то тогава ще му кажа, че не е бил на достатъчно сватби!!!  И на най-добре организираните сватби  винаги е добре да има някой,който да посрещне всеки проблем и да знае как да го реши.   От моята практика, ще кажа че толкова добре обучени хора се броят на пръсти и аз лично имам честта да познавам двама от тях. Това да имаш агенция не те прави добър координатор! Аз имам агенция,но това не ме прави координатор на сватбата.  За това си има хора,които се занимават единствено и само с това.  Хора, които могат да реагират във всяка една ситуация без булката и младоженика  да изпадат в истерия или гостите да разбират,че нещо не е наред.  Тези хора са по 12-14 часа на крак и не мисля,че заслужават  такова пренебрежение!  good
« Последна редакция: декември 21, 2013, 02:12:38 от Nina Style » Активен
Pachoran
Сватбен ШАМАН
*
Пол: Мъж
Публикации: 1044


« Отговор #339 -: декември 21, 2013, 08:57:04 »

 От горе изложеното трябва ли да направим следния извод : координаторът е лекарство за лошо направен избор от страна на младоженците по отношение на подизпълнителите ? Не са ли виновни самите младоженци за така създалата се ситуация и до каква степен ще е полезен координаторът при така създалата се ситуация ? Никой не отрича необходимостта от координатор на сватбата, но практиката показва, че той ПРЕЧИ на подизпълнителите в резултат на липсата на опит и невежество. Най-често за координатор се поставя младо момиче с приятна външност, без опит, но с високо самочувствие. То дублира ролята на главния келнер и управителя, бармана, ДЖ и прочие. И от хостеса се превръща в координатор с най-често смешно поведение. Да, с две ръце съм за координатора, но координатор с опит, а не хостеса.
Активен
blackisback
Сватбен ШАМАН
*
Публикации: 1067



Моят сватбен албум

« Отговор #340 -: декември 21, 2013, 10:05:22 »

координаторът е лекарство за лошо направен избор от страна на младоженците по отношение на подизпълнителите

Това си го мислих през цялото време, докато четях поста на Nina Style. Аз не знам какви калъфи (съжалявам за огрубяването) трябва да са въпросните фотографи и оператори, че да излязат да пушат при положение, че ще предстои ритуал (опитът ми досега показва, че те винаги питат какви ритуали ще има). В този смисъл или са начинаещи, или координаторът не си е свършил работата като не е разпределил добре времето и не ги е уведомил предварително за разпределянето му. А професионалистите никога не биха излезли да пушат като знаят, че предстои ритуал.

И още нещо: всички професионалисти тук говорят за "по цял свят", за "на Запад"...ако всичко, което Nina Style каза е вярно, на Запад ресторантите по-големи мизерии ли правят от тукашните? Крадат бутилки и надписват сметки?

Пак по поста на Nina Style: казваш, че професионалистите координатори се броят на пръсти. Вероятно е така, не отричам, нито споря. Как мога да знам, че ако наема еди-кого си координатор, той ще бъде точно от тези професионалисти? Каква е гаранцията, че наемането на координатор няма да се превърне в проблем, в тези непредвидени ситуации. Все пак това е външен за мен човек, никога не мога да му имам пълно доверие и няма как да съм сигурна, че той ще е с чисти намерения към нас. Съжалявам, но в случая битието определя съзнанието.

И последен въпрос: координаторът професионална шаферка ли е? Чета за "задълженията" на шаферите и ми се струва, че е точно това.

Не ме разбирайте погрешно. Не споря и не искам да споря с никого.
Активен
djdimi
Професор
****
Пол: Мъж
Публикации: 353


dimifoto.weebly.com


« Отговор #341 -: декември 21, 2013, 10:56:20 »

...Ще попитам  Dj Dimi и не само него дали докато си води сватбата,ще остави  пулта и ще отиде да се разправя със сервитьорите,защо на 5 маса липсва вечеря или ще звъни на балета или фолклора да ги търси,защото закъсняват? Ще настани ли гостите или ще следи поръчките, които излизат от бара като свободна консумация?  На повечето сватби почти винаги има объркани списъци с гости или просто е пропуснато на някоя маса да се сложи някой гост като бр. или като име.  Тези списъци зависят единствено и само от младоженците, но е разбираемо защото еуфорията и притесненията са им много. Да не говорим, че младоженците звънят на координатора в самия ден на сватбата 4 /примерно / пъти за да сменят имена на гости и бр. на столовете.  Или  идват непредвидени дечица за които няма места.  Не рядко вече оператора и фотографа пушат навън и точно в този момент дж кара координатора да ги извика,защото ще се прави жартиер или хвърляне на букет. В такива случаи джу  булката ли ще изпрати да ги вика? А тези случаи изобщо не са малко.  Сватбата може и 1 година да се организира,но има неща,  които никой не може да изчисли по  3,14!!!...
Всичко това съм го правил и най-отговорно продължавам да го правя, а всеки ресторант би трябвало да има УПРАВИТЕЛ или ОТЗ (организатор търговска зала) , в чиито задължения влиза всичко което си описала по-горе, някои ресторанти спестяват подобна длъжност smile...
Аз съм с две ръце за ОРГАНИЗАТОР или КООРДИНАТОР , който да е на ясно на 101% със всичко което се случва по време на събитието, това трябва да е перфектен професионалист, а не "младо момиче с приятна външност, без опит, но с високо самочувствие" и "дублира ролята на главния келнер и управителя, бармана, ДЖ и прочие"... нека е младо и с приятна външност но да е ПЕРФЕКТЕН ПРОФЕСИОНАЛИСТ!
Активен
KrassyAndreev
Сватбар
***
Пол: Мъж
Публикации: 179



« Отговор #342 -: декември 21, 2013, 11:52:17 »

Отново се изреждаме хора от бранша, точно както в темата за фотографите, за да си излагаме позициите от своята камбанария, като за по впечатляващо представяне даваме за пример най-некадърните си колеги от другите жанрове.
Нина Стайл, бихте ли ми казали колко добра трябва да е една агенция, че да компенсира поведението на някой некадърен фотограф, който е отишъл на пуши или се е напил? Та нали сама разбирате, че с или без агенция, този фотограф ще си е издънка?
Не използвайте негативните примери на своите колеги, за да изложите своята позиция. Забележете аз как съм представил нещата и как съм обяснил нуждата от сватбена агенция!
Освен това ВСЕКИ един добър професионалист, било то диджей, водещ, фотограф, видеооператор... прекрасно добре ще знае логистиката на събитието, ще усеща кога е нужен за снимки и кога не, защото има достатъчната практика и умения, за да го прави! И именно в тези случаи, ако хора от агенцията се намесят в неговата работа, ще му пречат!
Работата в екип НЕ означава някой да виси на главата, да контролира колегите си и да им казва какво да правят. Работата им е да се допълват и всеки да си гледа задълженията, като не се набива на очи и не занимава другите с умни съвети.
Активен
Pachoran
Сватбен ШАМАН
*
Пол: Мъж
Публикации: 1044


« Отговор #343 -: декември 21, 2013, 12:10:15 »

 Според мен сватбените агенции предоставящи услугата "сватбен координатор" не са на ясно, че хостесата, която предоставят не е "сватбен координатор в ресторанта", да не говорим за цялото събитие. И в това е именно проблемът според мен.Не могат да се делегират права на хостеса, тя има съвсем други задължения и отговорности ,често несъвместими с организаторските качества. Конкретен пример ще дам примерно с коледен бал или представяне на марка вино  при официална вечеря. Как си представяте хостеса в официална бална рокля или официална вечерна рокля, да броди из сервизните помещения на кухнята или хладилните помещения и да брои бутилките вино ? Недопустимо е просто координатор и хостеса да са едно и също лице. Това го доказват подобни събития на сватбата като официална вечеря, бал, парти и прочие... Това обединяване на двете професии говори за слаб професионален опит на сватбената агенция. И до момента в тази тема двете професии се бъркат и съвместяват. Във всички случаи темата не е за хостеса, а за лице, което има страшно големи отговорности.
Активен
Сватбена агенция Ваняя СТИЛ
Ентусиаст
**
Пол: Жена
Публикации: 147


www.vanya-style.com


Моят сватбен албум

« Отговор #344 -: декември 21, 2013, 12:46:57 »

Хостесата е синоним на икономка. Посреща и настанява гостите, организира останалия персонал по обслужването. Гостите на сватбеното тържество се посрещат от хостеса, както и настаняването в ресторанта.  Затова дейността е съвкупност от кординатор, организатор и хостес.
Активен
Страници: 1 ... 21 22 [23] 24   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines